Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › geen rembekrachtiging bij koude start.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2013 om 18:19 #17261903
Ik heb last van een remprobleem.
Als ik mijn ascona 1.3 start (alleen koude start) dan werkt de rembekrachtiging eerst niet.
Dit duurt soms even of na een paar keer trappen.
Dit probleem is zomers met warmer en droger weer aanzienlijk minder tot niet aanwezig.
Ik kan nergens een vacuumslang ofzo ontdekken welke lekt ofzo.
Hoe werkt de bekrachtiging bij deze auto?
Het is een c ascona van 85 met een 1.3 n motor.
Ik zou dit graag opgelost hebben.17 november 2013 om 18:59 #18192334rembekrachtiger krijgt een vaccuum vanaf de motor.
in de vaccuum leiding zit een keerklep, mogelijk is deze defect,
maar evengoed is je bekrachtiger zelf lek17 november 2013 om 20:48 #18192335Ik zal morgen eens gaan zoeken of ik een vacuüm leiding kan vinden.
Wel vreemd dat ik ed zomers geen last van heb..17 november 2013 om 21:38 #18192336is inderdaad vreemd, klinkt dan logieserwijs ook meer als een vocht probleem..
misschien te oude remvloeistof, zodat je eerst helemaal geen remdruk hebt??
dat het niet eens aan de bekrachtiger ligt ?of stiekem een veradelijk stukje verbeelding..?
19 november 2013 om 18:48 #18192337Hey Arnp, als ik het overlees denk ik dat je het probleem verkeerd in schat.
Bedoel je niet dat je als de wagen koud is, dat je pas remdruk voelt in je pedaal na een paar keer pompen?
Dat heb je voor als je hoofdremcilinder versleten is; als dus de rubbere cupjes in dat ding versleten zijn.
En dan zie je nergens iets lekken, dat gebeurd inwendig.
Om je rembekrachtiger te testen:
duw met stilstaande motor het rempedaal enkele malen in zodat de resterende onderdruk weg is uit je remservo,
Start je motor maar laat je voet op het rempedaal drukken, als je motor aanslaat moet je rempedaal voelbaar zakken.19 november 2013 om 19:06 #18192338Nee dat is het niet.
De rem heeft juist altijd tegen druk.
Als het probleem zich voordoet dan voelt de rem alsof de motor niet draait.
Gebeurt soms zelfs dat na een paar honderd meter rijden en als ik dan rem voor de kruising de bekrachtiging tijdens het remmen ineens wel begint mee te helpen.
Als ik eerst wegrij zonder bekrachtiging dan moet ik dus heel hard trappen met de pedaal helemaal bovenin.20 november 2013 om 16:01 #18192339Dan zou ik zoals Ghanz reeds schreef de onderdrukleiding met klep, en je rembekrachtiger controleren.
Moest je geen verstand hebben van automecaniek:
je rembekrachtiger is die ronde pot net achter je remoliereservoir, tegen het schutbord (ter hoogte van het stuurwiel).
Vanuit die “pot” loopt een zwarte kunststof leiding ( 12 mm ongeveer)naar je inlaatspruitstuk, net onder je carburator/luchtfilter.
Op die leiding zit een verdikking, ziet er uit als een filtertje maar dat is die bewuste enkelrichtingklep die de onderdruk in je
remservo houdt.
Heb je die test remservo al gedaan? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.