Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › geen papieren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 december 2009 om 12:20 #17215048
goeiedag,
ik ken iemand die heeft twee jaar geleden een opel GT gekocht in Nederland ,met enkel duplicaten van de papieren van deze wagen. Hij heeft de wagen gerestaureerd, maar slaagt er niet in om deze wagen in belgie in te schrijven omdat hij enkel een duplikaat heeft. de vorige eigenaar had namelijk alle papieren ingediend (om als ik het goed begrijp geen houderschapsbelasting meer te moeten betalen).
Hij heeft de wagen nu te koop gezet omdat hij het beu is om steeds voor gesloten deuren te staan, en hij geen oplossing heeft voor het probleem.
iemand een idee hoe dit kan opgelost geraken ?
Dank bij voorbaat.14 december 2009 om 13:20 #17567842Als je in Nederland tijdelijk niks wil betalen voor je auto kan je hem schorsen voor een periode van een jaar. dan zijn er geen plichten behalve dat ie niet vanaf de openbare weg gezien mag worden.
Maar ook in dat geval blijven in Nederland de kentekens en papieren altijd bij de auto horen. En zou er geen reden zijn beiden niet te hebben.
De enige tijd dat je de papieren echt inlevert is als je echt van de auto af wil.
Dan kan je je kentekens en papieren bij de rdw (Rijksdienst voor het Wegverkeer) inleveren. Maar dat betekent dat het kenteken wat bij de auto hoorde dus echt gewoon voor eeuwig weg is.
De vin van de auto is niet meer gekoppeld aan een kenteken en de auto is in principe alleen nog maar oud ijzer.Als het kenteken zo verdwenen is zou ie op deze site niet meer te vinden zijn:
kenteken checkJe zou de auto kunnen aanbieden bij de rdw voor een technische keuring voor een nieuw kenteken. als ie in goede staat is hoeft dit geen probleem te zijn. Dan krijg je voor betaling van …. nieuwe platen en papieren en kan je hem normaal in belgie voor een kenteken aanbieden.
Maar kan je dat niet ook meteen in Belgie doen?14 december 2009 om 13:30 #17567843onder een duplicaat,bedoel je copyen van de papieren waarschijnlijk
als dat zo is kan je er niets mee,als de oude eigenaar de schorsings
papieren heeft,kan je alleen via de oude eigenaar de zaak regelen
deze heb je dan nodig,daar hij wettelijk nog de eigenaar is.
wil deze echter niet mee werken of is deze niet meet te traceren
kan je deze auto vergeten en krijg je er nooit geen kenteken meer voor
dit alles uiteraard als het zo is,dat de papieren die er bij zijn copyen
zijn.
wat ook mogelijk is namelijk als de oude eigenaar het kenteken heeft ingeleverd bij de rdw bvb voor sloop in
eigen beheer dan kan je het ook vergeten,mischien
dat de mogelijkheid er is,maar dat betwijfel ik ernstig.
vgr tonsr.14 december 2009 om 13:46 #17567844mischien dat de mogelijkheid er is,maar dat betwijfel ik ernstig. vgr tonsr.
Tuurlijk zijn er zat mogelijkheden.. die heb ik toch net hierboven opgeschreven…. :hmmz
gewoon nieuw kenteken halen…11 februari 2010 om 08:41 #17567845of donor kenteken zoeken
mag wel niet maar als ik hem geheeel gerestaureerd had ging ik hem niet verkopen om zoiets11 maart 2010 om 23:02 #17567846Hoe oud is het apparaat, en hoelang heeft hij stil gestaan? Namelijk voor 1992, kon je je kentekenpapieren inleveren. Dan heeft hij een zogenaamd slapend kenteken, deze kun je door identietijdskeuring laten opfrissen bij de RDW. Krijg je gewoon nieuwe papieren. Anders kun je altijd nog gewoon een nieuw kenteken aanvragen bij de rdw (in nederland tenminste) door met het bewijs wat je hebt, naar de RDW te gaan en daar zoeken ze dan uit hoe het zit met je kenteken. Een mailtje naar ze doet trouwens wonderen, ze reageren best netjes en accuraat.
12 maart 2010 om 06:34 #17567847ik heb hier hetzelfde wel een auto geen papieren
ik heb de rdw gebeld en hun hebben mij laten weten dat ik de auto even moet laten keuren bij de rdw als ik hem klaar heb
en dan komt zijn eigen oude kenteken er weer op -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.