Geen opel, wel vreselijk VET!!!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Geen opel, wel vreselijk VET!!!

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 62)
  • Auteur
    Vinci
    Deelnemer

Ja precies, om electriciteit op te wekken dus!! Die dingen zijn stil, super compact en leveren zeer veel vermogen heh!!

Want hoe je er ook tegen aan kijkt is een electromotor wel dé perfecte motor. Goed gebouwd geven ze bijna 100% rendement! Ik heb hier twee precisie motortjes liggen van Philips die enkel electrisch verbonden zijn, en als ik aan eentje draai dan draait de andere nagenoeg 1:1 mee. Dus dat zegt wel wat!! Als je een zuigermotor op waterstof laat rijden is dat gewoon zonde omdat je zo gigantisch veel vermogen wegdondert, maar goed dat kan je ook al zeggen van alle zuigermotoren die er tot nu toe zijn toegepast.

Maar ik vind vooral het project van die vent vet, en dit moet niet enkel een discussie worden over de voor en nadelen van electrisch rijden an sich. Hij bouwt het allemaal zo enorm netjes en met zulke goede materialen en ook al is de actieradius nog niet om over naar huis te schrijven, denk wel dat voor de manier waarop het rijdt veel te zeggen is. Niks schakelen, geen verlies van een versnellingsbak, maar gewoon direct power op de wielen rammen tot 20000 toeren en misschien wel hoger!! Ik vind het nogmaals super vet!!

L douma

hoi
        electrice het lijkt wel heel mooi maar kijk eens hoeveel problemen die auto s de laatste tijd hebben.
        en hoeveel er afbranden.het is mooi maar als je na 5jaar de accu kapot heb is hij total los verklaard.
        dan is de accu duurder dan de auto.
        ze worden gek in nederland.de belasting er af.en meer auto s op stroom.maar ze gooien straks de stroom ook omhoog.dan rij je duur en het wonen ook. dan rij ik liever op super.en het ruikt ook nog lekker
        maar ieder zn intresse.

gr leon

Vinci
        Deelnemer

@L douma wrote:

hoi
          electrice het lijkt wel heel mooi maar kijk eens hoeveel problemen die auto s de laatste tijd hebben.
          en hoeveel er afbranden.het is mooi maar als je na 5jaar de accu kapot heb is hij total los verklaard.
          dan is de accu duurder dan de auto.
          ze worden gek in nederland.de belasting er af.en meer auto s op stroom.maar ze gooien straks de stroom ook omhoog.dan rij je duur en het wonen ook. dan rij ik liever op super.en het ruikt ook nog lekker
          maar ieder zn intresse.

gr leon

Nee, dat is niet het electrische rijden wat ik bedoel. Dat zijn de etterbulten van onze politiek en de auto industrie. Ik ben zelf electronica ingenieur en geloof mij als ik zeg dat er licht aan het einde van deze tunnel bestaat en dat is een goede electrische auto. Ik weet het, dat is moeilijk om doorheen te prikken, want die mislukkingen van vandaag de dag zien er puik uit, maar de techniek is aan alle kanten goedkoop en slecht.

Ik geef eerlijk toe dat de auto in dat topic zelfs nog niet je van het is, want een lipoly accu is zeker gevaarlijk en niet duurzaam.

Het grootste probleem is dat men nu nog blijft hangen in het idee van een vaste accu. Als je een verwisselbare accu maakt dan is het ineens wel de moeite om die uitmuntend van kwaliteit te maken. Ik werk al van kinds af aan met accu’s en er zijn zulke goede degelijke accu’s, alleen enorm duur en zeer zeldzaam. Maar die gaan gerust 30 jaar mee met dagelijks gebruik. Daarmee streep je in een klap het actieradius en milieu probleem weg!

usbstick
          Deelnemer

ahaaa daar zit het m.. jij zegt dat wij er doorheen moeten prikken maar zelf heb je dat nog niet gedaan bij de verbrandings motor…
            jij bent helemaal verliefd op dat electroica gebeuren…terwijl het nu al een aflopende zaak is :jerry

Vinci
            Deelnemer

@usbstick wrote:

ahaaa daar zit het m.. jij zegt dat wij er doorheen moeten prikken maar zelf heb je dat nog niet gedaan bij de verbrandings motor…
              jij bent helemaal verliefd op dat electroica gebeuren…terwijl het nu al een aflopende zaak is :jerry

Je hoeft er helemaal niet zo mee te spotten hoor, de verbrandingsmotor is wat het is en wordt geen steek beter dan hij al is, daar zit al meer dan 100 jaar technologie in. Daar hoef ik niet doorheen te prikken.

Ik ben zeker verliefd op electronica, maar dat is niet de reden dat ik heil zie in een electrisch aangedreven auto, dat is puur om het feit dat het simpelweg de beste motor is van alle motoren. Geen enkele motor haalt dat rendement. Dat is helemaal geen aflopende zaak, dat maak jij er van, of dat heb je je laten vertellen. Er wordt erg veel onzin de wereld in geholpen door belanghebbenden in de auto industrie, politiek en die willen vooral het vertrouwen wekken in een systeem waar ze met zo min mogelijk kosten zo veel mogelijk uit kunnen halen. Strepen we even de kosten door dan zijn er ineens heel andere feiten.

usbstick
              Deelnemer

nou ik weet niet,maa de techniek van de verbrandings motor staat echt niet stil hoor

giuliettaevo
                Deelnemer

@Vinci wrote:

@giuliettaevo wrote:

En hoe gaan we al die elektriciteit opwekken als iedereen zo’n elektrisch strijkijzer gaat rijden? :???:

Kun je dan ook kiezen uit verschillende geluiden als je zo’n ding koopt? Het standaard gezoem is niet echt kippenvelopwekkend namelijk. ;)

Rijden jullie maar fijn elektrisch dan hobbel ik wel door met die oude benzineslurpers. :afro

Krijg jij nog steeds kippenvel van een stoommachine? Zoals mensen in de 18e eeuw? Als je straks met een hoop herrie het in een sprint moet afleggen tegen zo’n strijkijzer denk ik dat de kick er ook wel af gaat. De enige reden dat dat geluid kippenvel opwekt is door de associatie die je er mee hebt. .

Jij snapt het niet.. Ik geniet van mijn auto’s zoals ze zijn. Ze maken een heerlijk geluid, lopen goed en rijden heerlijk ook al zijn ze oud en achterhaald tov moderne auto’s. Geeneen moderne auto heb ik dat gevoel bij en een elektrische auto gaat me dat gevoel zeker niet geven, hoe snel hij ook mag zijn. Emotie noemen ze dat, en het geluid, de geur van verbrande benzine en het zelf schakelen zijn daar allemaal onderdeel van.

Vinci
                  Deelnemer

@giuliettaevo wrote:

@Vinci wrote:

@giuliettaevo wrote:

En hoe gaan we al die elektriciteit opwekken als iedereen zo’n elektrisch strijkijzer gaat rijden? :???:

Kun je dan ook kiezen uit verschillende geluiden als je zo’n ding koopt? Het standaard gezoem is niet echt kippenvelopwekkend namelijk. ;)

Rijden jullie maar fijn elektrisch dan hobbel ik wel door met die oude benzineslurpers. :afro

Krijg jij nog steeds kippenvel van een stoommachine? Zoals mensen in de 18e eeuw? Als je straks met een hoop herrie het in een sprint moet afleggen tegen zo’n strijkijzer denk ik dat de kick er ook wel af gaat. De enige reden dat dat geluid kippenvel opwekt is door de associatie die je er mee hebt. .

Jij snapt het niet.. Ik geniet van mijn auto’s zoals ze zijn. Ze maken een heerlijk geluid, lopen goed en rijden heerlijk ook al zijn ze oud en achterhaald tov moderne auto’s. Geeneen moderne auto heb ik dat gevoel bij en een elektrische auto gaat me dat gevoel zeker niet geven, hoe snel hij ook mag zijn. Emotie noemen ze dat, en het geluid, de geur van verbrande benzine en het zelf schakelen zijn daar allemaal onderdeel van.

Nee jou niet meer misschien, maar je kinderen of kleinkinderen wel. Persoonlijk vind ik zelfs een stoommachine nog heel gaaf, maar met een heel andere emotie. Zo is het toch met zo veel dingen gegaan, er komt een dag wat nieuws wat beter is in de meeste opzichten en dat maakt alles daarvoor ouderwets, en hooguit gaaf op een lachwekkende manier. Maar om dat in te kunnen zien moet je een beetje visie hebben en er kennelijk tegen kunnen dat iedereen het niet serieus neemt, zoals met zo veel dingen, zoals de ontdekking dat de aarde rond is..

Vinci
                    Deelnemer

@usbstick wrote:

nou ik weet niet,maa de techniek van de verbrandings motor staat echt niet stil hoor

Het rendement zit niet of nauwelijks nog rek in, het enige wat niet stil staat er aan is het non stop herkauwen van de zelfde hap om mensen vooral de illusie te geven dat er vooruitgang is. Een molbdeen coatinkje hier, een klepje daar en er kan weer een nieuwe eco stikker op de achterklep joepie!

pierrekrik
                      Deelnemer

Beide evoluties hebben hun voor- en nadelen. Het koppel wat een elektromotor opwekt van bij het vertrekken zal nooit geëvenaard worden door een verbrandingsmotor, maar het geluid en hetzelf meester zijn van dat wilde beest dat je kan beheersen kan nooit hetzelfde zijn in een elektrowagen zoals in een brandstofwagen.
                        Anyway ik ben juist terug van 3 dagen disneyland parijs en ben gaan kijken naar de stuntshow!!
                        Dat geluid wat die Opel stuntwagens maken en de geur van rubber en oneindig veel toeren trekken dat is het toch gewoonweg.
                        Ik kan me niet inbeelden dat iemand die daar met een segway rondrijdt hetzelfde losmaakt bij de mensen…

arjontje
                        Deelnemer

@Vinci wrote:

@usbstick wrote:

Het rendement zit niet of nauwelijks nog rek in, het enige wat niet stil staat er aan is het non stop herkauwen van de zelfde hap om mensen vooral de illusie te geven dat er vooruitgang is. Een molbdeen coatinkje hier, een klepje daar en er kan weer een nieuwe eco stikker op de achterklep joepie!

Tja dit heeft ook deels door de overheid te maken. Overheid zegt hier moet de motor aan voldoen en fabrikanten doen dat dan. En niet meer dan nodig is. Er zijn allang motoren met veel betere rendementen.

Maar het komt idd nooit in de buurt van de elektromotor.

Ik ben ook enorm auto gek. Ben daarom ook monteur geworden. Geniet van het geluid enz.
                          Maar ja voor altijd op benzine rijden zit er helaas niet in.

Vinci
                          Deelnemer

Tja wat ik al zeg, het is de associatie die je er bij hebt die het voor een groot deel gaaf maakt en er bestaat nog steeds geen electrische auto die ik een beest kan noemen helaas. Maar ik heb er best vertrouwen in, de tgv rijdt ook electrisch en vind het echt wel een gaaf schouwspel om te zien rijden… Als je echt een rete dikke electromotor in een F1 wagen zou leggen om maar een voorbeeld te noemen dan komt het best goed met de associatie die je er bij zult hebben, een gierend en krijsend electromotor geluid….

Maar inderdaad heeft de politiek het meer verneukt dan beter gemaakt voor de gewone man, denk aan bijv de MYT engine, er zit best nog muziek in bepaalde brandstofmotoren, maar helaas stoot zo iets toch nog niet door…

astra GT

maar uh… een benzine motor/wagen kan echt wel veel rendabeler zijn hoor..
                              maar het zijn de dikkoppen die graag z’n zakken willen vullen net als overheden en oliemagnaten die dat tegenhouden
                              bekijk deze maar eens ( en die is al oud… )

http://www.amklassiek.nl/zuinigste-opel-ooit%E2%80%A6/27045/” onclick=”window.open(this.href);return false;

en zo gaat het nu dus ook met de electrisch rijden.. de mogelijkheden zijn er, de techniek is er… maar ja…
                              het is zo’n lekkere melk koe die auto….

astraTD

Brandstof gaat toch ooit een keer op. ;)

astra GT

jawel daar ben ik het ook geheel mee eens..

maar wilde er meer mee aangeven welke optie je ook pakt, zei het benzine, electricsch of op waterstof ed.
                                  de technieken en mogelijkheden zijn er, maar worden helaas tegen gehouden.

astraTD

Overigs zou ik ook nooit electries willen rijden :wtf Maar is ieder zijn keuze, HOop dat er voor komende 50jaar genoeg diesel is. :jerry Zal dan wel 5,- per liter zijn. king:

Vinci
                                    Deelnemer

@astra GT wrote:

maar uh… een benzine motor/wagen kan echt wel veel rendabeler zijn hoor..
                                      maar het zijn de dikkoppen die graag z’n zakken willen vullen net als overheden en oliemagnaten die dat tegenhouden
                                      bekijk deze maar eens ( en die is al oud… )

http://www.amklassiek.nl/zuinigste-opel-ooit%E2%80%A6/27045/” onclick=”window.open(this.href);return false;

en zo gaat het nu dus ook met de electrisch rijden.. de mogelijkheden zijn er, de techniek is er… maar ja…
                                      het is zo’n lekkere melk koe die auto….

Ik had er van horen zeggen, maar nog nooit dat artiekel gezien. 1:160 is toch wel rete spectaculair. Tja, als je de calorische waarde van benzine omrekent in watts en dan gaat uitrekenen hoeveel potentiele energie er in één tank van zeg 50 liter benzine zit val je ook stijl achterover, er kán ook enorm veel meer uit gehaald worden dan alleen maar een beetje slurpen om de boodschappies te halen…

Wat ik al zei, rendement, daar gaat het om, dat zijn de harde getallen.

Maar ik denk echt dat het te voorbarig is om te zeggen dat je niet electrisch wilt rijden, want ook daar is gigantisch veel meer uit te halen als de opslag of het opwekken op kleine schaal rendabel wordt gemaakt. Bijvoorbeeld door de al genoemde fuel cells, dat is enorm interessante techniek ook!

joop1970
                                      Deelnemer

Allemaal leuk een aardig elektrisch rijden maar niemand heeft het erover hoe wat dat dan op gaan wekken? Momenteel gebeurd dat nog vrolijk met kolencentrales/stoomturbines die dromen van een rendement hoger dan 46%.

Overigens hetzelfde met waterstof, ook dat opwekken kost veel energie. Word tijd dat er wat meer kernfusie reactoren gaan komen kunnen we daar waterstof mee maken om brandstofcellen mee te voeden en hebben we geen grote accu’s (lees gewicht en chemisch afval) meer nodig.

Aapje

Ben nog steeds van mening dat waterstof een uitkomst kan bieden…. Tankt lekker rap, als je het schoon ‘opwekt’ met bijv windmolens/zonnepanelen ben je ook nog groen bezig. :) En dat met ontbranding :)

trashmetal
                                          Deelnemer

Tegen de tijd dat de benzine op raakt
                                            stap ik wel over op bio ethanol :D
                                            voor mij kan er niets tippen aan een verbrandingsmotor :wub

Vinci
                                            Deelnemer

Dat gaat vrij goed met bacteriën.

En blijven jullie maar lekker pruttelen tegen de tijd dat ik jullie voorbij kom zoefen! king:

wagnas
                                              Deelnemer

@RISL wrote:

En toch…liever een Opel met roest dan dat ik een elektrische Japanner rijden moest! ;)

@Vannos wrote:

mooi project, is geen domme kerel, niks voor mij een elektrische aangedreven wagen

En liever een stinkend lawaaiorgel dan een stofzuiger. Geeft weinig emotie tijdens het autorijden.

Ik mag graag de motor en uitlaat horen bij sportief rijden, dat geeft met de acceleratie en goede wegligging de hele belevenis aan autorijden. Je hebt ze allemaal nodig voor de big smile.:D

Vinci
                                                Deelnemer

Leuke reacties, iedereen doet net alsof hij al jaren electrisch gereden heeft en het toch allemaal maar niks vond. De auto waar dit hele topic over gaat bestaat -letterlijk- nog niet eens!! :D

Ik zou zeggen voordat je dingen afkeurt, wacht maar gewoon af….

Vertrouw er maar op dat al die pruttel orgels op een dag tot de vergane glorie behoren.;)

Aapje

Heb al heel vaak elektrisch gereden hoor, alleen kost mij een hoop startmotors :(

EriC OPC

is idd VET, alleen al omdat hij het zelf doet :jerry

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 62)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.