Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › geen opel maar toch een dringende vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2010 om 14:42 #17219760
wat ons overkomen is nl.mn vrouw rijdt bij een vriendin achteruit een hofje uit met aan beide kanten woonhuizen.en nu komt er een auto aangereden en die schrikt van onze auto die achteruit het hofje kom en de andere auto wijkt van schrik uit en klap bovenop een paal.en nu blijft ze volhouden dat het onze schuld is.is dit waar of niet.wij zelf hebben geen schade.HELP HELP spoedige vraag
8 april 2010 om 15:00 #17653962tja asl ze zo de schuld bij jullie in de schoenen willen steken.
is niet juist.
de andere wijkt uit.
zo kan ik ook veel schade verhalen op anderen.
maar heb je er politie bij gehaald??
en aan de verzekering doorgegeven.
die vechten het dan meestal wel weer uit.8 april 2010 om 15:22 #17653963zolang jezelf niet op de openbare weg bent gekomen toen het gebeurde en geen reëel obstakel op de weg was is de ander zelf verantwoordelijk.
zij moeten als weggebruiker zelf alert genoeg zijn om dergelijke onverwachte bewegingen te kunnen ondervangen.
dan reden ze ter plekke te hard naar gelang de situatie.
net zoals je ook alert moet zijn op overstekende kinderen moet je op onoverzichtelijke situaties ook alert zijn op andere weggebruikers.8 april 2010 om 15:25 #17653964Heb hetzelfde gehad met mn scooter, ofja wel ietwat anders maar zat zelf in de slachtofferrol. Omdat de andere partij meteen zijn fout toegaf (busje v/d post) heb ik alles vergoed gekregen.
Zat op mn scooter, reed over het fietspad en voor mn neus slaat er een busje af.. Moest in de remmen, van schrik de voorrem te hard en glij zo achter dat busje langs..
Had dus het geluk dat hij zich toch ietwat schuldig voelde en dat zn baas de verzekering betaald :P8 april 2010 om 15:32 #17653965idd, als je vrouw maar nix toegegeven heeft op dat moment en niet op die rijbaan zat op het moment dat die ander ‘plotseling’ uitweek.
Moeten ze zelf maar niet liggen dagdromen…8 april 2010 om 15:32 #17653966het is een hofje en daar aan dat hofje grensd de weg.en ja als je op de normale weg rijd zie je nix uit het hofje komen van wege blinde zicht.nee geen politie bij gehaald.netjes formulier ingevuld.alleen nu onze vraag zijn wij nu wel of niet schuldig hier aan.de tegen partij is wel all-risk zei ze.dus wat moeten wij nu geloven.help ons aub.dit is onze eerste gebeurtenis en mn vrouw is best wel overstuur hier door.
8 april 2010 om 15:33 #17653967http://www.juridischloket.nl/vraagenantwoord/politiejustitie/Pages/default.aspx
ff bellen weet je het zeker
sukses !!!!8 april 2010 om 15:34 #17653968origineel gepost door corsaboy
idd, als je vrouw maar nix toegegeven heeft op dat moment en niet op die rijbaan zat op het moment dat die ander ‘plotseling’ uitweek.
Moeten ze zelf maar niet liggen dagdromen…nee want het hofje is doormiddel van zo,n aflopende rand.en zei bevondt zich cker niet op de kruisende weg
8 april 2010 om 15:38 #17653969nou als je dat vermeld heeft de ander al geen poot meer om op te staan.
Want je bevond je op dat moment totaal niet op de weg.Als je dat ook netjes op de papieren hebt ingevuld is er nix aan het handje..
Laat je vrouw er zich niet al te druk over maken.
Er zijn ergere dingen in het leven, en je hebt geen schade aan jullie auto dus laat de verzekering maar lekker gaan touwtrekken.Wel zelf blijven volhouden dat je geen schuld hebt en nix toegeven.
Zijn altijd mensen die ergens een slaatje proberen uit te slaan……:D
8 april 2010 om 15:48 #17653970oke.nou das een positief gedachten voor mn vrouw.want die is nu een shacking rietje.
8 april 2010 om 16:31 #17653971:agentklopt, zelf geen schuld. het is hetzelfde als je voor een overstekende hond uitwijkt en je ramt een paaltje, schade is voor jezelf. had je de hond nu aangereden is de schade wel voor de eigenaar van de hond. m.a.w. de vrouw had er dan maar tegenaan moeten rijden ipv ontwijken
9 april 2010 om 00:15 #17653972Zou het slachtoffer niet kunnen zeggen dat ze geen voorrang kreeg?? ( ivm stoepje heeft je vrouw geen voorrang ) Ik wil jullie hierbij geen slecht moed inbrengen..
Maarja.. Moeten ze maar normaal langs een weg rijden die niet goed zichtbaar is.. Ik rem altijd af bij dit soort weggetjes omdat ik niet wil dat er iemand in mijn auto rijdt..
We horen wel hoe dit afloopt..
Veel succes ermee.
9 april 2010 om 06:31 #17653973ze stond nog niet op de andere weg.
dus diegene die het paaltje heeft geramd is gewoon dom bezig.9 april 2010 om 10:35 #17653974origineel gepost door brobbel1
ze stond nog niet op de andere weg.
dus diegene die het paaltje heeft geramd is gewoon dom bezig.Ja dat kan.. Maar kan je dat bewijzen??
Je weet dat de mensen tegenwoordig vanalles verzinnen en proberen om geld los te krijgen..9 april 2010 om 10:51 #17653975Wellicht voor je verzekering ff een foto maken van de plek des onheils..
Helpt je soms nog wat extra, en je vrouw kan de auto ff neerzetten waar ze ongeveer stond..9 april 2010 om 17:23 #17653976Originally posted by Fl!pke
Zou het slachtoffer niet kunnen zeggen dat ze geen voorrang kreeg?? ( ivm stoepje heeft je vrouw geen voorrang ) Ik wil jullie hierbij geen slecht moed inbrengen..Maarja.. Moeten ze maar normaal langs een weg rijden die niet goed zichtbaar is.. Ik rem altijd af bij dit soort weggetjes omdat ik niet wil dat er iemand in mijn auto rijdt..
We horen wel hoe dit afloopt..
Veel succes ermee.
Hangt ervan af wat er nu op de papieren staat..
Als daar op de tekening staat dat ze nog niet op de kruisende weg zat dan heb die ander echt geen poot om op te staan aangezien beide partijen er voor getekend hebbenEn dan nog, ze rijd zelf op die paal.
Had ze hem er maar moeten inploffen.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.