Forumindex › Forums › Techniek › Cih › geen oliedruk na revisie 2.2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2011 om 08:08 #17230488
Ik ben dus samen met prikkie hier op het forum al enkele maanden bezig een 2.2 motor in mijn C-kadett te lepelen. Helaas toen we bij het moment kwamen dat we konden starten bleek het blok geen oliedruk te hebben. Het blok is compleet los geweest en krukaslagers, drijfstanglagers en zuigerveren zijn vervangen.
Bij stationair toerental is er geen oliedruk, ook als je met een lange schroevendraaier op de boormachine de oliepomp gaat draaien moet je veel toeren maken wil het lampje uit gaan. Tevens maakt hij een wat slurpend geluid, dit lijkt uit de oliekanalen bij de krukas te komen die olie met lucht uitspuwen. Tevens zit de olie vol met kleine luchtbelletjes, ergens zal hij dus valse lucht aanzuigen.
We hebben inmiddels de olieaanzuigbuis los gehad en de pakking vervangen. Ook hebben we oliepomp uitgewisseld met die van een ander blok, en het overdrukventiel voorzien van een stalen kogeltje. oliepomp netjes van boven afgevuld met olie en het oliefilter ook vol met olie gemonteerd. Dit mocht echter allemaal niet baten.heeft er iemand nog goede suggesties wat er aan de hand zou kunnen zijn? Alvast bedankt, Paul
5 januari 2011 om 17:23 #17789420heb je het kunstof afdicht dopje wel voor in de nokkenas gedaan, daar bij je distributie aan de voorkant???
5 januari 2011 om 17:27 #17789421Er kan ergens in een het oliekanaal van de aanzuigbuis naar de pomp een lekje zitten, of een klodder vloeibare pakking, heb je alleen de tandwielen in de pomp gewisseld of het hele oliepomphuis (distributiedeksel)?
Daar zitten nog twee dunne pakkingkjes achter (een soort stripjes) die zouden lek kunnen zijn, gebeurt bijna nooit maar je weet nooit.
De pomp op gang draaien met een boormachine is altijd goed om te testen, als de pomp druk gaat leveren trek ie in ieder geval bijna de boormachine uit je handen als het goed is.5 januari 2011 om 17:39 #17789422ik had laatst ook geen druk bij het ombouwen van een 2.4,zat er een haarscheurtje in het disterubutiehuis.
5 januari 2011 om 18:04 #17789423heb je je oliepomp wel opgevuld?
5 januari 2011 om 19:34 #17789424Hoe bepaal je of hij oliedruk krijgt?
Alleen aan de hand van het lampje?
Wat is dan de werkelijke druk in bar???
Al een andere oliedruksensor geprobeerd?
5 januari 2011 om 19:38 #17789425of bij revisie verkeerde maat lager gebruikt,hebben we ook al een paar keer gehad.
6 januari 2011 om 07:15 #17789426heb je het kunstof afdicht dopje wel voor in de nokkenas gedaan, daar bij je distributie aan de voorkant???
jup, deze zit erin gedraaid. Tevens de oliepomp ook afgevuld met olie.
Vanavond gaan we maar even het distributiehuis demonteren en controleren op haarscheurtjes / verotte pakking.
@postbusmanta: neen, niet alleen op het lampje. Motor 1 keer gestart, en toen spetterde er geen olie uit. Dit deed ons nadenken, en toen bleek de pomp dus de nodige lucht mee te pompen..6 januari 2011 om 10:55 #17789427bedankt voor de reacties, we gaan vanavond het distributiehuis controleren.
6 januari 2011 om 11:47 #17789428controleer ook even het overstortventiel in je oliehuisdeksel of dat wel naar behoren werkt.
6 januari 2011 om 12:11 #17789429[rquote=1833935&tid=139755&author=henk 400rr]controleer ook even het overstortventiel in je oliehuisdeksel of dat wel naar behoren werkt.[/rquote]
Daar hebben we zon mooi metalen kogeltje met een diameter van 14mm voor gekocht
7 januari 2011 om 07:22 #17789430probleem gevonden, hij lekte bij de pakking van het distributiehuis, tussen oliekanaal en carter.
iemand nog tips hoe je het distributiehuis weer monteert zonder de kopbouten los te hoeven maken? dat kregen we gisteren nl niet voor elkaar…
7 januari 2011 om 07:57 #17789431Wat was de oorzaak? Oude pakking? of scheef gemonteerd ofzo?
7 januari 2011 om 08:05 #17789432was wel een nieuwe pakking maar de pasvorm was niet 100%
7 januari 2011 om 08:20 #17789433lol, de pasvorm was 75%.
olie aanvoer kanaal uit onderblok zoog bij de pakking naar distributiehuis veel valse lucht aan.
7 januari 2011 om 08:54 #17789434Was dit dan een verkeerde pakking? of van een bepaald merk dat we beter kunnen vermijden?
10 januari 2011 om 08:26 #17789435het verschil is op onderstaande foto goed te zien, het moge duidelijk zijn dat de onderste de orginele pakking van de opeldealer is;
rommel dus.maar inmiddels weer oliedruk en een rijdende auto!
10 januari 2011 om 18:29 #17789436die had ik dus nooit gemonteerd, een pakking moet passen!
12 januari 2011 om 13:05 #17789437vage pakking?????
volgende keer gewoon zelf maken
was dit geen pakking van een ander type?
gloof dat er bovenop (dus tussen kop en distrihuis) een olie afdichtringetje zat, let hier ff op(is alweer ff geleden dat ik me met deze blokjes bemoeit heb)
volgens mij kun je deze deksel gewoon terug plaatsen, je hoeft alleen 2 inbusbouten aan de voorzijde los te draaien.
beetje vloeibarepakking erbij en het zou moeten werken..
succes!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.