Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › geen oliedruk na revisie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 mei 2012 om 19:26 #17248773
hallo,
ik heb men c20xe een volledige revisie gegeven.
heb men krukas en drijfstangen vervangen (lagerschade) alles netjes opgemeten om lagers te bestellen krukaslagers +0.25 drijfstang lagers origineel.
gehoond nieuwe segmenten kop volledig laten reviseren en vlakken
ook in de oliepomp heb ik nieuwe tandwielen gestoken.
nu heb ik vorige week men kadettje weer volledig gemonteerd en gestart.
eerst deed deze normaal even kletteren en dan deed deze het geruisloos zoals het hoort.
na een klein testritje begon er een of een paar kleppen terug wat lawaai gaan te maken.
en wat later een heel orkest. als ik de olievuldop erafhaal spat er ook geen olie meer van de nokkenassen… veel te weinig druk dus…
nu heb ik al men carter er terug afgehaald en olieaanzuigbuis gecontroleerd en de o-ring en deze zijn perfect geen barsten en scheuren.
maar opnieuw gestart en ja zelfde probleem… geen druk
ik dacht dus aan de pomp kan het niet liggen omdat ik er nieuwe tandwielen heb ingestoken maar begin nu toch te twijfelen.
zou het pomphuis kunnen uitgesleten zijn zodat de druk daar ontsnapt… of haar barstjes…
hopelijk kunnen jullie me helpen
grtz rallykadettc21 mei 2012 om 20:44 #18020646Lees het hier te vaak gewoon, ja we hebben de pomp uit elkaar gehad nu heb ik geen druk meer.
is het eigenlijk niet gewoon verstandiger om de pomp geheel te vervangen??
Zit de drukplunjer niet vast, dat heb ik een keer gehad met een smallblock motor??
Willem
22 mei 2012 om 20:35 #18020647die plunjer gaat indd vaak vast zitten.
dan houd hij gewoon geen druk meer.heb het zelf ook gehad bij de mijne.
wilde gewoon van het gezijk en gekloot af zijn, en dus meteen een Z20LET pomp erop gezet.
deze levert ook nog eens meer :thumb
kost wel ff wat, maar dan is het wel weer 100%
de mijne was toen ook pas gereviseerd22 mei 2012 om 21:04 #18020648Inderdaad, maar het kan ookn ook nog zijn dat je rubberen ring niet helmaal goed heeft gezeten en de carterpan vol is gaat het prima maar na paar km zuigt hij lucht aan. En steeds minder olie.
23 mei 2012 om 15:01 #18020649bedankt voor de reactie’s ben bezig met nieuwe pomp te steken nu.
heb ook nu gebruik van gemaakt om men catcams te steken ook :)
hopelijk doet hij het straks weer perfect…
ik hou jullie op de hoogte.23 mei 2012 om 15:03 #18020650@GSI Racer wrote:
die plunjer gaat indd vaak vast zitten.
dan houd hij gewoon geen druk meer.heb het zelf ook gehad bij de mijne.
wilde gewoon van het gezijk en gekloot af zijn, en dus meteen een Z20LET pomp erop gezet.
deze levert ook nog eens meer :thumb
kost wel ff wat, maar dan is het wel weer 100%
de mijne was toen ook pas gereviseerdde z20let pomp was hier 35 euro goedkoper dan een xe pomp… (originele pompen welteverstaan) ;)
23 mei 2012 om 20:07 #18020651ik had die bij Duparts besteld destijds.
is ook orgineel spul als ik het goed heb ;)24 mei 2012 om 06:59 #18020652Yep Duparts levert GM spullen.
Het heet nu wel anders FSRS Opelwebshop of zo.Ze hadden toendertijd een komplete ombouw kit voor om Z20LET pomp op de C20XE of LET te bouwen.
6 juni 2012 om 09:33 #18020653yup was dus de oliepomp… drijfstanglagers weeral moeten vervangen maar loopt nu weer als een trein…
heb er nu ook 276graden catcams ingelegd :)20 juni 2012 om 16:31 #18020654@rallykadettc wrote:
yup was dus de oliepomp… drijfstanglagers weeral moeten vervangen maar loopt nu weer als een trein…
heb er nu ook 276graden catcams ingelegd :)doen die assen veel?
20 juni 2012 om 19:59 #18020655bovenin gaan zo’n assen als een malle ja ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.