geen mistlicht en geen dashboard verlichting

Forumindex Forums Modellen Astra geen mistlicht en geen dashboard verlichting

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    eriik

hallo

ik heb een opel astra g x1.6szr uit ’98

wat ik heb gedaan is mijn peertjes in het dasboard vervangen omdat ze stuk waren
      nu ik dit vervangen heb werkt mijn dashboard verlichting niet meer en mijn mistlampen werken niet meer ( voor en achterzijde )

een monteur heb ik er al over gevraagd maar hij vermoed dat het een relais is die defect is of juist niet goed werkt

kan iemand me helpen om deze te vinden in zekering kastje want ik heb geen boekjes of schema’s van de auto

alvast bedankt

Haasje17
      Moderator

Vervangen door ledjes? Hebben ze het wel gedaan?
        Dashverlichting word niet geschakeld met een relais. Mischien dimmer aanstaan?

Hier is een handleiding voor je astra: http://homepage.ntlworld.com/andrew.reynolds983/Manuals/Astra2002Manual.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

Mistlampen is zekering 12 en 15 is interieurverlichting

wim-v6
        Deelnemer

Eerst zekeringen nakijken..

Werkt je kentekenlampje nog???

De tellerverlichting word via de Multitimer geregeld.

Als de Multitimer geen Opdracht geeft om de tellerverlichting aan te schakelen, worden de Opdrachten om voor en achtrer mistlampen aan te sturen ook geblokkeerd, dit gaat allemaal via ”klem 58k” (kenteken en Tellerverlichting), echter gaat de kentekenplaat verlichting niet via de Multitimer.

Willem

eriik

sorry voor de laten reactie

mijn kenteken lampje werkt ook niet, wist ik eerst niet maar me pa kwam ermee aanzetten toen hij achter me reed,
            ik heb onlangs mijn auto bij een garage neer gezet , en hun zeide ja je schakelaar is kapot want wij hebben spanning erop gezet en toen werkte het allemaal , maar nu heb ik dus een nieuwe schakelaar gekocht bij opel dealer aangezien die op code gaat , maar werkt nog altijd niet ,

zou het dan toch aan een zekering liggen , of weet iemand nog een reden waar het eventueel aan kan liggen ?

gr erik

wim-v6
            Deelnemer

kenteken en Tellerverlichting is via een aparte zekering gezekerd..

Zekering nr 18 bij bijde typen zekering kast..

Willem

Alper

Beste mensen ik heb een soortgelijk probleem. Mijn dashboard lampje brand niet de de rest werkt prima. Iemand tips gaat om een astra h type.

Verstuurd van mijn HTC Desire HD A9191 met Tapatalk

VectraB2000
                Deelnemer

@eriik wrote:

hallo

ik heb een opel astra g x1.6szr uit ’98

wat ik heb gedaan is mijn peertjes in het dasboard vervangen omdat ze stuk waren
                  nu ik dit vervangen heb werkt mijn dashboard verlichting niet meer en mijn mistlampen werken niet meer ( voor en achterzijde )

een monteur heb ik er al over gevraagd maar hij vermoed dat het een relais is die defect is of juist niet goed werkt

kan iemand me helpen om deze te vinden in zekering kastje want ik heb geen boekjes of schema’s van de auto

alvast bedankt

Probeer zekering 29 eens

dennisnmgn88
                  Deelnemer

Probleem is al 4 jaar geleden :p, mag hopen dat er geen APK keurmeester is die hem zo door de keuring (3x) heeft laten komen ;).

bart-gsi
                    Deelnemer

@dennisnmgn88 wrote:

Probleem is al 4 jaar geleden :p, mag hopen dat er geen APK keurmeester is die hem zo door de keuring (3x) heeft laten komen ;).

tegenwoordig sta ik nergens meer verbaast van te kijken als het APK keuringen en keurmeesters aan komt… :P alles kan tegenwoordig..

VectraB2000
                      Deelnemer

Had zelfde probleem, kortsluiting gemaakt met lampje wisselen..:p
                        Heb me mottig gezocht maar nu staat het er wel bij als je het googelt haha. :p

Beter laat dan nooit.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.