Forumindex › Forums › Modellen › Astra › geen mistlicht en geen dashboard verlichting
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 maart 2012 om 12:26 #17228545
hallo
ik heb een opel astra g x1.6szr uit ’98
wat ik heb gedaan is mijn peertjes in het dasboard vervangen omdat ze stuk waren
nu ik dit vervangen heb werkt mijn dashboard verlichting niet meer en mijn mistlampen werken niet meer ( voor en achterzijde )een monteur heb ik er al over gevraagd maar hij vermoed dat het een relais is die defect is of juist niet goed werkt
kan iemand me helpen om deze te vinden in zekering kastje want ik heb geen boekjes of schema’s van de auto
alvast bedankt
19 maart 2012 om 13:04 #17760604Vervangen door ledjes? Hebben ze het wel gedaan?
Dashverlichting word niet geschakeld met een relais. Mischien dimmer aanstaan?Hier is een handleiding voor je astra: http://homepage.ntlworld.com/andrew.reynolds983/Manuals/Astra2002Manual.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mistlampen is zekering 12 en 15 is interieurverlichting
19 maart 2012 om 20:52 #17760605Eerst zekeringen nakijken..
Werkt je kentekenlampje nog???
De tellerverlichting word via de Multitimer geregeld.
Als de Multitimer geen Opdracht geeft om de tellerverlichting aan te schakelen, worden de Opdrachten om voor en achtrer mistlampen aan te sturen ook geblokkeerd, dit gaat allemaal via ”klem 58k” (kenteken en Tellerverlichting), echter gaat de kentekenplaat verlichting niet via de Multitimer.
Willem
16 mei 2012 om 21:02 #17760606sorry voor de laten reactie
mijn kenteken lampje werkt ook niet, wist ik eerst niet maar me pa kwam ermee aanzetten toen hij achter me reed,
ik heb onlangs mijn auto bij een garage neer gezet , en hun zeide ja je schakelaar is kapot want wij hebben spanning erop gezet en toen werkte het allemaal , maar nu heb ik dus een nieuwe schakelaar gekocht bij opel dealer aangezien die op code gaat , maar werkt nog altijd niet ,zou het dan toch aan een zekering liggen , of weet iemand nog een reden waar het eventueel aan kan liggen ?
gr erik
16 mei 2012 om 21:12 #17760607kenteken en Tellerverlichting is via een aparte zekering gezekerd..
Zekering nr 18 bij bijde typen zekering kast..
Willem
17 mei 2012 om 07:17 #17760608Beste mensen ik heb een soortgelijk probleem. Mijn dashboard lampje brand niet de de rest werkt prima. Iemand tips gaat om een astra h type.
Verstuurd van mijn HTC Desire HD A9191 met Tapatalk
20 april 2015 om 13:46 #17760609@eriik wrote:
hallo
ik heb een opel astra g x1.6szr uit ’98
wat ik heb gedaan is mijn peertjes in het dasboard vervangen omdat ze stuk waren
nu ik dit vervangen heb werkt mijn dashboard verlichting niet meer en mijn mistlampen werken niet meer ( voor en achterzijde )een monteur heb ik er al over gevraagd maar hij vermoed dat het een relais is die defect is of juist niet goed werkt
kan iemand me helpen om deze te vinden in zekering kastje want ik heb geen boekjes of schema’s van de auto
alvast bedankt
Probeer zekering 29 eens
20 april 2015 om 14:26 #17760610Probleem is al 4 jaar geleden :p, mag hopen dat er geen APK keurmeester is die hem zo door de keuring (3x) heeft laten komen ;).
20 april 2015 om 14:28 #17760611@dennisnmgn88 wrote:
Probleem is al 4 jaar geleden :p, mag hopen dat er geen APK keurmeester is die hem zo door de keuring (3x) heeft laten komen ;).
tegenwoordig sta ik nergens meer verbaast van te kijken als het APK keuringen en keurmeesters aan komt… :P alles kan tegenwoordig..
20 april 2015 om 14:37 #17760612Had zelfde probleem, kortsluiting gemaakt met lampje wisselen..:p
Heb me mottig gezocht maar nu staat het er wel bij als je het googelt haha. :pBeter laat dan nooit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.