Geen middendempers voor Senator 3.0E

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Geen middendempers voor Senator 3.0E

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Stender
    Moderator

Mijn Senator A1 facelift (met 3.0E 180pk motor, automaat 4-bak) heeft geen standaard uitlaat. De voorpijp is origineel, de middendemper zijn aangepast en de einddemper is origineel maar er zit een ander eindstukje op. De middendempers zijn door de vorige eigenaar weggehaald en vervangen door een stuk pijp. Hierdoor is het geluid echt goed. Sinds ik de auto heb heb ik al het gevoel dat ik vermogen mis en mijn eerste verdachte is de uitlaat (net grote beurt gegeven).

Mijn vraag is: het feit dat de middendempers zijn vervangen door 2 stukken pijp, kan dit kwaad voor het vermogen? Van voor naar achter lopen er dus 2 pijpen (zonder dempers) naar achter en komen samen bij de einddemper.

RickR91
      Deelnemer

Door het weghalen van de middendempers is de tegendruk flink verminderd, te weinig tegendruk geeft vermogensverlies.

Stender
        Moderator

@RickR91 wrote:

Door het weghalen van de middendempers is de tegendruk flink verminderd, te weinig tegendruk geeft vermogensverlies.

In theorie kan dat wel kloppen maar wat is jouw ervaring met de 3.0E? Het gaat mij nu ff om de praktijk. Daarnaast is het van belang welk type demper het is.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.