Geen logica in dit probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Geen logica in dit probleem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Cheb
    Deelnemer

CDTDag Forumleden!

Mijn vectra was eindelijk hersteld (bleek dus een verstopte uitlaat). Nu 1maand perfect met gereden geen problemen, toen ik ben gaan tanken bij Dats24 (BE) dag of 2 later begon de wagen spontaan uit te vallen als je voor de lichten staat, maar niet stotterend uitvallen en zonder een klop. Dit probleem wordt erger en erger nu doet hij het zelfs al rijden of valt hij stil in versnelling of krijgt hij een dip die van 3000rpm naar 1500rpm gaat en terug…

Als hij uitvalt komt het noodloop programma op het scherm en ook ESP brand, zodra je start is dit weg…

Allemaal na het tanken,, slechte diesel of teveel water kan dit toch niet veroorzaken? Dan stottert de wagen toch gewoon ?

Vectra C 1.9 CDTI 120pk/88kw 2005

Iemand wat ideeën of herkende problemen ?

bart-gsi
      Deelnemer

bij noodloop ( of oplichtend motorstoringslampje in het algemeen)
        standaard procedure bij storingen is uitlezen..

als je twijfeld aan de diesel kun je een sample uit je tank halen en die vergelijken met de diesel van een andere pomp zoals shell e.d.

liviu2004
        Deelnemer

[quote quote=18341514]

Mijn vectra was eindelijk hersteld (bleek dus een verstopte uitlaat).

[/quote]

Is de oorzaak gevonden waarom uitlaat verstopt?

Cheb
          Deelnemer

Liviu2004 : Doordat de intercooler kapot was en hier mee nog naar huis heb gereden (geforceerd) is er teveel roet ontstaan, en de roetfilter zat compleet dicht… EGR en filter laten uitschrijven en de filter uitkloppen en opgelost.

dockedmarc
            Deelnemer

de verkeerde brandstof kan heel veel problemen veroorzaken bij een diesel van deze generatie.
              ik zelf heb een keer meegemaakt dat iemand “van de oude stempel” nog wat benzine bij zijn diesel gooide om vlokken tegen te gaan, zoals dat vroeger veel gedaan werd.
              deze auto, een omega b2 met een 2.2 16v diesel er in, starten daarna helemaal niet meer.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.