geen lampjes middenconsole Astra f

Forumindex Forums Modellen Astra geen lampjes middenconsole Astra f

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    reapern

hey mensen,

ik heb dus een astra f tailgate x1.4nz uit ’96.
      Nu wilde ik gister mijn lampjes van de Recirculatie en van de Aanjagerschakelaar vervangen. (temp doet het nog)
      Maar wat bleek, ik heb daar helemaal geen lampje zitten. (de recirculatie wel)
      Was dit vroeger een extra optie of zou iedere astra dit moeten hebben. Ik heb goed gekeken naar misschien losse kabels maar niks gevonden.
      Ik heb van iemand wel een complete unit gekregen van een gsi uit ’93. Zou ik daar de lampjes met draad uit kunnen halen en die in die van mij zetten? Of is het makkelijker om de de hele unit eruit te halen en te vervangen.
      Ook heeft die uit de gsi nog een extra zwart stekkerje, is dit de massa? en moet ik die ook overnemen.
      hieronder heb ik omcirkeld wat ik mis in die van mij.

gr niels

KadAstra-EF
      Deelnemer

Draai de aanjagerschakelaar/achteruitverwarming op stand “4” en trek hem uit.
        Je ziet dan vanaf de zijkant een gaatje. (links)
        Steek daar een smalle schroevendraaier in en je kunt de schakelaar naar je toe trekken, dan gaat ie los.
        Het lampje zit dan in het gat in het middenconsole.

Maare, hebben die lampjes het nooit gedaan dan ???
        Wel vaag vind ik.

Rik :)

Oenatje
        Deelnemer

alle f-jes hebben daar lampjes, alleen ze gaan heel snel stuk:

Middelste knop voor de aanjager/achterruitverwarming in stand 1 zetten, en dan de knop uittrekken (dus de achterruitverwarming aanzetten). Dan zit er aan de onderkant van deze knop een gaatje waar je en dunne schroevendraaier in kan steken. Even erin steken, beetje drukken en dan gelijktijdig trekken aan de schakelaar. dan haal je zo de knop eraf.
          De schakelaar zelf haal je eruit door aan weerszijde de 2 lipjes naar binnen te drukken, en gelijktijdig aan de schakelaar te trekken. dan trek je hem er zo naar voren toe uit. Dan zie je ook gelijk het lampje zitten.

Om de andere 2 lampjes (temperatuur en blaasrichting) te vervangen moet je de radio en de slee eruit halen. Dan kun je door het radiogat bij de lampjes komen. Er zijn 2 verschillende modellen, afhankelijk van het bouwjaar:
          1-> elk lampje een losse fitting,
          2-> Alle lampjes in een grote houder.

Eerste type spreekt voor zich, even met een punttang de fittinkjes eruit trekken en nieuwe steeklampjes erin drukken.

Voor het tweede type moet je de stekker die achterop de aanjagerschakelaar zit een stuk naar achteren drukken. Deze zit vastgeklikt aan 2 weerhaakjes die je even terug moet drukken. Dan haal je zo die hele houder een stuk naar boven en kun je de lampjes vervangen.

reapern

@KadAstra-EF wrote:

Maare, hebben die lampjes het nooit gedaan dan ???
            Wel vaag vind ik.

Ja ik heb de auto pas een week of 2. Dus ik zou het ook niet weten. Zolang als ik hem heb deed niks het, vandaar dat ik ze wilde vervangen.
            In iedergeval zit er helemaal niks.. :???: Geen stekker, geen kabel, geen lampje, gewoon echt helemaal niks.

thx Oenatje voor je reactie alleen kan ik er niks mee. Ik kan het niet vervangen als er niks zit… ;)
            vandaar ook mijn vraag of ik die van de foto kan inbouwen. Die heeft namelijk wel gewoon 3 lamjes en de kabels eraan zitten.

Gr niels

KadAstra-EF
            Deelnemer

Jeetje, helemaal geen kabeltjes dus ???

Dan moeten ze ergens doorgeknipt zijn want ze zitten aan de kabelboom die achter het dashbord langsloopt !!
              Dat wordt zoeken dus want zo kan je dus ook niet de andere monteren die jij nu voor advies aan ons stelt.
              verder geen vreemde dingen aan je auto ???

reapern

ik zal straks even een foto erop zetten van wat ik bedoel. Teminste als ik er bij kom.
                Er zit dus wel een kabeltje, alleen maar op het lampje van de temperatuur en de Recirculatie.
                Alleen zou er een kabeltje moeten lopen naar het derde lampje van de Aanjagerschakelaar. Die zit er dus niet en dat zwarte stekkertje ook niet.
                Hetgeen wat ik op de foto heb omcirkeld zit er bij mij niet…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.