Geen gps ontvangst cd70 navi

Forumindex Forums Modellen Astra Geen gps ontvangst cd70 navi

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    pieter7
    Deelnemer

Hallo met Pieter,

Ik heb een astra gtc uit 2008 met een cd70 navigatie. Mijn navigatie werkt plots niet goed meer. Op de display staat het gps-symbool met een gele streep er doorheen. Volgens het instructieboekje zou dit betekenen slechte ontvangst gps-signaal. Deze week bij de opel geweest en met de tech2 konden ze niet bepalen wat er defect is. Zij denken dat het navi-gedeelte van de cd70 defect is. Wel vreemd want als ik rij met navi aan reageert deze wel alleen geeft hij niet de juiste plaats aan. Bv als ik in Den Haag rij geeft het systeem aan dat ik in Breda rij. Volgens mij dus een gps-probleem. Ik neem aan dat dit te repareren is.
      Vervanging van de cd70 is een zeer dure liefhebberij.

Is er iemand die mij kan helpen want ik weet het even niet meer.

Gr. Pieter

TvhR
      Deelnemer

Waarschijnlijk is je GPS antenne defect.

Juffer1
        Deelnemer

Heeft de dealer de radio al gecontroleerd op de versie software en eventueel voorzien van nieuwe software met nieuwe GPS fix ?

Mocht dat niet lukken dan zou je een andere GPS antenne kunnen proberen.
          Zoek even op internet op een GPS muis met een blauwe Fakra aansluiting, deze worden ook bij VW gebruikt.
          Een losse GPS muis zou een euro of 20 kosten, zeker het proberen waard gezien de vervangingswaarde van een andere radio.

Gr. Arjan

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.