Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Geen feedback EGR
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2015 om 22:42 #17274628
Goedenavond forumleden,
Ik heb afgelopen week een probleempje gehad met mijn Corsa B.
Het mml ging branden onderweg. Na het uitlezen kwam hier uit dat de egr geen feedback gaf. Ik merk er onder het tijden helemaal niks van. Als er geen mml lampje in zou zitten zou ik het niet eens merken.
Opmerkelijke is dat hij ook soms een hele rit niet brand.
Bij het stoppen na 30km bij een supermarkt en ik start de auto dan brand hij weer en Is het weer de egr.Garage zegt dat dit ook door verschillende soorten benzine kan komen. Wat Is de oplossing? Her en der lees je afroepen, wat Is daaraan goed? En waarom zou je het niet doen?
20 december 2015 om 05:08 #18305294je EGR zit op je motor i.v.m. de milieu eisen van de EU een deel van je uitlaat gassen worden dan terug je motor ingestuurd via de EGR
dit is om de emissie van je auto omlaag te halen zodat deze schoner is.. echter gaat door deze opzet je motor er niet beter op werken ( vooral de nieuwere opeltjes niet) de EGR kan dan vast gaan zitten door de troep in je uitlaatgassen en gaat dan storingen geven waardoor je motor niet meer goed wil presteren..
daarom zetten de meeste ( kan niet bij alle opels sommige geven een noodloop) er een blinde pakking tussen de inlaat en de EGR.. hierdoor blijft de EGR klep schoon en werkend en gaan er geen uitlaatgassen via de inlaat je motor in waardoor je dus geen motorstoring krijgt20 december 2015 om 10:18 #18305295Het is geen VW, Opels hebben nauwelijks last van verschillende soorten benzine.
Of het moet heel slecht met de brandstof gesteld zijn.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
20 december 2015 om 20:39 #18305296Hoe kan het dat na het het rijden en het weer opnieuw starten het probleem zich voordoet? Kun je de egr zelf reinigen?
20 december 2015 om 20:48 #18305297Egr kun je zelf reinigen met remreiniger ( beetje hardnekkig spul)
Egr geeft een fout wanneer de ecu detecteert dat de egr niet werkt wanneer deze actief gezet wordt door de ecuEen kapotte lamp merk je ook pas wanneer je de lamp aanzet.. (Uitgezonderd de melding van de BC)
20 december 2015 om 21:24 #18305298Maar zit er dan een klep in die uitzet bij het afzetten van de motor en dan niet werkend Is bij het starten? Snap niet waarom die pas een fout geeft bij het her startten van de motor.
20 december 2015 om 21:33 #18305299De fout treedt pas op wanneer de ecu de egr actieveert/nodig heeft
Overgens niet alle egr’s zijn het zelfde.. Bij de een trekt een plunger een veer in en bij de ander komt de klep naar buiten e.d. dan kan het deel waar de uitlaat gassen door gaan vast zitten omdat dat dicht koolt (zwarte aanslag door de uitlaatgassen)
Alleen als het electrische deel van de egr (deel waar de stekker op zit) kapot is dan krijg je direct de melding dat je egr kapot is..21 december 2015 om 11:53 #18305300Ah check! Ik wil hem wel schoonmaken alleen heb ik dan een nieuwe pakking nodig? Of kan ik de oude nog gebruiken?
21 december 2015 om 12:16 #18305301Pakking gewoon vervangen.
Ze willen bij hergebruik niet meer zo lekker passen.
Voor de paar euro wat het kost zou jammer zijn als je alles weer los moet halen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.