Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › geen benzine of vonk c20ne
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 april 2010 om 12:49 #17220467
he daar mede opelfielen, ben ondertussen een jaar zonder problemen doorgekomen sinds ik mijn corsa a heb voorzien van een c20ne.
maar…
Sinds een korte tijd start hij moeilijk en sinds deze week niet meer.
facts:
benzinepomp werkt
geen vonk
startmoter draait
bdp sensor gecheckt en omgewisseld
bobine doorgemeten, geeft 12 volt af aan verdelerkap (schoongemaakt)
bougikabels gecheckt
injectoren worden niet geopendik heb wel pas geleden een soort kortsluiting gehad in mijn startonderbreker (in een corsa), ja in een corsa, en sindsdien trekt mjijn onderbreker langzaam mijn accu leeg , eens per week laden oid
wie o wie weet raad, fietsen is niet leuk!
groeten corsaboer
26 april 2010 om 12:51 #17662721voor degelijkheid moet je ook niet bij opel zijn
26 april 2010 om 12:52 #17662722boer?
26 april 2010 om 12:52 #17662723heb dit ook gehad.
De stekker die naar de injectoren loopt wil soms eens los komen. De contacten dan wel. Kijk goed of er geen kabels naar achter schijven bij het insteken van de stekker.
26 april 2010 om 13:01 #17662724zou dit dan ook verklaren dat ik geen vonk heb??
dank voor uw snelle reacties, lijkt de tgv wel26 april 2010 om 13:12 #17662725op wat voor manier werkt jou start onderbreker?
zorgt ie ervoor dat de brandstofpomp bijveorbeeld niet werkt of de start motor niet draait?26 april 2010 om 13:14 #17662726ik had geen vonk en geen injectors die openden.
2 weken naar gezocht. Verdikke elk onderdeel van de auto zitten meten testen ….
26 april 2010 om 13:45 #17662727startonderbreker is antiek, twee schakelaartjes ( met afstandbediening) die zorgen voor onderbreking van het signaal naar de startmoter en idd de brandstofpomp. was pasgeleden tijdens een te enthousiaste poetsbeurt water in gekomen.
toen deed helemaal niks het meer, schakelaartjes toen professioneel (met tayreps) overbrugd.. toen kwam ik erachter dat mijn accu langzaam leeg liep, tayreps verwijderd. maar heb het probleem nog steeds..Ga vanavond gelijk naar de stekkers bij de injectoren kijken!
dank voor de reacties26 april 2010 om 18:16 #17662728brandstofpomp relais misschien kapot?
27 april 2010 om 11:04 #17662729heb gisteren de bekabeling naar en van de injectoren bekeken, ziet er naar behoren uit mijns inziens.
brandstofpomp relais waar zit die? nb de brandstofpomp zit aangesloten op mijn geschakelde plus..27 april 2010 om 12:20 #17662730Controleer:
– of je bobine stroom krijgt
– of je brandstofpomp stroom krijgt
– of je ecu stroom krijgt
– of je brandstofrelai werkt bij het starten, zo niet heb je dan wel een BDP signaal
– of er brandstof in de cilinders komt
– of je vonk hebt
– of de compressie voldoende is
– of de ontsteking volgorde wel goed isen tot slot, denk logisch na ;)
27 april 2010 om 16:28 #17662731and the winner is otdh!
brandstofpomp ralais zat vol water, schakelde niet meer naar behoren,
langs de sloop, 15 euri later heb ik een lopend blok!
dank voor u ideeen!! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.