Geen 192 pk maar 170 met de Corsa

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Geen 192 pk maar 170 met de Corsa

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 51 tot 67 (van in totaal 67)
  • Auteur
    Berichten
  • #18280238
    herrflick
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 September 2010

      Nu zit ik zomaar eens te denken, misschien is je turbo ook zwaar vervuilt. De mijne is bij 75k km vervangen doordat de as niet meer stabiel in de behuizing zat, als ik nog langer had doorgereden met die turbo, dan waren de schoepen tegen het slakkenhuis aangekomen en voor metaalslijpsel in de cilinderkop gezorgd…

      Ja zeker even laten uitlezen. Gewoon aangeven dat ie een flink pak vermogen tekort heeft, zoeken hun maar uit wat het is.

      #18280239
      Ascona19
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2006

        @herrflick wrote:

        Nu zit ik zomaar eens te denken, misschien is je turbo ook zwaar vervuilt. De mijne is bij 75k km vervangen doordat de as niet meer stabiel in de behuizing zat, als ik nog langer had doorgereden met die turbo, dan waren de schoepen tegen het slakkenhuis aangekomen en voor metaalslijpsel in de cilinderkop gezorgd…

        Ja zeker even laten uitlezen. Gewoon aangeven dat ie een flink pak vermogen tekort heeft, zoeken hun maar uit wat het is.

        Duur grapje :vertag
        Met 27k aan kilometers lijkt mij dat soort schade niet aan de orde. Maar zeg nooit nooit.
        Op wat voor manier was je turbo vervuild?
        En maar vragen of de orginele software er wel op staat.

        #18280240
        herrflick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 September 2010

          @Ascona19 wrote:

          @herrflick wrote:

          Nu zit ik zomaar eens te denken, misschien is je turbo ook zwaar vervuilt. De mijne is bij 75k km vervangen doordat de as niet meer stabiel in de behuizing zat, als ik nog langer had doorgereden met die turbo, dan waren de schoepen tegen het slakkenhuis aangekomen en voor metaalslijpsel in de cilinderkop gezorgd…

          Ja zeker even laten uitlezen. Gewoon aangeven dat ie een flink pak vermogen tekort heeft, zoeken hun maar uit wat het is.

          Duur grapje :vertag
          Met 27k aan kilometers lijkt mij dat soort schade niet aan de orde. Maar zeg nooit nooit.
          Op wat voor manier was je turbo vervuild?
          En maar vragen of de orginele software er wel op staat.

          Dat ie vervuild is dat denk ik zelf hoor. Mijne was niet vervuild, alleen de as zat niet meer goed gecentreerd waardoor de schoepen het slakkenhuis bijna zouden raken.

          Als je 27k aan kilometers aan korte stukjes rijdt zonder de motor goed heet te stoken, dan kan er snel van alles kapot gaan en / of sneller slijten.

          #18280241
          Ascona19
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 March 2006

            Afspraak bij de VOD is gemaakt. Aankomende donderdag krijgt de Corsa een grote grote beurt.
            De auto wordt ook meteen uitgelezen op eventuele foutcodes en of de originele fabriekssoftware erop staat.

            We hebben er nu een tank Bp Ultimate door heen gedraaid en wat mij opvalt is dat de uitlaat veel zwarter is dan normaal.
            De onderkant van het sierstuk in de diffuser is gitzwart.
            Ik heb het vermoeden dat er ergens roet en kool deeltjes loskomen :D

            De auto lijkt nu al iets vlotter te zijn en beter te reageren op het gaspedaal.

            Mvg Michel

            #18280242
            herrflick
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 September 2010

              Dat is een goed teken ja.

              Kan natuurlijk ook zijn dat de katalysator aardig verstopt zit.

              Ben erg benieuwd wat er allemaal naar voren komt met de grote beurt. :thumb

              #18280243
              Ascona19
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 March 2006

                Afgelopen donderdag heeft de auto een grote beurt gehad.
                Meteen uit laten lezen maar daar is niks vreemds uitgekomen. Originele software staat erop. Geen foutcodes.

                Dit is dus wel de eerste grote beurt die de auto gehad heeft. De vorige eigenaar heeft alleen maar olie+filter laten doen.
                Wat mij wel opviel was dat het filterelement uit het luchtfilter keihard was.

                We gaan er voorlopig ff lekker mee rondscheuren. En eind Mei begin Juni maar eens terug naar dezelfde testbank.

                Mvg Michel

                #18280244
                remutr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 August 2012

                  firezone 102 rijd net zo goed als bp ultimate.

                  Hoop dat je alle 192 paardjes weer los kan laten, dag je duitsland en dan daar benzine met octaan 102 tanken, boodschappen doen is geen straf.

                  #18280245
                  herrflick
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 September 2010

                    Goed onderhoud is een pre, en dat heeft de Corsa OPC toch best wel nodig om optimaal te blijven lopen…

                    Merk je nu ook verschil na de beurt? Of lijkt het toch wat meer hetzelfde als het was?

                    #18280246
                    Ascona19
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 March 2006

                      Ik heb er nog niet zoveel mee gereden na de beurt. Maar heb het idee dat de motor wat frisser loopt. Stiller.

                      Maar we gaan het over een poosje meemaken.
                      En idd we gaan opeens wat vaker boodschappen doen in Duitsland :D

                      Mvg Michel

                      #18280247
                      Ascona19
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 March 2006

                        Gisteravond maar eens naar Duitsland gereden. Vanaf de grens bij Arnhem tot aan Rees lekker wezen vlammen.
                        Hij loopt keurig 230km per uur. :D
                        Dit heb ik lekker vol kunnen houden want, het was niet druk

                        Laat er nu toevallig in Rees een Aral kort aan de snelweg zitten. Meteen de tank vol gegooid met euro 102.
                        Daarna vanaf Rees met een constante snelheid van 170km richting huis gestuurd.

                        Nu maar hopen dat alle paarden terugkomen.

                        Mvg Michel

                        #18280248
                        bart-gsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2012

                          weet niet of dit een mogelijkheid is..
                          maar ik lees zo hier en daar dat een stardaard van de band rollende opel op de top teweinig benzine druk heeft.. als voorbeeld met een x20xe zit er normaal 3.0 bar in maar zou eigenlijk 3.3 bar moeten zijn voor dat beetje aan de top…
                          niet dat ik uit een andere hoek wil komen met een verhaal maar weet niet of dit helpt om voor de top waar je je vermogen wil halen en nodig hebt ne druk een beetje verhoogd… verders zijn het wel strakke leuke kanonskogels op wielen…

                          #18280249
                          Ascona19
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 March 2006

                            @bart-gsi wrote:

                            weet niet of dit een mogelijkheid is..
                            maar ik lees zo hier en daar dat een stardaard van de band rollende opel op de top teweinig benzine druk heeft.. als voorbeeld met een x20xe zit er normaal 3.0 bar in maar zou eigenlijk 3.3 bar moeten zijn voor dat beetje aan de top…
                            niet dat ik uit een andere hoek wil komen met een verhaal maar weet niet of dit helpt om voor de top waar je je vermogen wil halen en nodig hebt ne druk een beetje verhoogd… verders zijn het wel strakke leuke kanonskogels op wielen…

                            Benzinedruk lijkt mij niet aan de orde. Het beestje moet er gewoon 192 pk uitgooien.
                            Ik denk zelf dat de Corsa het straks wel gaat redden.
                            We rijden nu op euro 98 of hoger. Het onderhoud is nu goed.
                            Meteen de auto uit laten lezen en daar zijn geen foutcodes uitgekomen.
                            Vorige week ben ik ff wezen vlammem in Duitsland. En binnenkort maar weer.
                            Al met al moet het goed gaan komen. Idd het is een leuke kanonskogel.

                            We gaan het binnenkort meemaken bij Unlimited Tuning op de testbank.

                            Mvg Michel

                            #18280250
                            Haasje17
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              8 September 2009

                              @bart-gsi wrote:

                              weet niet of dit een mogelijkheid is..
                              maar ik lees zo hier en daar dat een stardaard van de band rollende opel op de top teweinig benzine druk heeft.. als voorbeeld met een x20xe zit er normaal 3.0 bar in maar zou eigenlijk 3.3 bar moeten zijn voor dat beetje aan de top…
                              niet dat ik uit een andere hoek wil komen met een verhaal maar weet niet of dit helpt om voor de top waar je je vermogen wil halen en nodig hebt ne druk een beetje verhoogd… verders zijn het wel strakke leuke kanonskogels op wielen…

                              De x20xev dat daar een 3.3 bar in moet is onzin. Overigens werkt de drukregeling bij de moderne motoren in veel gevallen anders. En word dit geregeld door de ecu en de aansturing van de brandstofpomp. Vele motoren hebben ook geen brandstof retour leiding meer zoals in de oude motoren het geval was.

                              Als je bij een standaard x20xev een 3.3 bar drukregelaar in propt regelt hij doodmiddel van de lambda regeling gewoon de inspuiting bij waardoor er geen verschil gaat zijn.

                              #18280251
                              Baas J.
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 May 2008

                                Amen.

                                #18280252
                                bart-gsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 July 2012

                                  @Haasje17 wrote:

                                  @bart-gsi wrote:

                                  weet niet of dit een mogelijkheid is..
                                  maar ik lees zo hier en daar dat een stardaard van de band rollende opel op de top teweinig benzine druk heeft.. als voorbeeld met een x20xe zit er normaal 3.0 bar in maar zou eigenlijk 3.3 bar moeten zijn voor dat beetje aan de top…
                                  niet dat ik uit een andere hoek wil komen met een verhaal maar weet niet of dit helpt om voor de top waar je je vermogen wil halen en nodig hebt ne druk een beetje verhoogd… verders zijn het wel strakke leuke kanonskogels op wielen…

                                  De x20xev dat daar een 3.3 bar in moet is onzin. Overigens werkt de drukregeling bij de moderne motoren in veel gevallen anders. En word dit geregeld door de ecu en de aansturing van de brandstofpomp. Vele motoren hebben ook geen brandstof retour leiding meer zoals in de oude motoren het geval was.

                                  Als je bij een standaard x20xev een 3.3 bar drukregelaar in propt regelt hij doodmiddel van de lambda regeling gewoon de inspuiting bij waardoor er geen verschil gaat zijn.

                                  heb dat hiervan als je het je afvraagd ==> http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=740010&hid=&lhid=&lvid=” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  X20XEV, X20XER, X18XE, X18XEL, Z20LET, Z20LEL, Z20LER, Z20LEH

                                  De originele drukregelaar is afgesteld op 3,0 bar precies, wat bij veel
                                  motoren net niet voldoende brandstofdruk geeft.
                                  Door deze 3,3 bar tuning-brandstofdrukregelaar worden alle injectoren bij gas geven direct van een extra 0,3bar overdruk voorzien. Dat wil zeggen dat er een minimale hoeveelheid meer brandstof wordt ingespoten, wat bij veel motoren tot een betere prestatie resulteert.
                                  (vooral bij getunde motoren zoals chiptuning etc)

                                  ik neem aan als mathijssen een bedrijf runt voor alleen opels en de tuning hiervan en eventuele verbeteringen dat ze weten waar ze het over hebben….

                                  #18280253
                                  Haasje17
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    8 September 2009

                                    Nou, alleen drukregelaar wisselen heeft geen enkel zin. Bij gechipt als ze goed gechipt zijn ook niet.
                                    Meer druk resulteert in minder lange opening van de injectoren. En dezelfde hoeveelheid brandstof.

                                    Als die bij het maximum aan druk niet voldoende meer krijgt ingespoten zou het zin hebben. Maar helaas gaat
                                    dat gewoon goed.

                                    #18280254
                                    pascal1109
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 November 2007

                                      Onzin idd, ik had op mijn C18XE een 3 bar drukregelaar erop en die is lekker gebleven bij de ombouw naar X30XE en dat ging uitstekend ;)

                                    17 berichten aan het bekijken - 51 tot 67 (van in totaal 67)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.