Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Geen 192 pk maar 170 met de Corsa
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 april 2015 om 20:48 #18280238
Nu zit ik zomaar eens te denken, misschien is je turbo ook zwaar vervuilt. De mijne is bij 75k km vervangen doordat de as niet meer stabiel in de behuizing zat, als ik nog langer had doorgereden met die turbo, dan waren de schoepen tegen het slakkenhuis aangekomen en voor metaalslijpsel in de cilinderkop gezorgd…
Ja zeker even laten uitlezen. Gewoon aangeven dat ie een flink pak vermogen tekort heeft, zoeken hun maar uit wat het is.
9 april 2015 om 20:59 #18280239@herrflick wrote:
Nu zit ik zomaar eens te denken, misschien is je turbo ook zwaar vervuilt. De mijne is bij 75k km vervangen doordat de as niet meer stabiel in de behuizing zat, als ik nog langer had doorgereden met die turbo, dan waren de schoepen tegen het slakkenhuis aangekomen en voor metaalslijpsel in de cilinderkop gezorgd…
Ja zeker even laten uitlezen. Gewoon aangeven dat ie een flink pak vermogen tekort heeft, zoeken hun maar uit wat het is.
Duur grapje :vertag
Met 27k aan kilometers lijkt mij dat soort schade niet aan de orde. Maar zeg nooit nooit.
Op wat voor manier was je turbo vervuild?
En maar vragen of de orginele software er wel op staat.9 april 2015 om 21:14 #18280240@Ascona19 wrote:
@herrflick wrote:
Nu zit ik zomaar eens te denken, misschien is je turbo ook zwaar vervuilt. De mijne is bij 75k km vervangen doordat de as niet meer stabiel in de behuizing zat, als ik nog langer had doorgereden met die turbo, dan waren de schoepen tegen het slakkenhuis aangekomen en voor metaalslijpsel in de cilinderkop gezorgd…
Ja zeker even laten uitlezen. Gewoon aangeven dat ie een flink pak vermogen tekort heeft, zoeken hun maar uit wat het is.
Duur grapje :vertag
Met 27k aan kilometers lijkt mij dat soort schade niet aan de orde. Maar zeg nooit nooit.
Op wat voor manier was je turbo vervuild?
En maar vragen of de orginele software er wel op staat.Dat ie vervuild is dat denk ik zelf hoor. Mijne was niet vervuild, alleen de as zat niet meer goed gecentreerd waardoor de schoepen het slakkenhuis bijna zouden raken.
Als je 27k aan kilometers aan korte stukjes rijdt zonder de motor goed heet te stoken, dan kan er snel van alles kapot gaan en / of sneller slijten.
14 april 2015 om 19:05 #18280241Afspraak bij de VOD is gemaakt. Aankomende donderdag krijgt de Corsa een grote grote beurt.
De auto wordt ook meteen uitgelezen op eventuele foutcodes en of de originele fabriekssoftware erop staat.We hebben er nu een tank Bp Ultimate door heen gedraaid en wat mij opvalt is dat de uitlaat veel zwarter is dan normaal.
De onderkant van het sierstuk in de diffuser is gitzwart.
Ik heb het vermoeden dat er ergens roet en kool deeltjes loskomen :DDe auto lijkt nu al iets vlotter te zijn en beter te reageren op het gaspedaal.
Mvg Michel
14 april 2015 om 19:23 #18280242Dat is een goed teken ja.
Kan natuurlijk ook zijn dat de katalysator aardig verstopt zit.
Ben erg benieuwd wat er allemaal naar voren komt met de grote beurt. :thumb
18 april 2015 om 05:23 #18280243Afgelopen donderdag heeft de auto een grote beurt gehad.
Meteen uit laten lezen maar daar is niks vreemds uitgekomen. Originele software staat erop. Geen foutcodes.Dit is dus wel de eerste grote beurt die de auto gehad heeft. De vorige eigenaar heeft alleen maar olie+filter laten doen.
Wat mij wel opviel was dat het filterelement uit het luchtfilter keihard was.We gaan er voorlopig ff lekker mee rondscheuren. En eind Mei begin Juni maar eens terug naar dezelfde testbank.
Mvg Michel
18 april 2015 om 08:15 #18280244firezone 102 rijd net zo goed als bp ultimate.
Hoop dat je alle 192 paardjes weer los kan laten, dag je duitsland en dan daar benzine met octaan 102 tanken, boodschappen doen is geen straf.
18 april 2015 om 09:02 #18280245Goed onderhoud is een pre, en dat heeft de Corsa OPC toch best wel nodig om optimaal te blijven lopen…
Merk je nu ook verschil na de beurt? Of lijkt het toch wat meer hetzelfde als het was?
19 april 2015 om 07:28 #18280246Ik heb er nog niet zoveel mee gereden na de beurt. Maar heb het idee dat de motor wat frisser loopt. Stiller.
Maar we gaan het over een poosje meemaken.
En idd we gaan opeens wat vaker boodschappen doen in Duitsland :DMvg Michel
24 april 2015 om 22:52 #18280247Gisteravond maar eens naar Duitsland gereden. Vanaf de grens bij Arnhem tot aan Rees lekker wezen vlammen.
Hij loopt keurig 230km per uur. :D
Dit heb ik lekker vol kunnen houden want, het was niet drukLaat er nu toevallig in Rees een Aral kort aan de snelweg zitten. Meteen de tank vol gegooid met euro 102.
Daarna vanaf Rees met een constante snelheid van 170km richting huis gestuurd.Nu maar hopen dat alle paarden terugkomen.
Mvg Michel
24 april 2015 om 23:02 #18280248weet niet of dit een mogelijkheid is..
maar ik lees zo hier en daar dat een stardaard van de band rollende opel op de top teweinig benzine druk heeft.. als voorbeeld met een x20xe zit er normaal 3.0 bar in maar zou eigenlijk 3.3 bar moeten zijn voor dat beetje aan de top…
niet dat ik uit een andere hoek wil komen met een verhaal maar weet niet of dit helpt om voor de top waar je je vermogen wil halen en nodig hebt ne druk een beetje verhoogd… verders zijn het wel strakke leuke kanonskogels op wielen…27 april 2015 om 15:23 #18280249@bart-gsi wrote:
weet niet of dit een mogelijkheid is..
maar ik lees zo hier en daar dat een stardaard van de band rollende opel op de top teweinig benzine druk heeft.. als voorbeeld met een x20xe zit er normaal 3.0 bar in maar zou eigenlijk 3.3 bar moeten zijn voor dat beetje aan de top…
niet dat ik uit een andere hoek wil komen met een verhaal maar weet niet of dit helpt om voor de top waar je je vermogen wil halen en nodig hebt ne druk een beetje verhoogd… verders zijn het wel strakke leuke kanonskogels op wielen…Benzinedruk lijkt mij niet aan de orde. Het beestje moet er gewoon 192 pk uitgooien.
Ik denk zelf dat de Corsa het straks wel gaat redden.
We rijden nu op euro 98 of hoger. Het onderhoud is nu goed.
Meteen de auto uit laten lezen en daar zijn geen foutcodes uitgekomen.
Vorige week ben ik ff wezen vlammem in Duitsland. En binnenkort maar weer.
Al met al moet het goed gaan komen. Idd het is een leuke kanonskogel.We gaan het binnenkort meemaken bij Unlimited Tuning op de testbank.
Mvg Michel
27 april 2015 om 15:28 #18280250@bart-gsi wrote:
weet niet of dit een mogelijkheid is..
maar ik lees zo hier en daar dat een stardaard van de band rollende opel op de top teweinig benzine druk heeft.. als voorbeeld met een x20xe zit er normaal 3.0 bar in maar zou eigenlijk 3.3 bar moeten zijn voor dat beetje aan de top…
niet dat ik uit een andere hoek wil komen met een verhaal maar weet niet of dit helpt om voor de top waar je je vermogen wil halen en nodig hebt ne druk een beetje verhoogd… verders zijn het wel strakke leuke kanonskogels op wielen…De x20xev dat daar een 3.3 bar in moet is onzin. Overigens werkt de drukregeling bij de moderne motoren in veel gevallen anders. En word dit geregeld door de ecu en de aansturing van de brandstofpomp. Vele motoren hebben ook geen brandstof retour leiding meer zoals in de oude motoren het geval was.
Als je bij een standaard x20xev een 3.3 bar drukregelaar in propt regelt hij doodmiddel van de lambda regeling gewoon de inspuiting bij waardoor er geen verschil gaat zijn.
12 mei 2015 om 13:33 #18280251Amen.
12 mei 2015 om 14:19 #18280252@Haasje17 wrote:
@bart-gsi wrote:
weet niet of dit een mogelijkheid is..
maar ik lees zo hier en daar dat een stardaard van de band rollende opel op de top teweinig benzine druk heeft.. als voorbeeld met een x20xe zit er normaal 3.0 bar in maar zou eigenlijk 3.3 bar moeten zijn voor dat beetje aan de top…
niet dat ik uit een andere hoek wil komen met een verhaal maar weet niet of dit helpt om voor de top waar je je vermogen wil halen en nodig hebt ne druk een beetje verhoogd… verders zijn het wel strakke leuke kanonskogels op wielen…De x20xev dat daar een 3.3 bar in moet is onzin. Overigens werkt de drukregeling bij de moderne motoren in veel gevallen anders. En word dit geregeld door de ecu en de aansturing van de brandstofpomp. Vele motoren hebben ook geen brandstof retour leiding meer zoals in de oude motoren het geval was.
Als je bij een standaard x20xev een 3.3 bar drukregelaar in propt regelt hij doodmiddel van de lambda regeling gewoon de inspuiting bij waardoor er geen verschil gaat zijn.
heb dat hiervan als je het je afvraagd ==> http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=740010&hid=&lhid=&lvid=” onclick=”window.open(this.href);return false;
X20XEV, X20XER, X18XE, X18XEL, Z20LET, Z20LEL, Z20LER, Z20LEH
De originele drukregelaar is afgesteld op 3,0 bar precies, wat bij veel
motoren net niet voldoende brandstofdruk geeft.
Door deze 3,3 bar tuning-brandstofdrukregelaar worden alle injectoren bij gas geven direct van een extra 0,3bar overdruk voorzien. Dat wil zeggen dat er een minimale hoeveelheid meer brandstof wordt ingespoten, wat bij veel motoren tot een betere prestatie resulteert.
(vooral bij getunde motoren zoals chiptuning etc)ik neem aan als mathijssen een bedrijf runt voor alleen opels en de tuning hiervan en eventuele verbeteringen dat ze weten waar ze het over hebben….
12 mei 2015 om 21:07 #18280253Nou, alleen drukregelaar wisselen heeft geen enkel zin. Bij gechipt als ze goed gechipt zijn ook niet.
Meer druk resulteert in minder lange opening van de injectoren. En dezelfde hoeveelheid brandstof.Als die bij het maximum aan druk niet voldoende meer krijgt ingespoten zou het zin hebben. Maar helaas gaat
dat gewoon goed.13 mei 2015 om 06:36 #18280254Onzin idd, ik had op mijn C18XE een 3 bar drukregelaar erop en die is lekker gebleven bij de ombouw naar X30XE en dat ging uitstekend ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.