Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Geen 192 pk maar 170 met de Corsa
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 april 2015 om 09:30 #18280215
Daarna kan je nog eens meten.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
6 april 2015 om 12:38 #18280216@Corsaliefhebber wrote:
@bart-gsi wrote:
A merk : shell bp avia(total)
Avia = GEEN Total.
http://nl.wikipedia.org/wiki/AVIA” onclick=”window.open(this.href);return false;Hier in tilburg wel… Alle totals zijn nu avias…
6 april 2015 om 12:51 #18280217.
6 april 2015 om 12:52 #18280218@bart-gsi wrote:
Hier in tilburg wel… Alle totals zijn nu avias…
Ff offtopic
Weleens gehoord van overnamen?6 april 2015 om 12:57 #18280219@wim-v6 wrote:
T ding moet gewoon 192pk leveren op 95 benzine.
Daar is ie op afgesteld.Hoe gebruik je de auto??.
Stond in de deuropening bij UT toen ie op het gas ging.De katalysator had er knap moeite mee in ieder geval.
Rook alsof ie relatief korte ritten maakt of relatief rustig bereden word.Bougies kunnen tegenwoordig vaak 90.000km mee.
Benzine filter is net de vraag of hij deze wel heeft, niet elke moderne opel heeft deze namelijk.
Luchtfilter ken je makkelijk zelf controleren.
Mocht je iets van een sport inlegmat hebben vervang deze dan door een origineel papierelement.En ga met verse olie erin een keer GOED op het gas in duitsland houd m dan ook goed op het gas voor bepaalde langere tijd.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Wim jij hebt een goede neus.
Idd er worden geen hele lange ritten mee gereden 2x daags maximaal 25 kilometer.
En ja mijn meisje rijdt er heel rustig mee. Ze presteert het om 1 op 12,5 te rijden met de Corsa.Daarnet het luchtfilter eens losgehaald niks bijzonders te zien. Bougies er ff uitgehaald maar mooi koffie bruin. Al had ik wel het idee dat de 2 bougies aan de rechterkant van de motor bruiner waren.
De slangen van en naar de turbo gekeken en gevoeld maar ook niks bijzonders te zien. De motor 2000 toeren laten draaien en toen nog eens alles gevoeld maar je hoort niks fluiten of sissen.
Binnenkort maken we een afspraak met de dealer voor groot onderhoud. Dan ook maar eens vragen of ze willen uitlezen of alle waardes goed zijn. En ja, dan ook maar eens lekker gas geven in Duitsland.
Daarna nog maar eens laten meten.Jullie horen de uitkomst.
Mvg Michel
6 april 2015 om 13:12 #182802206 april 2015 om 14:11 #18280205@Ascona19 wrote:
@wim-v6 wrote:
T ding moet gewoon 192pk leveren op 95 benzine.
Daar is ie op afgesteld.Hoe gebruik je de auto??.
Stond in de deuropening bij UT toen ie op het gas ging.De katalysator had er knap moeite mee in ieder geval.
Rook alsof ie relatief korte ritten maakt of relatief rustig bereden word.Bougies kunnen tegenwoordig vaak 90.000km mee.
Benzine filter is net de vraag of hij deze wel heeft, niet elke moderne opel heeft deze namelijk.
Luchtfilter ken je makkelijk zelf controleren.
Mocht je iets van een sport inlegmat hebben vervang deze dan door een origineel papierelement.En ga met verse olie erin een keer GOED op het gas in duitsland houd m dan ook goed op het gas voor bepaalde langere tijd.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Wim jij hebt een goede neus.
Idd er worden geen hele lange ritten mee gereden 2x daags maximaal 25 kilometer.
En ja mijn meisje rijdt er heel rustig mee. Ze presteert het om 1 op 12,5 te rijden met de Corsa.Daarnet het luchtfilter eens losgehaald niks bijzonders te zien. Bougies er ff uitgehaald maar mooi koffie bruin. Al had ik wel het idee dat de 2 bougies aan de rechterkant van de motor bruiner waren.
De slangen van en naar de turbo gekeken en gevoeld maar ook niks bijzonders te zien. De motor 2000 toeren laten draaien en toen nog eens alles gevoeld maar je hoort niks fluiten of sissen.
Binnenkort maken we een afspraak met de dealer voor groot onderhoud. Dan ook maar eens vragen of ze willen uitlezen of alle waardes goed zijn. En ja, dan ook maar eens lekker gas geven in Duitsland.
Daarna nog maar eens laten meten.Jullie horen de uitkomst.
Mvg Michel
Dan lijkt eens even flink doorgassen (met hoog octaan benzine natuurlijk ) een goeie oplossing na de grote onderhoudsbeurt.
De OPC houd niet van langzaam rijden, daar vervuilt de motor alleen maar door.
6 april 2015 om 15:31 #18280206Ik rij te weinig met de Corsa begrijp ik al wel.
Laat de vrouw het maar niet horen :jerry
Enorm bedankt voor jullie tips en adviezen we gaan hier zeker mee aan de slag.Het kan wel ff duren voordat we weer bij Unlimited Tuning op de bank staan.
En dan hopen dat er een beter resultaat uitkomt.
@herrflick wat was jij snel vertrokken gisteren ;)Mvg Michel
6 april 2015 om 16:56 #18280221@Ascona19 wrote:
Ik rij te weinig met de Corsa begrijp ik al wel.
Laat de vrouw het maar niet horen :jerry
Enorm bedankt voor jullie tips en adviezen we gaan hier zeker mee aan de slag.Het kan wel ff duren voordat we weer bij Unlimited Tuning op de bank staan.
En dan hopen dat er een beter resultaat uitkomt.
@herrflick wat was jij snel vertrokken gisteren ;)Mvg Michel
Klopt, we hadden nog andere afspraken in Amersfoort. Volgende keer blijven we langer. :thumb :vertag :D
6 april 2015 om 17:26 #18280222@herrflick wrote:
@Ascona19 wrote:
Ik rij te weinig met de Corsa begrijp ik al wel.
Laat de vrouw het maar niet horen :jerry
Enorm bedankt voor jullie tips en adviezen we gaan hier zeker mee aan de slag.Het kan wel ff duren voordat we weer bij Unlimited Tuning op de bank staan.
En dan hopen dat er een beter resultaat uitkomt.
@herrflick wat was jij snel vertrokken gisteren ;)Mvg Michel
Klopt, we hadden nog andere afspraken in Amersfoort. Volgende keer blijven we langer. :thumb :vertag :D
We hebben nog ff bij jou Corsa staan kijken. Je hebt er ff veel aan gedaan :wors
Wat word het volgende Opel/Opc treffen?Mvg Michel
6 april 2015 om 17:37 #18280223We hebben nog ff bij jou Corsa staan kijken. Je hebt er ff veel aan gedaan :wors
Wat word het volgende Opel/Opc treffen?Haha tnx! De jouwe ziet er ook erg goed uit! :thumb
Ik was niet diegene met de groende wielen, ik stond ernaast. ;)
Er is nog een update onderweg, die had ik er graag op willen hebben voor de meeting… Een 100% Carbon diffuser met grotere vinnen.
Zal binnenkort eerst weer 6/7 weken varen, dan zie ik wel wanneer de volgende meeting is.
8 april 2015 om 21:37 #18280224Staat die 170 PK op de uitdraai die je van Unlimited hebt gehad??
Dan moet je de uitdraai nog maar eens goed bekijken, het vermogen is daar op de wielen gemeten, dus niet ongerekend naar de krukas.
Van krukas naar wiel is +/- 10% verlies, dus pak die 170PK, doe daar 17 bij en je komt op 187PK op de krukas.Vorig jaar won ik de beker bij Unlimited met de Astra station, die had toen 254,1PK bij 5394rpm en 410,8Nm bij 4081rpm.
Die PK’s viel mij toen ook wat tegen omdat er 280 in hoort te zitten.
Na het beter bekijken van de uitdraai staat er duidelijk dat de gegeven waarden op de wielen zijn gemeten!!, dus 254 + 25 is de 280 die in het blok hoort te zitten.Om op het brandstof verhaal terug te komen, ik rij altijd op 98, met 95 merk ik gelijk een negatief verschil.
Als ik dan ook even in de buurt van Duitsland ben zoek ik een Aral op waar ik dan de tank vol gooi met 102, en dat verschil is ook duidelijk te merken, maar dan positief, met 102 is de Astra veel feller.Dus maak je niet druk over de PK’s in je Corsa, dat zit best goed ;).
Groeten Sebas.
Voor de gene die interesse hebben, filmpjes van de run met de Astra van vorig jaar staan op YouTube, zoek op Astra Station Turbo.
8 april 2015 om 23:39 #18280225187 PK is zeker acceptabel dan. Maar dan nog vind ik het een beetje aan de lage kant.
De 1.6T in de Corsa OPC staat er juist om bekend dat ze normaal gesproken meer vermogen hebben dan de opgave op papier.
Hier een voorbeeld daarvan: –> https://www.youtube.com/watch?v=–MfXnxy_oI” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar die paar PK zullen zeker weer terug komen na een grote onderhoudsbeurt. :thumb
9 april 2015 om 05:09 #18280226@Bazzz wrote:
Staat die 170 PK op de uitdraai die je van Unlimited hebt gehad??
Dan moet je de uitdraai nog maar eens goed bekijken, het vermogen is daar op de wielen gemeten, dus niet ongerekend naar de krukas.
Van krukas naar wiel is +/- 10% verlies, dus pak die 170PK, doe daar 17 bij en je komt op 187PK op de krukas.Vorig jaar won ik de beker bij Unlimited met de Astra station, die had toen 254,1PK bij 5394rpm en 410,8Nm bij 4081rpm.
Die PK’s viel mij toen ook wat tegen omdat er 280 in hoort te zitten.
Na het beter bekijken van de uitdraai staat er duidelijk dat de gegeven waarden op de wielen zijn gemeten!!, dus 254 + 25 is de 280 die in het blok hoort te zitten.Om op het brandstof verhaal terug te komen, ik rij altijd op 98, met 95 merk ik gelijk een negatief verschil.
Als ik dan ook even in de buurt van Duitsland ben zoek ik een Aral op waar ik dan de tank vol gooi met 102, en dat verschil is ook duidelijk te merken, maar dan positief, met 102 is de Astra veel feller.Dus maak je niet druk over de PK’s in je Corsa, dat zit best goed ;).
Groeten Sebas.
Voor de gene die interesse hebben, filmpjes van de run met de Astra van vorig jaar staan op YouTube, zoek op Astra Station Turbo.
Helaas werkt het omrekenen niet helemaal zo, meestal is het veel meer verlies dan 10%. Ligt aan de versnellingsbak, breedte van de wielen, gewicht van de velgen enz.
9 april 2015 om 06:10 #18280227Daarom zeg ik ook +/-, en die paar PK dat het dan nog scheelt.
Bij mij komt die berekening aardig uit.Groeten Sebas.
9 april 2015 om 06:23 #18280228@Bazzz wrote:
Daarom zeg ik ook +/-, en die paar PK dat het dan nog scheelt.
Bij mij komt die berekening aardig uit.Groeten Sebas.
Dat is het hem nou juist het kan heel veel en heel weinig schelen. Met een originele bak zal het eerder meer dan 10% minder gemeten vermogen zijn. Eerder 15 tot 20. Maar je kunt door bandenmaat en breedte al meer dan 5% verschil maken bijvoorbeeld.
Beter vermogen meten op een bank welke pas na uitrollen (Door weerstand van de bak wielen enz.) Het bermogenverlies tevens meet en erbij telt. Dan weet je de krukaswaardes. En deze meet dus ook het wielvermogen. Dus weet je beide.
EDIT: weet niet wat voor bak jij eronder hebt hangen, maar bij UT meten ze vrijwel altijd in de 4e versnelling (1:1) in de meeste gevallen. Als jij een bak hebt waar de verhouding 1:1 al bij de drie zit klopt de meeting ook niet.
9 april 2015 om 07:34 #18280229Toen je de bougies er uit had. Wat voor merk en type waren dat?
gewone koperen willen bij 30000 best wel eens minder gaan presteren. platinum irridium gaan inderdaad wel 60 tot 90000km mee. daar zou ik zeker nog even mee bezig gaan. bougies kunnen veel schelen.
Alleen een beurt zal iig niet helpen. wat al gezegd wOrdt.. Deze auto is niet gemaakt om zo zuinig mogelijk elke dag een rondje om de kerk te rijden.
had dan gewoon lekker de 1.2 gekocht
Gewoon lekker ff warm rijden en gas derop! Gaaaaaaaaan! :-D9 april 2015 om 16:05 #18280230@kaneelschep wrote:
Toen je de bougies er uit had. Wat voor merk en type waren dat?
gewone koperen willen bij 30000 best wel eens minder gaan presteren. platinum irridium gaan inderdaad wel 60 tot 90000km mee. daar zou ik zeker nog even mee bezig gaan. bougies kunnen veel schelen.
Alleen een beurt zal iig niet helpen. wat al gezegd wOrdt.. Deze auto is niet gemaakt om zo zuinig mogelijk elke dag een rondje om de kerk te rijden.
had dan gewoon lekker de 1.2 gekocht
Gewoon lekker ff warm rijden en gas derop! Gaaaaaaaaan! :-DMijn meisje rijd er 2x daags 25 km mee en ze gaat geen stukken omrijden om dan over de snelweg te kunnen vlammen.
Daar ben ik voor king:Maar wat de bougies betreft ik heb de VOD gebeld en die geven aan 4 jaar of 60000km.
Ze zeggen zelf dat ze vorig jaar vervangen hadden moeten worden. Vreemd want onze auto us vorig jaar nog bij ze in onderhoud geweest. :hmmz Ik noem geen namen maar het is de dealer in Deventer.Ik heb de bougies er uit gehad en het zijn idd de platinum iridium.
Zojuist heb ik ook het instructieboekje nagelezen en de aanbevolen benzine is een euro 98. 95 kan en mag. Maar 98 moet ie eigenlijk hebben.Vanaf nu gaat er dus alleen maar 98 in. Net voor de grote beurt een flesje injectorcleaner erbij en vlammen.
Alles bij elkaar gerekend kan het wel kloppen van bijna 20 pk verlies.Mvg Michel
9 april 2015 om 16:08 #18280231Wat was je koppel bij de run? Die zou rond de 260 NM moeten zijn ongechipt.
9 april 2015 om 16:38 #18280232Voor de niet Iridium / platinum houd opel 60.000km aan, en dat halen ze makkelijk.
De Iridium / Platinum 90.000km
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
9 april 2015 om 19:49 #18280233@herrflick wrote:
Wat was je koppel bij de run? Die zou rond de 260 NM moeten zijn ongechipt.
212 nm meer kwam er niet uit.
Fabrieksopgave is 230 nm.9 april 2015 om 19:57 #18280234212 nm is veel te weinig, ook aan de wielen…
260+ nm (op de krukas) is fabrieksopgave. Er word altijd gemeten met overboostfunctie.
Alleen als je niet vol het gas intrapt heb je 230 nm. Bij volgas heb je altijd overboost waardoor je 260+ nm hebt.
9 april 2015 om 19:58 #18280235Ik had standaard voor het chippen bij klasen 250 nm aan de wielen…. Was zon 275 nm aan de krukas
Na het chippen 304 nm aan de wielen, ofterwijl 337 aan de krukas.
9 april 2015 om 20:09 #18280236Als zon 1.6t onder de fabrieksopgave zit qua vermogen dan weet je gewoon dat ie onderhoud nodig heeft…
Hoe meet onder de fabriekopgave hoe meer onderhoud…
9 april 2015 om 20:47 #18280237@herrflick wrote:
Ik had standaard voor het chippen bij klasen 250 nm aan de wielen…. Was zon 275 nm aan de krukas
Na het chippen 304 nm aan de wielen, ofterwijl 337 aan de krukas.
Dat zijn mooie waarden.
Ik hoop dat na een onderhoudsbeurt en een poos vlammen ik die waarden ook haal.
Is het misschien verstandig om de dealer te vragen de auto uit te lezen? Of motorisch alles in orde is.
De auto geeft geen foutcodes. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.