Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › geel draadje langs motorblok
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2012 om 16:07 #17244747
Beste leden alvast eerts de beste wensen voor 2012.
Ik heb vandeweek mijn bougies vervangen met een maatje die dat vaker gedaan hebt alleen kwamen we er achter dat er een pakking in de achterste kleppendeksel gescheurd is. vervolgens terug gemonteerd en naar mijn garage gereden en verhaal uitgelegd wat de kosten tegelijkertijd moeite met starten vanwege de benzine druk en we merkte dat er een geel draardje aan de linker kant van het motorblok los is gaan zitten. Mijn vraag waar diend deze voor want mijn auto gaat bij koude start niet meer starten. we hebben ook iets uitgelzen en gaf iets aan van volt low temperture to high iemand een idee of dat d4raadje hier mee te kane heeft groetjes
1 januari 2012 om 16:09 #17966707foto ?
1 januari 2012 om 16:48 #17966709Om welk motorblok gaat dit?
1 januari 2012 om 16:59 #17966710linker kant van het blok als je in de auto zit, of als je voor de auto staat…
1 januari 2012 om 19:55 #17966711Temperatuurzender kapot, of stekker eraf gerukt met loshalen inlaat,
deze zit in de koelwaterbrug gedraait tussen de 2 cilinderkoppen ondet het inlaat langs de dynamokoelerbuisgaat om een X25XE (basis C25XE).
Willem
1 januari 2012 om 20:44 #17966712kun je iets duidelijker zijn temperatuursensor is vervangen dus dat kan het niet zijn waar moet ik precies zoeken of wat moet ik nu vervangen. En dat gele draadje die los is geweest die zit denk vast in die dynamo koeler huis groetjes
1 januari 2012 om 21:09 #17966713dan is die van de dynamo koeler
Temperatuursensor draad van de sensor af getrokken met vervangen van de Bougies, al zo vaak gezien hier en daar…
Willem
1 januari 2012 om 21:45 #17966715@wim-v6 wrote:
dan is die van de dynamo koeler
Temperatuursensor draad van de sensor af getrokken met vervangen van de Bougies, al zo vaak gezien hier en daar…
Willem
kom ik daar zelf bij is het te maken of moet ik die laten vervangen door de garage.
Kun je precies aangeven waar die koeler zit van de dynamo en geeft die ook signalen door van je toeren teller en benzine pomp groetjes Richard1 januari 2012 om 21:48 #17966716inlaat weer los en nakijken
1 januari 2012 om 21:50 #17966717die koeler van de dynamo ligt dus onder de inlaat maar geeft die koeler ook signalen af naar de toeren teller en brandstofpomp groetjes
1 januari 2012 om 21:50 #17966714kan het kwaad om hier mee door te blijven rijden wim
1 januari 2012 om 21:55 #17966718ligt eraan wat je katalyator je waar is
1 januari 2012 om 22:01 #17966719Hey wim bedankt voor je reactie
Ik ga morgen naar de garage maar wat moet ik tegen die monteurs zeggen wat ze moeten repareren.
Is het een questie van een stekkertje vast maken en mijn probleem is opgelost of moet ik iets laten vervangen en waar zit het precies groetjesIk hoop dat je me kunt helpen met het juiste antwoord groetjes
1 januari 2012 om 22:02 #17966720laat ze naar de temperatuur sensor kijken
1 januari 2012 om 22:16 #17966721De temperatuursensor is zaterdag vervangen tenminste als je die van het koelwater bedoeld groetjes
2 januari 2012 om 20:43 #17966708Ja kan, Zit de stekker er wel goed op????
Dat gaat nog wel eens fout bij terugplaatsen van het inlaat namelijk, zeker bij terugzetten van de draadrails.
Ook kans dat de draad daarbij klem heeft gezeten, en nu onderbroken is..
Willem
3 januari 2012 om 10:39 #17966722Ik heb van de week de ANWB Gebeld die heeft hem proberen te starten door er een soort van remmenreiniger in de lucht filter te spuiten toen wel gewoon gestart alleen met wegrijden heel erg stotteren omdat het dan net lijkt als hij niet voldoende brandstof krijgt. het rare alleen is dat als de motor een beetje warm is zijn de problemen weg rijd hij normaal. als je hem opnieuw start doet hij het ook gewoon alleen als ik hem savonds thuis neer zet en de volgende dag wil gaan rijden start hij niet.
Ik hoop met deze aanwijzingen meer een antwoord te krijgen wat het probleem nu is want is heel irritant als je naar je werk wilt en je auto start niet groetjes
4 januari 2012 om 17:23 #17966723Te arm mengsel kan door de temperatuursensor worden veroorzaakt, als deze een te hoge temperatuur doorgeeft krijg je ook te weinig brandstof..
willem
4 januari 2012 om 21:01 #17966724Hoi wim inderdaad vandaag even laten uitlezen door een kennis die bij de opel werkt met tech 2 apperaat. Maar inderdaad er was iets met de sensor niet dat de sensor kapot was maar de bedrading er naar toe gaf kortsluiting binnen in de kabelboom gaan al die omhulsels scheuren en kapot en dan wordt de draad kaal en doet hij niks meer. weet jij of er iets is waar je de bedrading mee kan inspuiten zodat ze beter beschermd zijn tegen de hitte en uitdroging. want tape is ook maar een tijdelijke oplossing groetjes
6 januari 2012 om 15:37 #17966725Normaal blijven de kabels aardig heel, alleen gaan de meeste monteurs niet heel zorgvuldig om met de bekabeling bij demonteren inlaat.
(dat is ook de rede dat ik niet in een garage kom zolang het niet STRIKT noodzakelijk is / en als ie gaat gaat ie bij een Vriend van me naar binnen en nergens anders).
Willem
7 januari 2012 om 10:29 #17966726Ik heb ook een kennis die bij de opel werkt die heel veel vestand heeft van die blokken daar ga ik liever ook heen maar als er spoed komt en je moet toch naar je werk heb je soms geen keuze groetjes
7 januari 2012 om 22:19 #17966727Voordeel als je zelf alles kunt en de middelen bij de hand hebt…
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.