Gecupte band of wiellager?

Forumindex Forums Modellen Astra Gecupte band of wiellager?

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    jericho
    Deelnemer

Ik merk sinds een tijd dat ik een geluid hoor tijdens het rijden, waarschijnlijk linksachter. Je hoort het erg goed tussen de 55-60 km/h, daarboven wordt het steeds minder. Het klinkt net of er iets in de band zit, maar dan anders..

Aangezien de Astra volgende week naar de keuring moet, mijn vraag: Wat is hier de meest voor de hand liggende oorzaak van, gecupte band of een wiellager wat niet meer zo fris is? Of is het misschien iets heel anders?

tim_j

Je kan het zelf testen door dat wiel op te krikken en goed voelen aan het loopvlak.
        Soms kan je het zien aan het loopvlak als je het wiel een slinger geeft en goed op het loopvlak let. En dan hoor je ook tegelijk of het lager goed is.

Toevallig laatst bij onze eigen astra f een gecupte achterband gelokaliseerd.
        Dit viel op door in flauwe bochten met 20/30 een luide “woem woem woem” te horen. Slinger aan het wiel gegeven en ik zag een oneffenheid in het profiel. Reserve wiel eronder en geluid weg.

jericho
        Deelnemer

Vrijdag gaan de winterbanden er onder, dan zal ik eens testen wat er aan de hand is!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.