Gechipt. Ik zeg doen!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Gechipt. Ik zeg doen!

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    christiaan85

Goedenavond,

Gisteren mijn 1.9 cdti 120pk laten chippen. Tevens het roetfilter laten verwijderen en de egr dicht zetten. Man wat een verschil. Ik wou dat ik dat eerder had gedaan. Na lang twijfelen gewoon gedaan. Auto rijdt er veel rustiger door en trekt makkelijker door. Tevens in de lagere toerentallen flink zuiniger.

Zonder aanpassingen waren de waardes:
      310 nm en 142 pk.

De waardes uiteindelijk:
      366 nm en 168 pk.

Komt die 1500 kilo toch wat makkelijker van zijn plek :D !

Superblij ermee!

Anoniem

Cool, waar ben je geweest? Maar, 142 pk standaard terwijl die rond de 120 zou moeten leveren?? :shock:

stiggel
        Deelnemer

Ik heb dezelfde vragen als Stephano!
          Tevens vroeg ik mij af wat dit ongeveer kost?

STiGGEL

christiaan85

Ervoor de 1e run zonder aanpassingen vond ik het ook veel. De tuner gaf echter aan dat hij niets kon vinden wat duidt op chippen door de vorige eigenaar van deze auto.

Prijs is moeilijk te zeggen. Ik was 600 kwijt voor het volgende:
            3x testrun. 1 is tussendoor gedaan om te zien wat er gebeurde zonder roetfilter. (Dit leverde wel 1 hele pk op)
            Roetfilter is verwijderd.
            Egr klep is dicht gezet.
            Flexibele pijp van de uitlaat is vervangen.
            Ik heb het laten doen bij dtc tuning in Enkhuizen. Op een verjaardag ben ik deze man tegen gekomen. Omdat hij alles voor mij duidelijk kon uitleggen heb ik besloten alles te laten doen. Het kwam allemaal heel vertrouwd over. Dat is de reden dat ik het daar heb laten doen.
            Ik ben wel de auto een hele dag kwijt geweest.

sleutel13

Ben misschien pessimistisch maar ipv 120pk std 142pk? Het is geen onbekend gegeven dat sommig banken iets optimistisch zijn afgesteld. En dit lijkt me er 1 van. Maar kan dr natuurlijk ook gruwelijk naast zitten.

christiaan85

Ik twijfel zelf ook over dat aantal. Alleen het gekke is dan wel dat het nm aardig in de buurt komt.(afwijking van 10% terwijl pk’s dus bijna 20%afwijken.
                Overigens was de theoretische topsnelheid in de eerste run ongeveer 210. Dit heb ik zelf ook gereden in duitsland. Dus met kilometers zat het wel goed.
                Uiteindelijk boeit het pk aantal mij eigenlijk niet zo. Ik ben meer van het koppel. En dat is nu maximaal bij ongeveer 2000 toeren. Tot nu toe is de auto ook echt flink zuiniger, en daar was het mij nog wel het meeste om te doen.

christiaan85

Even nog een toevoeging voor de waardes. ik weet niet of het wat uit maakt, maar 168 pk komt uit het blok. ik geloof dat er op de wielen iets van 135 overblijft. Moet ik even opzoeken bij intresse

iquick
                  Deelnemer

Afwijking kan ook kleiner zijn dan 10%, mijne is bijvoorbeeld ~5%, als ik met procenten zou rekenen.

Corsa_GSi
                    Deelnemer

Het maakt nogal uit of je krukas waardes of wielwaardes post.
                      Wielwaardes zullen altijd lager zijn, omdat de versnellingsbak ertussen zit.

Bij mijn daily auto verdwijnen ongeveer 40pk door de automatische bak.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.