Gebruikservaring Astra K

Forumindex Forums Modellen Astra Gebruikservaring Astra K

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18336461
    Denjuve
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 January 2017

      Ik ben op dit forum terecht gekomen met het idee om meer informatie te vinden over mijn wagen en dan vooral hoe deze nog meer te personaliseren. Kleine cosmetische ingrepen en hem wat unieker maken. Tot mijn verbazing lees ik hier vooral verhalen van alles wat er kan misgaan met de wagen. En ik moet eerlijk zijn dat mij dit een beetje teleurstelt.

      Daarom doe ik nu iets wat ik als introvert zelden of nooit doe. Mijn mening op een publiek forum neerpennen.

      Zelf ben ik sinds 3 maart 2016 trotse eigenaar van een Astra K Innovation 14i 150pk met zo goed als alle toeters en bellen. Ondertussen heeft mijn wagen meer dan 26.000 km op te teller. En voor hij één jaar oud is verwacht ik de kaap van 30.000 km te overschrijden. Tot op heden heb ik nog geen technische storingen van welke aard dan ook gehad. Alles werkt zoals het moet werken, de led-matrix lampen, lane assist, dode hoek aanduiding, verkeersbord herkenning, enz. Het rijcomfort is beter dan zijn voorganger en de zetels zitten ook beter. Ik was al zeer tevreden met mijn vorige Astra J. Maar deze is toch een verbetering. Ik kan dus zeggen dat ik zeer tevreden ben met mijn wagen en kan hem aan iedereen kan aanraden.

      Voor al de personen met problemen is dit uiteraard zeer vervelend en ik wens het niemand toe. Hopelijk worden al deze problemen opgelost en hebben jullie toch nog een geweldige tijd met jullie wagen.En hopelijk blijf ik probleemloos rijden, want je weet maar nooit.

      Dit om maar te laten weten dat niet iedereen slechte ervaringen heeft met de Astra K en het naar mijn mening een geweldige wagen is.

      Veel rijgenot,

      Eric

      #18336470
      Gerard Kronenburg
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 December 2016

        ik heb een Astra K ST 150 pk in bestelling staan, wordt aankomende week geproduceerd.
        Ik heb al een paar aardige dingetje gekocht om mijn Astra op te leuken. Zoals verchroomde strips op de knoppen van de ramen (7 stuks) en chromen siertripjes onderaan de reflectoren aan de achterzijde. Ook heb ik de rubbermat voor de kofferbak gekocht voor de helft van de prijs van Opel.Zodra ik de auto heb bestel ik ook nog de chromen omlijsting van de mistlampen.
        Alles besteld in China, Duitsland en Nederland.

        #18336490
        aapje1963
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 July 2006

          We zijn ook best tevreden hoor met de Astra’s maar tja er zijn wel eens wat probleempjes… Hopelijk worden deze netjes opgelost.

          #18336491
          aapje1963
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 July 2006

            ik heb een Astra K ST 150 pk in bestelling staan, wordt aankomende week geproduceerd.
            Ik heb al een paar aardige dingetje gekocht om mijn Astra op te leuken. Zoals verchroomde strips op de knoppen van de ramen (7 stuks) en chromen siertripjes onderaan de reflectoren aan de achterzijde. Ook heb ik de rubbermat voor de kofferbak gekocht voor de helft van de prijs van Opel.Zodra ik de auto heb bestel ik ook nog de chromen omlijsting van de mistlampen.
            Alles besteld in China, Duitsland en Nederland.

            ###Mischien wat voorbeelden,, afbeeldingen of linkjes. We zijn nieuwsgierig waar we deze info kunnen vinden.

            Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

            #18336592
            Gerard Kronenburg
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 December 2016
              #18336633
              Kietje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 February 2016

                Wij zijn ook tevreden met onze K Sportstourer. Het heeft wat tijd gekost om aan elkaar te wennen maar dat is bij iedere auto zo. Bijzonder gecharmeerd van de (150 pk) motor, zitcomfort, ergonomie en IntelliLux verlichting. Bluetooth icm Apple is geen goede combi, Apple CarPlay daarentegen wel. Ook de spoorhoudassistent en het opdringerige van de parkeersensoren (geluid) kunnen beter.

                #18336900
                rinuske
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 January 2008

                  heb zelf de 1.0 innovation en ben hier ook erg tevreden over
                  miste alleen een duidelijk forum voor de K
                  dus heb er zelf 1tje gestart:http://astra-k-forum.nl

                  #18336907
                  aapje1963
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 July 2006

                    heb zelf de 1.0 innovation en ben hier ook erg tevreden over
                    miste alleen een duidelijk forum voor de K
                    dus heb er zelf 1tje gestart:http://astra-k-forum.nl

                    aangemeld maar ik krijg geen autorisatie mail…

                    Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                    #18337102
                    Astra_DLS
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 March 2008

                      Ik ben het wel met je eens Denjuve. Ik rijd nu ruim 5 maanden met mijn ST en heb er 16.000 km opzitten. Nog niet terug naar de garage gehoeven. Ik rijd iedere dag met veel plezier in de ST en het is echt een heerlijke wagen om mee te rijden. Maar als wel van binnen heel eerlijk zijn is niet alles rozegeur en maneschijn.

                      Iedereen heeft ‘last’ van de parkeersensoren die echt 10 db te hard zijn. Verder heb ik een keer of 2 / 3 gehad dat mijn intellilink systeem van het padje was en als het regent gaan steeds de blind spot detectie systemen aan zonder dat er iemand zit. Met een aanhanger gaan ze aan bij het aankoppelen en uit als je de aanhanger afkoppelt. De hele weg rijd je dus met de lampjes aan. De intellilux lampen zijn leuk, maar grootlicht gebruik ik zeer zelden. Het valt me op dat mensen die op een rechte weg op je afkomen verweg nog niet gezien worden en de lampen er niet op reageren, je krijgt dan wel groot licht tegen je en mensen die voor je rijden in de verte worden ook niet ontzien. Bovenal vind ik jammer dat de mistlichten regulier halogeen zijn. Geen gezicht icm de xenon kleurige led lampen.

                      Verder ben ik bovenmatig tevreden met het dakraam, stuur, verwarmingssystemen, de keyless entry, lederen / elektrische stoelen, de ruimte binnenin en in de kofferbak en uberhaupt het hele uiterlijk.

                      Ik moet hier 5 jaar mee doen van de zaak, maar daar ga ik met veel plezier naar toe rijden.

                      #18338578
                      Vroomvroom
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 May 2016

                        De dode-hoek detectie kan je ook gewoon uitzetten als je langere tijd met een aanhangwagen/caravan moet rijden

                        #18338579
                        Vroomvroom
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 May 2016

                          Mijn K is nu 6 maanden oud en de laatste tijd begon het mij op te vallen dat ik wat storing kreeg in de DAB~ontvangst. Soms worden hele korte fragmentjes herhaald, zodat je in een gesprek of songtekst bijvoorbeeld ineens twee maal hetzelfde woord hoort.
                          Sinds gisteren valt het geluid af en toe zelfs helemaal weg.
                          Dit gebeurd bij alle zenders. Ik merk ook dat op de FM de geluidskwaliteit af en toe ineens minder wordt.

                          Heeft iemand dit ook gehad en wat was de oorzaak en oplossing.
                          Zou de oorzaak kunnen liggen in de niet afgekitte Sharkfin antenne, bij mij kan je tussen de antenne en het dak met gemak een creditcard steken en die kwan er vandaag bij een verder droog dak toch nog nat weer uit…..!

                          #18338587
                          Astra_DLS
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 March 2008

                            [quote quote=18338578]De dode-hoek detectie kan je ook gewoon uitzetten als je langere tijd met een aanhangwagen/caravan moet rijden

                            [/quote]

                            Kwam ik van de week ook achter ;). Handig.

                            #18338603
                            aapje1963
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 July 2006

                              Mijn K is nu 6 maanden oud en de laatste tijd begon het mij op te vallen dat ik wat storing kreeg in de DAB~ontvangst. Soms worden hele korte fragmentjes herhaald, zodat je in een gesprek of songtekst bijvoorbeeld ineens twee maal hetzelfde woord hoort.
                              Sinds gisteren valt het geluid af en toe zelfs helemaal weg.
                              Dit gebeurd bij alle zenders. Ik merk ook dat op de FM de geluidskwaliteit af en toe ineens minder wordt.

                              Heeft iemand dit ook gehad en wat was de oorzaak en oplossing.
                              Zou de oorzaak kunnen liggen in de niet afgekitte Sharkfin antenne, bij mij kan je tussen de antenne en het dak met gemak een creditcard steken en die kwan er vandaag bij een verder droog dak toch nog nat weer uit…..!

                              van de antenne en vocht eronder heb ik aangekaart bij de dealer. Maar dit hebben ze allemaal, mijn hemel Was eruit voor schuifdak gelijk gekeken geen lekkage en alles zat goed vast, toch als ik de auto Was en zeem komt er best veel water onder de sharkfin uit. Dit Is dus bij vocht en regen altijd nat. Vreemd. Van geluid en Dab nig geen vreemde dingen gemerkt.

                              Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.