Gaspedaal reageert helemaal niet meer

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Gaspedaal reageert helemaal niet meer

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18549080
    lindar86
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 December 2023

      Goedenavond,

      vorige week kreeg mijn auto een storing= ga naar garage lampje (oranje) auto reed niet lekker weg, ging hortend en stotend. Het gas bleek het niet goed te doen. Rest van de week nog 2 x gebeurd maar lampje van garage ging gewoon weer uit.
      Eind van de week gebeurde het weer. Ditmaal bleef lampje branden. En het gaspedaal reageerde niet meer. In de garage doorgemeten (ik weet de storingen niet, zou ik na moeten vragen) garage adviseerde nieuw gaspedaal, scheen vaker voor te komen bij Opel. Tijdens het naar huis rijden brandde het motor lampje oranje. En de auto reed dus alleen op de versnellingen.
      Ik heb zojuist het oude gaspedaal vervangen voor een  tweedehands origineel gaspedaal. Helaas is de storing niet weg. Motor storing lampje brand. Het lijkt  niet te hebben geholpen. Gas doet het niet. Ook niet na meerdere keren pauze en opnieuw starten. Auto stinkt natuurlijk enorm naar onverbrande benzine als ik er mee rijd in de versnelling. Hij start goed maar gaat niet regelmatig stationair lopen (ongeveer 900 a 1000 toeren) stottert een beetje en viel zelfs een x helemaal uit. Ik heb de accu 2 minuten los gehad. (Is dat lang genoeg voor een reset?) helaas hielp dat niets. Ik ben een vrouw en heb niet heel veel verstand van auto’s maar zou heel graag wat advies van jullie willen. Ik heb al veel gelezen op het forum en verschillende conclusies getrokken maar voor ik daar mee verder ga, wil ik toch graag jullie reactie op mijn specifieke Opel Zafira B 2.2 probleem.
      groetjes!en alvast bedankt!

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.