Gaspedaal doet niets zafira b

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Gaspedaal doet niets zafira b

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277178
    Gravety
      Lid sinds:
      3 May 2016

      Heey mede opelisten,

      Vanmorgen wil mijn vrouw naar haar werk rijden en doet het gaspedaal helemaal niets!

      Betreft een automaat dus rijd wel zodra je je voet van de rem haalt en schakelde gelijk naar z’n tweede versnelling.
      Echter meer doet hij niet.

      Kan hem ook niet met de “tiptronic”verder op of afschakelen.

      Uitgelezen en kreeg de code p0700. Via obd2
      Via de sleuteltruc kreeg ik 112052

      De auto staat momenteel bij de dealer, die geven aan; gecorodeerde stekker, defect gaspedaal of een defect in de computer.

      Tevens geven ze aan dat wanneer ze gaan zoeken het maar zo 4 a 500 euro kan kosten en dat het dan vervolgens nog gerepareerd moet worden.

      Daar het een 1.9cdti betreft met dik 250k op de klok wil ik er ook geen 1000 euro of meer tegenaan gooien.

      Iemand een idee wat het concreter zou kunnen zijn aan de hand van de codes?

      Dank alvast!

      Gr
      Arno

      #18321996
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        i.p.v. een obs2 lezer.. opcom of tech 2 eraan.. dan weet je preciezer wat het probleem is..
        een automaat die in de 2de versnelling blijft staan heeft dan volgens mij een noodloop van de automaat..
        tevens kun je met opcom of tech 2 testen of de waardes voor je gaspedaal positie kloppen en veranderen…
        voor defecte Ecu’s kun je beter terecht bij liviu2004 of zakhooiTM.. zijn goedkoper al weet ik niet of de ecu van een automaat ook onder kun skillz vallen

        #18321997
        liviu2004
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2014

          ECU is niet defect, denk ik.

          [youtube:1bq5yksh]http://www.youtube.com/watch?v=NmDuGhzjfPM[/youtube:1bq5yksh]

          http://www.vxronline.co.uk/forum/showthread.php?128296-Have-you-ever-got-P1120-error-but-your-car-goes-limp-Fixed” onclick=”window.open(this.href);return false;

          http://www.opel-abc.de/board122-opel-modelle-anleitungen-und-opel-news/board123-opel-astra/board142-astra-h/5514-elektronikbugs-mit-fc-p1120-p1122-gaspedalsensor-1-2-z19dth-und-l%C3%B6sung/” onclick=”window.open(this.href);return false;

          http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php/719676-Intermittent-P1120-P1122-EML-amp-power-loss-ideas-needed/page2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

          Oplossing voor SLECHTS 3 euro.

          Dit bericht is NIET voor uw opel dealer, oke?

          #18321998
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            ook een geniaal ontwerp van opel om de ECU onder bij de wielkuip te monteren.. :thumbdown :thumbdown water en elektra gaan nooit samen
            maar dat is idd een goede oplossing als het werkt liviu

            #18321999
            Gravety
              Lid sinds:
              3 May 2016

              Vanmorgen eindelijk tijd gevonden om even langs de dealer te rijden….

              Ze wisten voor 80% zeker dag het de ecu zou zijn maar dat zouden ze dan uit moeten gaan zoeken en dat kon wel een dag duren a €500,- maar, ze konden evt ook een leuk inruil voorstel doen….

              Als ik een auto kocht van ca 20k kon ik nog wel 2 à 3 voor de zafira beuren.

              Hier heb ik voor bedankt en aangegeven de auto wel op te halen en zelf eerst eens te kijken wat het kan zijn :) Moest ik hem wel even buiten het hek zetten ivm sluitingstijd.

              Tot mijn verbazing, weer rijden als een trein alsof er nooit iets aan de hand is geweest. Kortom… denk inderdaad een vochtprobleem.

              Thnx!!

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.