Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › gasklephuizen c20ne
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2009 om 18:50 #17209782
ik zat te denken zou je zelf gasklephuizen kunnen maken op je c20ne met orginele gasklephuizen
als je bv. ipv. 1 ,2 orginele gasklephuizen gebruikt :hmmz ?
1gasklep per 2 cilinders. 4 lijk tme overdreven groot.
je kan dan bij de ene gasklep de sensor eraf halen en bij de andere het gas mech. en die asjes koppellen
en dan heb je nog een org. gasmech. over en een sensor aan de andere kant die je dus orgineel kan aansluiten
en dan daarop een airbox maken met je luchtmassa meter en koude luchtaanvoer of turbo
of zou de computer dan moeilijk doen omdat de luchtmassa meter meer lucht registreert terwijl de gasklep normaal open en dicht gaat ?
ik wil het wel gaan proberen maar als iemand dat al geprobeert heeft en het lukte niet is het onnodig natuurlijk :D
gr.arno
11 mei 2009 om 19:01 #17481930als je zoiets wilt neem dan een setje gasklephuizen van een motorfiets..
werkt 100%, airbox erop en dan met orginele lmm..Die kan best wat hebben, zelfs met een turbo/kompressor snapt de orginele ecu het nog aardig :)
11 mei 2009 om 20:36 #17481931ja maar dan zit je weer te kloten met je gasklep sensor enz.
ik ga het gewoon proberen heb er toch nog 2 liggen
inlaatspruitstuk heb ik al afgezaagt die moest ik toch hebben voor de airbox voor de turbo te maken.
nu nog een verloop maken van het gasklep huis naar 2 cil.ingangen.
wel nog ff de inlaat een beetje honen zodat hij mooi glad wordt ik had het net met een speciaal schuurpapier ding voorin de bormachine gedaan maar na 1 klein stukje was hij al op en zo’n ding kost 6,75 :fy1
ga wel een hoonsteentje kopen of veel vijlen :hmmz :(
13 mei 2009 om 08:18 #17481932dat met dat de gasklepsensor is goed op te lossen. Is mij destijds ook gelukt en dat ding liep als een malle.
http://www.corsa-novatuning.nl/nl/itb.htmlEchter dit was op een Atmosferische motor. op een turbo motor heeft het allemaal niet zoveel zin. Daar werkt een centrale gasklep net zo goed en af en toe zelfs beter, makkelijker te doseren in Off-boost.
14 mei 2009 om 08:43 #17481933origineel gepost door rabbitopc
ja maar dan zit je weer te kloten met je gasklep sensor enz.ik ga het gewoon proberen heb er toch nog 2 liggen
inlaatspruitstuk heb ik al afgezaagt die moest ik toch hebben voor de airbox voor de turbo te maken.
nu nog een verloop maken van het gasklep huis naar 2 cil.ingangen.
wel nog ff de inlaat een beetje honen zodat hij mooi glad wordt ik had het net met een speciaal schuurpapier ding voorin de bormachine gedaan maar na 1 klein stukje was hij al op en zo’n ding kost 6,75 :fy1
ga wel een hoonsteentje kopen of veel vijlen :hmmz :(
neem een buisje van een halve cm dik,slijp er een sleuf in aan de kopse kant, van ong een cm of 8.
Haal een rol m3 schuurlinnen, die is ong 5 cm breed en je doet dit dubbel gevouwen in de sleuf die je in het buisje hebt geslepen, doe dit buisje in je boortol en aan de gang maar.;)14 mei 2009 om 13:02 #17481934heb bij de gamma al freesjes gehaald en van die grotere dremel steentjes voorin de boormachine werkt goed :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.