Gasklephuis vraagje betreffende opel astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Gasklephuis vraagje betreffende opel astra G

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    DarkSpeeder
    Deelnemer

Hallo iedereen,

Vandaag is door de opel dealer geadviseerd om mijn gasklephuis te vervangen, hier hing echter een hoog prijskaartje aan wat ik momenteel niet kan bekostigen namelijk 519,- ex btw en inbouwen.
      Nou ben ik op internet op zoek gegaan naar een andere gasklephuis en kwam ik uit op http://www.allautoparts.nl/content/gasklephuis-meriva-astra-g-h-vectra-b-c-z14xe-z16xe-z16se.
      Bij deze gasklephuis staat ook vermeld dat deze toepasbaar is op een Z14XE, Z16XE, Z16SE.
      Hieruit kan ik dus opmaken dat als ik er een zou vinden van een Z14XE of een Z16XE, dat ik deze zou kunnen gebruiken op een z16se?
      Klopt dit dan ook wat diameter betreft? en bij vervanging hiervan moet deze dan ook ingeleerd worden?

TWA
      Deelnemer

Why vervangen? Heeft ie dat ook gemeld?

Greetz Emiel

DarkSpeeder
        Deelnemer

tps signaal te laag, en tps signaal niet constant.
          tevens hebben ze de stekker gereinigd en contact verbeterd.

DarkSpeeder
          Deelnemer

we hadden een rit gemaakt, en bij het punt dat de lpg weg viel gaf hij dus aan tps signaal te laag en toen heeft hij met de diagnose de auto weer op lpg gezet en deze viel er gelijk weer vanaf en kreeg weer deze code en dit heeft zich zo 20-30 keer herhaald op de rit :wtf

TWA
            Deelnemer

Hmmmm….blij dat je eindelijk het euvel dan hebt gevonden!

Zal dan eerst op de sloop kijken, kan altijd nog nieuw halen!

DarkSpeeder
              Deelnemer

Ja inderdaad want ik word echt gek van dit probleem gewoon :shock:
                Heb al een aantal sloops geprobeerd in de omgeving van amsterdam maar allemaal hebben ze die niet >_<
                echter vroeg ik om de gasklephuis van een z16se maar nu las ik dus via die link dat er ook een gasklephuis van een andere motortype op zou kunnen passen.
                Is dit juist of moet ik echt die voor een z16se?

DarkSpeeder
                Deelnemer

Vandaag ben ik eigenwijs geweest en heb de gasklephuis los gehaald, heb hem schoongemaakt en het gaatje wat opgeboord naar 2mm…de auto reageerde in eerste instantie weer goed met accelereren…echter op de terug weg was dat echter toch weer wat minder en bokte hij nog wel iets maar lang niet meer zo erg als dat het eerst was (leek alsof ik mijn achterwiel elk moment voorbij kon zien rollen) nu is mijn vraag kan dit komen doordat er nog wat vervuiling ergens kan zitten wat ik de tijd moet geven om weg “geblazen” te worden? of is het toch kwestie van mijn gasklephuis vervangen wat een duur grapje is :jerry

wim-v6
                  Deelnemer

van de Z16XE is gelijk dacht ik.

Willem

Haasje17
                    Moderator

De gasklephuizen van de Z14XE, Z16SE, Z16XE en Z18XE kun je gebruiken.

DarkSpeeder
                      Deelnemer

Bedankt voor het antwoord heren king:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.