Forumindex › Forums › Modellen › Omega › gasklephuis heeft olie overloop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 april 2015 om 22:31 #17271510
hey
ik was de kachelkraan van de omega van mijn zus aan het vervangen toen ik zag dat het gasklephuis overstroomt was van de olie…
ik had de inlaatbuis bekeken en enige wat ik daarvan kon zien is dat er olie van de cilinderkop naar het gasklephuis kan lopen.. maar het loopt tussen de inlaatbuis en gasklephuis door naar buiten zo over het inlaat spruitstuk heen..het gaat hier om een omega B2 met een Z22XE ( distributieriem) en ik weet dat er merk goedkoop qua olie in gaat.. en heb ze al overgehaald om er beter spul in de gieten.. maar het oude moet er eerst nog uit..
hoe kan ik dit het best aan pakken??
moet ik er een motor reiniger in gieten bij de olie die de kanalen schoon kan maken en dan olie verversen + filter of moet ik nog ergens naar kijken i.v.m. de overloop??
het kleine pijpje dat aan de kop zit zat wel een lichte vorm van sludge aan.. dus wellicht dat een paar kanalen dicht geslibt zijn…
iemand hier ervaring mee en zo ja wat heb je toen gedaan??17 april 2015 om 04:59 #18281418Carterontluchting verstopt, gaatje in de gasklep opboren niet heel veel, slangen naar het klepdeksel vevangen of schoonmaken en pijpjes in het carter gaan schoonmaken. voorste pijp naar het carter ook schoonmaken.
17 april 2015 om 06:55 #18281419En dan snel die goedkope olie eruit gooien.
Omega’s willen gewoon een goede full syn 5w30 of 5w40. Zeg maar tegen je zus dat het verbruik ook lager word nadat hij is geflused en weer voorzien is van goede olie.
Wel flushen met nieuwe olie, het is niet anders maar het kosten je 5 liter olie extra en 1 oliefilter extra. Maar koop je gelijk 10 liter bij onze forum sponsor oliewereld zijn dat de kosten ook niet17 april 2015 om 08:44 #18281420Zal ik eens gaan doen.. Dat ding verbruikt 5 liter in een jaar aan olie boven op de 4,5 die er normaal in ging bij verversen en per dag 2 liter KVS.. Dus dat kachelkraantje was echt gaar.. Het plakte ook aan dat kachelkraantje
Maar wat is het verschil met de standaard olie van GM die er in kan en wat ze bij de autosportconpany verkopen?? Want die hebben olie voor rally autos.. Maar gaat die langer mee of is dat geen goed idee on die erin te doen??17 april 2015 om 09:23 #18281421Maar voor de duidelijkheid zij gooide er altijd olie in van de action.. Maar dan kun je er nog beter frietvet in gooien naar mijn idee… Ook niet goed maar ik giet in me vectra altijd A merk of GM original olie je moet er minimaal 1 jaar mee doen..
17 april 2015 om 15:19 #18281422Gasklep reinigen en pijpje carterventilatie openmaken op dunne slangetje net onder de gasklep tussen inlaat buizen 2 en 3e Cilinder
Andere olie gaat hier niet helpen namelijk.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
17 april 2015 om 16:12 #18281423Olieverbruik zal stuk minder worden als carterventilatie goed werkt.
17 april 2015 om 16:14 #18281424@wim-v6 wrote:
Gasklep reinigen en pijpje carterventilatie openmaken op dunne slangetje net onder de gasklep tussen inlaat buizen 2 en 3e Cilinder
Andere olie gaat hier niet helpen namelijk.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Gasklep heb ik al schoon gemaakt.. Pijpje van carterventilatie is nu open.. Ook schoongemaakt namelijk maar ik neem aan dat a merk olie beter is dan olie die je bij de action koop qua kwaliteit gezien..
Op het gasklephuis zitten 5 slangetjes.. Koeling in en uit… Inlaatbuis met carterventilatie en dan zitten er diagonaal nog 2 slangetjes waar ik geen idee had waar ze heen gingen.. Zijn slangetjes met pink dikte… Maar de koeling gaf geen lek meer zichtbaar.. Dus nu alleen de olie nog..17 april 2015 om 16:18 #18281425Shell helix is ook zon slechte olie ook gehad, veel te snel warm en verbruikt.
17 april 2015 om 16:21 #18281426Ik heb bij mij gm genuin van fsrs.. Is deze aan te raden of die vaslin ofzo iets?? ( heb steeds het gevoel dat ik vaseline aan het type ben)..
17 april 2015 om 16:29 #18281427ik gebruik GM olie MPM of Casterol. Prima olieën. Shell getest en temperstuur word ook veel hoger van de shell olie.
17 april 2015 om 16:49 #18281428Ok maar was geen shell olie die erin gaat.. Halen bij de action waar het logo van action op staat… Dus nog slechter dus…
17 april 2015 om 18:30 #18281429zelf goede ervaring met castrol edge 5w40, vectra is minder olie gaan gebruiken nu het niet meer verbrand, na un jaar is het nog steeds netjes van kleur.
bij anderhalf jaar heb ik het nu gewisseld omdat het donkerder werd, verbruik is nu 0.5 liter op de 2000 km
Omega v6 gare klepseals gebruikt hier ook 0.5 per 2 en half tank benzine gok dus 900 km. Maar loopt nog wel heel netjes.
17 april 2015 om 18:36 #18281430Hmm zal denk ik castrol worden.. Maar zal er eerst een flush doen voor er nieuwe olie in gaat… Moet er nog wel bij zeggen dat ze veel in de stad rijden en 4x per week een stukje snelweg hebben tussen tilburg en kaatsheuvel
17 april 2015 om 18:40 #18281431flush wel met nieuwe olie he, anders werkt het niet.
kijk even bij oliewereld 10 liter is dacht ik €79,00 heb je a kwaliteit olie.
met goede olie gaat de omega dat wel weer doen, zolang ze niet roesten op vervelende punten zijn ze super sterk
17 april 2015 om 18:59 #18281432Roest wordt binnenkort behandeld… Is op beunhaas manier weggewerkt.. Over de roest heen gespoten achter rechts bovem in de wielkast en loopt door tot achter de bumper.. Dus bumper eraf en schuren maar… Komt wel goed.. Gaat wel 2 dagen duren aangezien die roeststop na de 2de laag 24 uur droog enwerk tijd nodig heeft voor ik kan spuiten met primer of plamuur er over kan doen om putjes van het roest in het metaal op te vullen…
17 april 2015 om 19:48 #18281433@wim-V6, hoe kom je dan aan de carterventilatie slang? Die slang zit toch in de luchtinlaat tussen cilinder2 en 3 in net zoals bij de z22se toch?
@wim-v6 wrote:
Gasklep reinigen en pijpje carterventilatie openmaken op dunne slangetje net onder de gasklep tussen inlaat buizen 2 en 3e Cilinder
Andere olie gaat hier niet helpen namelijk.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
17 april 2015 om 21:20 #18281434@remutr wrote:
flush wel met nieuwe olie he, anders werkt het niet.
kijk even bij oliewereld 10 liter is dacht ik €79,00 heb je a kwaliteit olie.
met goede olie gaat de omega dat wel weer doen, zolang ze niet roesten op vervelende punten zijn ze super sterk
Forte’ raad aan om de flush bij de oude olie toe te voegen goed motor goed warm laten draaien, Niet gaan rijden. En daarna aftappen en vullen en eventueel een extra treadment er bij
18 april 2015 om 07:04 #18281435Dolby, er zit tussen cilinder 2 en 3 een pijpje met daarop een dun slangetje vanaf het kleppendeksel, dit pijpje word gekruisd door een koelslang
Deze X22XE Y22XE Z22XE motor is gelijk aan de X20XEV, en lijkt in de verste verte nog niet op de Z20NEL Z22SE / Z22YHverstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
18 april 2015 om 07:06 #18281436Als hij olie op de gasklep blijft drukken moet je het kleppendeksel eens wisselen.
Liefst voor een 1e van de 1e serie X20XEV (1993 1994), C18XE, C18XEL.
deze kennen geen problemen met betrekking verstopt raken carterventilatie pijpjeverstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
18 april 2015 om 21:08 #18281437@Wim-V6, bedankt voor je duidelijk antwoord. :thumb :thumbup :thumbup
@wim-v6 wrote:
Dolby, er zit tussen cilinder 2 en 3 een pijpje met daarop een dun slangetje vanaf het kleppendeksel, dit pijpje word gekruisd door een koelslang
Deze X22XE Y22XE Z22XE motor is gelijk aan de X20XEV, en lijkt in de verste verte nog niet op de Z20NEL Z22SE / Z22YHverstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.