Gasklepbesturing storing

Forumindex Forums Modellen Astra Gasklepbesturing storing

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Hooligan208

Hallo allemaal!

Ik heb een opel astra G 2.2 16v (motorcode Z22se)
      als ik de moter rustig warm laat lopen, en zet hem in zijn vrij zet
      en de toeren laat opkomen tot 5000 tpm. gaat het motormanagement lampje
      op het dashboard. Met uitlezen komt er een foutcode van het gasklepbesturing,
      als ik de foutcode verwijder. En gewoon in zijn versnelling laat opkomen tot 5000 toeren,
      zijn er geen problemen en geen foutmeldingen.. als ik hem weer in zijn vrij zet en de
      toeren weer oplaat komen tot 5000 toeren valt de motor weer in de zelfde foutcode van
      de gasklepbesturing..(onder de 5000 tpm geen last van deze storing) Ik heb de gasklep laten
      schoonmaken maar geen effect.. monteur kwam er achter dat er een draadje los zat van
      de ERG die opnieuw vast gesoldeerd maar het brobleem blijft..
      motor gereset maar ook dat het geen effect.. moet ik nu me gasklep verangen??
      wie zouw mij verder kunnen helpen?

mvg martin

OPC Turbo

Als verder de bedrading gecontroleerd is en de foutcode oplossing doorgelopen die TIS geeft dan zit er waarschijnlijk niet veel anders op dan de gasklep vervangen…

Misschien een van de sloop? na het monteren even de aangeleerde waardes laten resetten…

Hooligan208

dat word zekker een van de sloop dan 288,80 voor een nieuwe gasklephuis..
          is schoonmaken ook geen mogelijkeheid?
          morgen maar nog een keertje alles na lopen..

Groet martin.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.