gasklep schoonmaken en stappenmoter

Forumindex Forums Modellen Corsa gasklep schoonmaken en stappenmoter

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227454
    Dhrgj
      Lid sinds:
      29 September 2010

      hallo mensen ik heb een
      opel corsa B 1.6 16v uit 94
      heb me auto laate uitlezen en komt uit lmm na de klute!
      maar wiste ze niet zeker dat de computer ze eigen had gereset

      nu zij een collega tegen mij maak eerst maar eens een x je gasklep schoon en stappenmotor

      want de corsa loopt onregelmatig stationiar en als je gas geeft soms happeren

      weet iemand een how to ?
      welk gereedschap?

      alvast bedankt GJve

      #17746286
      Benjamin corsaGSI
        Lid sinds:
        30 November 2009

        gasklep is opzich best simpel, boven op je blok je inlaat eraf schroeven, zit met ik dacht 7 boutjes vast, die gelijk ook van binnen schoonmaken.
        als je die eraf hebt kijk je al tegen je gasklep aan.
        dus dan hoef je hem er niet persee af te halen en kan je hem gewoon schoon maken, met een doekie en ontvetter ofso

        #17746287
        DD1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 April 2005

          ik had begrepen dat je dan wel een nieuwe pakking moet halen voor de inlaat.

          #17746288
          harryastra
            Lid sinds:
            13 November 2006

            In de link bij de eerste foto zie je het gasklephuis, deze kun je schoonmaken met een doekje en een beetje remmenreiniger, zorg ook dat het ontluchtingsgaatje wat erin zit open is. Het gasklephuis kun je openmaken door de 3 bouten die je op foto 2 ziet zitten op de zwarte kap. Ik heb zelf geen stappenmotor en kan je ook niet vertellen waar deze zit.

            http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=132317&page=1#pid1743635

            #17746289
            Dhrgj
              Lid sinds:
              29 September 2010

              oke en de stappenmotor iemand enige info ???
              en ik had gezien dat je inlaatspruitstuk met wazige torick(dopset) vastzit
              goudkleurige als ik het goed heb!!!
              maar jonges alvast bedankt voor jullie info
              zal gelijk nieuwe pakking ertusse kletsen :D

              #17746290
              DD1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 April 2005

                volgens mij staat er in het how to toppic een stukje over het schoonmaken van de stappenmotor. loshalen, met remmenreiniger goed schoonmaken, als je hem schud moet je een klack geluid horen.

                #17746291
                Benjamin corsaGSI
                  Lid sinds:
                  30 November 2009

                  je hoeft niet persee een nieuwe pakking voor je inlaat, tis natuurlijk wel beter maar als je er geen een hebt is het niet zo heel erg. als je de oude maar heel houdt natuurlijk

                  #17746292
                  Dhrgj
                    Lid sinds:
                    29 September 2010

                    niemand een how to voor luchtinlaatspruitstuk te verwijderen van een corsa B gsi 1.6 16v uit 94
                    want luchtinlaatspruitstuk zit vast aan de gasklep(huis) met boutjes onder :S:S:S

                    iemand info :hmmz

                    #17746293
                    DD1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 April 2005

                      ik ga er wel vanuit dat je een beetje handig bent en ongeveer weet wat voor onderdelen er onder de kap zitten.

                      – je verwijdert de plastic cap (2x imbus en de oliedop loshalen)
                      – je neemt de stekker los van de map sensor en verwijdert deze (2x 10mm plastic moertjes)
                      – je neemt de 2 plastic moertjes van het koelvloeistof vaatje los en legt hem zo ver mogelijk opzij
                      – je haalt de clip los van de gaskabel en haalt de kabel los van de gasklep
                      – je maakt de vacuum slangen en de stekker los van de magneet klep en demonteerd deze (uitwendig torx)
                      – je maakt de vacuum slang los van de rem bekrachtiger (sleutel 19 en 17)

                      nu heb je redelijk wat ruimte gecreëerd om het spruitstuk los te halen.
                      – verwijder de vacuum slang tussen onder en boven spruitstuk (S vormig)
                      – verwijder de 3 bouten (10mm)
                      – verwijder de 4 moertjes (10mm)
                      – neem de slangen klem los bij de gasklep en verwijder het bovenste spruitstuk.

                      Je kan nu bij de gasklep. Ik heb de rest laten zitten en de gasklep schoongemaakt met benzine en een tandenborstel.

                      #17746294
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Bij de C16XE is het wel iets lastiger.

                        Daar moet je de gasklep los halen om de bovenhelft van het inlaat los te krijgen, deze zit niet met 7 boutjes en een slangklem helaas.

                        willem

                        #17746295
                        Dhrgj
                          Lid sinds:
                          29 September 2010

                          opel corsa sport C1.6 XE E2 uit 94 is tog een gsi als goed is ??

                          #17746296
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            pielen met de moestjes achterop de gasklep dan…

                            ik heb mijn C16XE toen vervloekt

                            dat hebben ze echt na een avondje in de kroeg uitgedacht bij opel…

                            willem

                            #17746297
                            Dhrgj
                              Lid sinds:
                              29 September 2010

                              willem! we hebben um samen vervloektt ik dacht echt eerst hoe de fuck maak je zoiets :S echt onlogisch en zo weinig ruimte om met me groote handen ertussen te komen !!

                              willem kan jij mij vertellen of je een truucje nodig het of iets om gwn simpelweg de gasklep schoon te kunnen maken en die verdomde inlaat eraf te schroeven!

                              hopelijk ben je mijn hulp uit de 6 de hemel!

                              #17746298
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                inderdaad inlaat bovenhelft los halen, samen met de gasklep, anders gaat haast niet.

                                willem

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.