Gasklep probleem z18xe

Forumindex Forums Modellen Corsa Gasklep probleem z18xe

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    sidney46

Hallo allen,

Ik heb sinds een paar maanden een corsa c gsi.

En nu is er al vanaf het begin iets vreemds met mn gasklep.

Het is lastig uit te leggen maar ik zal het proberen.

Als ik bijv. 80% gas geef, dan heb ik het idee dat de gasklep niet 80% open gaat. Want geef ik vervolgens vol gas, dan gaat ie opeens veel harder. En laat ik mn gas zachtjes los dan voel je een dipje. Dus 100% gas is wel 100%. Alleen bij minder gas geven heb ik het idee dat ie niet de juiste uitsturing geeft.

Is iemand hier bekend mee?

verder heb ik wel een storing van 2e lambdasonde maar hiervoor was het probleem ook al.

Gr.

littlebird
      Deelnemer

Ik heb hetzelfde gevoel. Ook storing in lambda 2 p0170 even uit me hoofd.
        En heb gevoel dat vermogen mist. En als keer in zn 4 vanaf de 1200 toeren op 80% gas dan heeft die op paar plekken een dipje. Net of die even schokt.
        Ik heb nog niet verder gekeken ernaar. De foutcode wel al vaker gewist. En komt soms na dag terug en soms na week.
        Verder branden er geen storing lampjes in dashboard.

Ik denk dat gkh schoonmaken en opboren en keer nieuwe pakking ga steken zowiezo.
        Bij mij is het een astra g uit 2003 overigens

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

liviu2004
        Deelnemer

Uitlezen met opcom wat de gaspedal positie is en wat is de gasklep positie doet. Foutcodes?

littlebird
          Deelnemer

@liviu2004 wrote:

Uitlezen met opcom wat de gaspedal positie is en wat is de gasklep positie doet. Foutcodes?

Bij mij alleen foutcode p0170 lambda 2 (not present)
            De gasklep werkt gewoon naar behoren verder. positie pedaal en positie gasklep zelfde en lopen netjes op en terug allebij. Alleen bij 80% gas heeft hij dit. Bij 100% weer niet. Het dippen in toeren.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.