Gasklep

Forumindex Forums Modellen Astra Gasklep

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Pascal Schamp
    Deelnemer

Mijn opel astra (bj 2010) wil af en toe niet starten van de eerste maal. Op de boordcomputer verschijnt een nieuw symbool, een soort klokje. Vandaag heb ik er met mn schoonpa naar gekeken en er vloeit een kleine hoeveelheid olie in de gasklep. Deze hoeveelheid olie blokkeert waarschijnlijk de aangezogen lucht om een goede ontsteking te bekomen. Heeft iemand hier ervaring mee? Is mn gasklep kapot, of kan deze blijven gebruikt worden, als ik hem regelmatig uitkuis. Is dit trouwens normaal dat dit over het hoofd werd gezien tijdens een groot onderhoud? Kort na mn groot onderhoud, enkele weken terug, stelde dit probleem zich voor het eerst.
      Alvast bedankt.

mitchelvm
      Deelnemer

Ik zouheb dr gewoon mee twrug gaan, het kan zomaar zijn dat er iets niet helemaal goed gedaan is bij de grote beurt waardoor dit veroorzaakt is. Zeker als het vlak daarna begonnen is. Waarschijnlijk valt het dan ook nog binnen de garantie.

Ik heb hier verder zelf geen ervaring mee, het klokje als ik het moet gokken kan een indicatie zijn dat de auto toe is aan een beurt, dan hebben ze hem waarschijnlijk niet gereset, voor de zekerheid even de auto uit lezen met een opcom :)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.