gas reactie X14XE

Forumindex Forums Modellen Corsa gas reactie X14XE

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256057
    dragoneyesxx
      Lid sinds:
      24 December 2011

      Hallo opelfans,

      Ik wil binnenkort eens wat onderhoud gaan doen aan mijn corsa B uit ’96, zoals oliefilter etc. Maar ook wil ik even kijken naar mijn gasreactie. Onlangs heb ik weer eens in een peugeot 205 gereden van een maat van me, maar ik vond het verschil in gas reactie wel erg groot in vergelijking met mijn corsa. Bij die 205 was het gas lekker fel en direct en bij mijn corsa lijkt het wel alsof de benzine nog door een slang van 3 meter moet komen ofzo. :(

      Nou heb ik al verschillende dingen gelezen over het schoonmaken van de stappenmotor, gasklep en EGR. Zou dit al veel kunnen schelen? Of is het ook gewoon mogelijk dat de verschillen tussen de 205 en mijn corsa aan de bouw van het blok ligt?

      alvast bedankt,

      Gr Danny ;)

      #18114679
      joop1970
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2010

        Wat is wel weet is dat een 106 gti erg fel reageert in vergelijking met mijn gsi (x16xe). Had het nooit erg door maar als je na de peugeot terug stapt in je eigen wagen is dat even wat anders. Wat me wel opgevallen is, is dat de pedaal slag van de 106 erg kort was, je geeft dus met dezelfde slag die je in de corsa doet meer gas in de 106.

        #18114680
        .B4R7.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2007

          Heb wel soms als ik wat lager in de toeren zit dat k even het gevoel krijgt alsof hij even lucht moet happen ofzo. Alleen bij volgas. Hij houdt dan een 10e van n seconde in en pakt dan weer op

          #18114681
          PeterNoFear
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 January 2012

            Komt volgens mij omdat hij vanaf je luchtfilter alle lucht een compleet rondje om je blok laat lopen, volg je luchtfilterbuis maar eens, dan gaat hij naar je gasklephuis, en dan de rest dan je inlaat.

            Het laatste deel van je inlaat zijn die buisjes boven op je blok, deze zitten dus (bijna) naast je luchtfilter, maar het gaat allemaal met een gigantische omweg, ik denk dat het daar door komt.

            #18114682
            PeterNoFear
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2012

              Kan ook best zijn dat ik het fout heb, maar dat dácht ik.
              Iemand anders kan dat vast vertellen die er bijv. een Mantzel powerbox op heeft.

              #18114683
              joop1970
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 September 2010

                Gasreactie met een mantzel verbeterd wel.

                #18114684
                PeterNoFear
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 January 2012

                  Dat dacht ik al omdat er geen onnodige einden inlaat tussen zitten maar direkt luchtfilter, gasklep, inlaat is.
                  Staat nog een op marktplaat voor 250eu en 1 voor 200 , nieuw kosten ze 550.

                  #18114685
                  joop1970
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 September 2010

                    Hangt ook wel erg veel af van de toeren die je maakt op het moment dat je gasgeeft.

                    Als je tijd hebt zou ik sowieso de egr afdoppen en alles goed schoonmaken. De x14xe van mn zusje had na een egr afdop/schoonmaak beurt ook wel wat meer zin.

                    #18114686
                    PeterNoFear
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 January 2012

                      Ja maar ik heb het zelfde probleem met die GSi ook wel hoor, toen hij nog liep :’)
                      Als ik snel het gas vol intrapte en drekt losliet steeg hij langzaam een klein beetje (3000?) in de toeren en viel langzaam weer terug.
                      Doe ik dat in de c16nz gaat hij direkt mee, opzich veel prettiger, is natuurlijk een kwestie van wennen.

                      #18114687
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Overigens, onze X12XE pakte ook niet helemaal super op, met name als je in de lagere toeren veel gas bijgaf. Na de grote beurt van onlangs waarbij de bougies vervangen zijn gaat dat een stuk beter.

                        Ik wist niet beter of het hoorde zo, was al sinds we de auto kochten :p Dit hadden we dus een jaar eerder moeten doen :p

                        #18114688
                        joop1970
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 September 2010

                          x12xe hebben vaak te maken met een defect luchtmassameter. Die dingen horen best fel te zijn.

                          #18114689
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Nu is het ook weer prima :)

                            #18114690
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Kan je makkelijk testen, die LMM, de X12XE moet zoweizo de 170km/u halen, en dat doet ie meestal niet meer met een kapotte LMM

                              en ik was verbaasd wat zo’n X10Xe 3cilindertje doet met een nieuwe LMM erop!!

                              Willem

                              #18114691
                              PeterNoFear
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 January 2012

                                Maar wim, werd de gasreactie van je combo x16xe ook merkbaar beter toen die powerbox er op kwam, of heeft er nooit een std. inlaat opgezeten?

                                #18114692
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Deze heeft er Altijd op gezeten op de X16XE.

                                  heb alleen vergelijk met de C16XE die ervoor in lag, maar die C16XE was zoweizo feller onderin en op het gas.. top lag ook hoger dan met de X16XE

                                  Willem

                                  #18114693
                                  PeterNoFear
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 January 2012

                                    Okee dan, ben ook van plan om een powerbox te plaatsen, het zou fijn zijn als de gasreactie ook nog beter wordt :jerry

                                    #18114694
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Word wel beter, maar je hebt wel minder kracht onderin..

                                      Ik rijdt nu zo nu en dan met een Standaard X16XE (met bijna 215.000 op de klok), en die rijdt ook bijzonder goed moet ik zeggen..

                                      Willem

                                      #18114695
                                      CORSA BB
                                        Lid sinds:
                                        13 November 2012

                                        @wimv6..de X12XE moet zoweizo de 170km/u halen..

                                        dat loopt mijne makkelijk en er ver overheen..
                                        maar ik wou hem niet slopen dus het ik nog niet harder gereden..

                                        *@wimv6..hoe hardt kan zo’n x1.2xe nou volgas..

                                        bb
                                        king:

                                        #18114696
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          @wimv6..hoe hardt kan zo’n x1.2xe nou volgas..

                                          Probeer het zou ik zeggen, als ie Flink over de opgegeven snelheid gaat, zullen de zuigertjes vanzelf in de wandjes smelten ivm te arm mengsel.

                                          mag best harder lopen, maar niet te hard!!!

                                          meestal rond de 180km/u op de klok.

                                          heb hier een sportje uit 1999 gehad, welke meestal rond de 180 op de nav reed (185 op de klok)

                                          Willem

                                          #18114697
                                          croshok
                                            Lid sinds:
                                            23 April 2008

                                            Mijn X12XE gaat zonder problemen richting 160. Daarna wordt het echt wachten en wachten en wachten en dan denk ik laat maar lekker zitten voordat de boel gesloopt is. Als ik vol gas zou houden denk ik dat het rond de 170-175 wel een beetje op is (tot nu toe voor de 170 gestopt, want dat kleine torretje maakt dan best wel veel toeren). Volgens mij is de opgave van opel iets van 165 ofzo, dus komt prima in de buurt van de opgave zou ik zo zeggen :thumb

                                            #18114698
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              @ Croshok, juist kleine motoren moeten veel toeren kunnen hebben, alles is lichter…

                                              Wel vaak zat met een Lijn-6 12klepper van BMW (2.0 L-6 E30 320i 1989 Cupwagen) gereden welke goed 11500 toeren kon halen, maar dat is vals spelen..

                                              Ik heb hier een Suzuki Wagon-R+ 1998 met een 1.0-16V DOHC motortje (met distri ketting), deze draait fabrieks af gewoon 8500 toeren..
                                              wel vet hoor 80 in 2 bij 8500 toeren

                                              Willem

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.