gas klep en stappen motor astra f x1.6xel

Forumindex Forums Modellen Astra gas klep en stappen motor astra f x1.6xel

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    edje1960

Hallo leden ,
      Ik zit met een probleem mijn astra f x1.6xel automaat bjr 1996 met nog maar 91.000 km slaat regelmatig af.
      S’morgens en als die koud is slaat ie gewoon aan met een normaal verhoogd toerental, maar op temperatuur slaat ie af bij afremmen voor en bocht of zo!
      Nu denk ik zelf dat het met de gasklep en of stappenmotor is , maar je kunt er op z’n zachts gezegd nogal ….. bij?.
      Wel ik zoek er een werkplaats manueel tekeningen van dan gaat ik zelf ff knutselen uhuh!
      Graag jullie reactie’s aub, bij voorbaat dank van een opelfiel.:hmmz

wim-v6
      Deelnemer

Bovenhelft Inlaat is goed los te halen, met een beetje geduld en verstand.

wijst zichzelf een beetje.

Er zijn meerdere boekwerken te verkrijgen..

zo heb ik een Olving Vraagbaak van de astra-F, welke ik ooit eens bij de Brezan gehaald heb.

anders eens kijken bij bol.com oid. of downloaden hier of daar.

Willem

edje1960

Bedankt Willem ,

Maar kan je de gehele operatie van bovenaf doen of moet de car op een brug?
          Is er dan niemand die ff een tekening of iets dergelijk heeft?

Please help me even !!!!!!!!!!!:swear

Famempeters

je kan het lucht inlaat huis van de bovenzijde goed losnemen is niet zoveel werk echter let goed op de dikke tussen slang en ook bij het monteren dat hij er goed om/op zit anders staat de wagen vol stationair te draaien ..

vervolgens als je het lucht inlaat huis er af hebt kan je redelijk goed bij de EGR goed schoonmaken en mogelijk als je wilt afstoppen en je kan goed bij het stappen motortje deze het plunjertje heel goed schoonmaken beetje wd 40 en het huisje waar hij inzit ook goed reinigen .

gasklephuis goed schoonmaken .

let op schoonmaken met remmenreiniger tast niks aan en vervliegd heel snel
            spuitbussen bij de Action zijn momenteel het voordeligst .

dan de boel weer monteren nogmaals let op de dikke tussen slang ..

voor afdicht plaatje kan je zelf maken of even bij de vod het vervang plaatje halen €11 zitten geen 2 gaten in maar 1 dus de doorstroom word dan afgesloten maar de EGR werkt volgens de pc nog wel .

dit is een operatie van een uur of 2 heel goed te doen zeker met dit weer lekker sleutelen en weten dat je zonder veel kosten het een eind opknapt .

en net wat Wim al zegt is dit goed te doen ook zonder boekwerk is los halen en weer vast zetten ,, wel even goed kijken !!!!

LEKKER POSITIEF TOCH !!!!!!!

Bert

edje1960

He Bert,
              Ja ok ik ga het project morgen starten, maar wat beddoel je het plaatje bij de vod halen ( nooit van gehoord?)
              Laat wel weten of de operatie geslaagd is!:o

Melvivio

En natuurlijk veel mooie foto’s maken! dat afdoppen zou ik echt aanraden! krijg je 100% zuivere lucht binnen! en je inlaat vervuilt niet meer :) Kan je meteen een mooie how to schrijven ;)

Famempeters

je hebt voor tussen de EGR een pakking die heeft 2 gaten ten behoeve van de doorstroom dus de werking EGR .

nu hebben ze ook een plaatje met 1 gat er in dan is de doorstroom begrensd afgesloten ,kost bij de VOD €11

dan bevuild de EGR niet meer en deze doet wel werken maar in het lucht ledige . dan heb je als het goed gaat bij de x16xel geen fout melding .

ik heb het ook zo zitten zonder probleem echter bij extreem duitse autobaan afdaling hoge snelheid en gas los wil het lampje aan gaan ,bij herstarten motor is dit weer uit en blijft uit .

bert

edje1960

Hoi forum,
                    Ja het is al weer een tijdje geleden , maar de astra loopt weer maar het is nog niet alles begint weer met galopperen . Dat betekent dat de stappen motor toch vervangen moet worden lekker hoor.
                    Ben natuurlijk vergeten foto,s te trekken! Ben het even beu om in de motor ruimte te zwemmen en het behang van le handen af te trekken!.
                    Ik laat het wel weer weten wat de de volgende keer gaat gebeuren, moet ook nog even een spoorstang kogel vervangen, het lijkt wel of alls nu te gelijk komt?.
                    Groetjes Ed

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.