Gas blijft hangen icm. esp en abs lampje

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Gas blijft hangen icm. esp en abs lampje

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    rvanrij

Hallo,

Ik zit met een probleem en ik hoop dat iemand hier een oplossing weet. Mijn budget is niet groot dus ik hoop op een easy fixer.
      Vorige week had ik een lekke band op de snelweg. paar honderd meter gereden naar vluchtstrook. Band vervangen.
      Sindsdien blijft nu mijn gas hangen. Maakt niet uit welke snelheid. hij blijft hangen. en na dan soms met stoten zakt het gas terug.
      Als ik terugschakel en de weerstand wordt groter zakt hij ook terug. Nu valt mij op dat na een tijdje rijden (meestal boven de 100km/u)
      mijn abs en esp lampje gaan branden en blijven branden. Dit is ook nieuw. Maar zodra deze lampjes gaan branden is de storing van het gas blijven hangen weg.
      Net zo lang totdat ik mijn motor afzet. En de lampjes weer uitgaan. Dan is de storing er weer totdat de lampjes weer gaan branden.
      iemand enig idee?

mvg,

Remco

Cobus
      Deelnemer

Zijn de banden wel gelijk van maat.
        Een te grote of te kleine band kan storing geven omdat de omtrek snelheid verschilt.
        Hier door kan je abs en esp lampje gaan branden.

Dolby
        Deelnemer

Het beste is natuurlijk om de auto even te laten uitlezen met een op-com of bij een dealer.

Dan kun je precies zien welke storing je hebt. De reden waarom je abs en anti slip lampje gaan branden heeft daarmee te maken namelijk.
          Mogelijk abs sensor die verkeerd of geen signaal stuurt. Waardoor de abs en anti slip lampjes gaan branden.

Om het zeker te weten laat hem eerst even uitlezen met een op-com en of bij een dealer.

ps: Om welke auto type en motor gaat het eigenlijk?

midnight black
          Deelnemer

Welkom. Je auto krijgt waarschijnlijk verkeerde informatie van de wielsensoren doordat de rolomtrek anders was met de lekke band. Je zal deze opnieuw in moeten leren. Het is trouwens wel makkelijk als je wat meer gegevens over je auto geeft.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.