Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Garrett GT3271 + Spruitstuk van TXautosport
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2011 om 15:17 #17243157
De Garrett GT3271, is dat wat voor op een c20let?
En het spruitstuk van TXautosport op Ebay, is dat wat?
http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Opel-C20LET-Tubular-Turbo-Manifold-T3-T4-Corsa-/380362529143#ht_5841wt_1396″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Bedankt alvast.
Groeten, Patrick
10 november 2011 om 15:40 #17940792Kwaliteit van TX producten is wel ok, ga er ook een berg van gebruiken op mijn nieuwe LET motor.
Binnenkort ga ik trouwens weer spullen bestellen daar met korting, PM me maar als je interesse hebt.
Ik ga zelf met een GT3040/3082 rijden en dat zou al goed moeten zijn voor 500+ pk uiteindelijk.
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zo te zien is een GT3271 goed tot zo’n 420 pk, dus best te doen op een LET.10 november 2011 om 15:45 #17940793turbo op de foto is een twinscroll turbo daar hoort toch een geschijden uitlaatspruitstuk bij (1en 4 samen) (2en 3 samen?)
10 november 2011 om 16:32 #17940794spruitstuk is chinese kwaliteit. opzich best goed ding voor weinig maar ze scheuren nog wel eens.
en de pasvorm……. schijnt dat de bochten heel erg dicht soms zelfs tegen het kleppendeksel komen.10 november 2011 om 18:39 #17940795Waarom allemaal 30+series turbo’s eiglks? Rij met een 2876 die is goed voor maximaal 480 pk en hij zal veel sneller spoelen als de grotere turbo’s denk ik.. tis maar een idee hoor, niet als aanvallen bedoeld :P
en tja dat spruitstuk. had een downpipe van tx op mn let, goed spul geen problemen mee gehad. mja ik heb zo een spruitstuk van friedrich, ze zeggen dat die ook nog wel eens willen scheuren mja, zie ik tegen die tijd dan wel. weet wel dat dp-engineering dikke spruitstukken kan maken, hebben ze mallen voor. maar die kosten volgens mij 7 0f 800 euro. maargoed dat is wel dikste van t dikste..
groetjes ram
10 november 2011 om 19:33 #17940796zoo broer, dus nieuwe plannen…
als je hulp nodig bent moet je het zeggen he..
11 november 2011 om 13:44 #17940797@sw16v wrote:
spruitstuk is chinese kwaliteit. opzich best goed ding voor weinig maar ze scheuren nog wel eens.
en de pasvorm……. schijnt dat de bochten heel erg dicht soms zelfs tegen het kleppendeksel komen.Ervaring mee?
Heb je fotoos?Ben wel benieuwd namelijk ;)
Heb namelijk een email van die gast dat het gemaakt is in de UK.
11 november 2011 om 13:47 #17940798@16VCalibra wrote:
Waarom allemaal 30+series turbo’s eiglks? Rij met een 2876 die is goed voor maximaal 480 pk en hij zal veel sneller spoelen als de grotere turbo’s denk ik.. tis maar een idee hoor, niet als aanvallen bedoeld :P
Gewoon omdat een GT30xx (in mijn geval) nogmeer vermogen kan leveren dan 480pk.
En om snel op te spoelen gooi ik er onderin in de lage versnellingen wel een shotje NOS bij. ;)En natuurlijk hangt het er helemaal vanaf waarvoor je de motor bouwt.
Jij gebruikt hem misschien in het normale dagelijkse verkeer, dan kan ik begrijpen dat je hem snel wilt laten spoelen.
Ik ga hem op de dragstrip en het circuit gebruiken, dus dan wil je veel power in de hogere regionen.11 november 2011 om 16:44 #17940799@Corsa_GSi wrote:
@sw16v wrote:
spruitstuk is chinese kwaliteit. opzich best goed ding voor weinig maar ze scheuren nog wel eens.
en de pasvorm……. schijnt dat de bochten heel erg dicht soms zelfs tegen het kleppendeksel komen.Ervaring mee?
Heb je fotoos?Ben wel benieuwd namelijk ;)
Heb namelijk een email van die gast dat het gemaakt is in de UK.
Nee ik vertel broodjes aap ;) (ik zei chinese kwaliteit….. hoeft niet uit china te komen :P)
Ik heb zelf ook contact gehad, gezien dit een heel erg compact spruitstuk is, en dat kan wel een voordeel zijn bij een corsa A met grotere turbo.
Ik heb veel info en vooral maatvoeringen gekregen betreft dit spruitstuk. spruitstuk is zelfs zo gemaakt dat er amper een dikke turbo aan kan hangen dat hij (maar net hoe die gelast is) tegen het onderblok aan komt.
maar als je gaat googlen/migweb etc. kom je de verhalen wel tegen over de pasvorm, scheuren, kromme flenzen, niet passende turbo, buis die de kleppendeksel raakt…. tot zelfs spruitstukken die exploderen.
ik had me al een beetje ingelezen, en ga wel ff verder sparen voor een goed kwaliteit spruitstuk of 1 op maat laten maken.
11 november 2011 om 16:48 #17940800Thanks SW, helder verhaal :thumb
11 november 2011 om 18:53 #17940801Mooi een spruitstuk op maat laten maken, als er dan afwijkingen geconstateerd worden kun je altijd nog de puntlassen weg slijpen en aanpassingen doen tot het goed is.
11 november 2011 om 22:06 #17940802heb eentje van dp geen gezijk gewoon in 1 keer goed
12 november 2011 om 09:35 #17940791Ben ik helemaal mee eens David, maar check het prijsverschil.
Een “china-kwaliteit” ding kost je 400 euro (grofweg, verzenden, wisselkoers) en een DP item kost je wel 850 euro!
Volgens mij vraagt Botter bijna hetzelfde, dus ja.
Als je met een standaard maatje turbo gaat rijden, dan kan ik het begrijpen dat je zo’n “simpele” koopt.12 november 2011 om 19:05 #17940803Bij botter kost zo een spruitstuk ook rond de 500. als de mijnes dus niet meer gelast zou kunne worde laat ik er 1 bij hem maken..
12 november 2011 om 19:52 #17940804Stel dat je zelf aan de juiste buizen kan komen van goede kwaliteit en een set tekeningen hebt, hoe duur zou het dan gaan worden?
13 november 2011 om 10:17 #17940805@16VCalibra wrote:
Waarom allemaal 30+series turbo’s eiglks? Rij met een 2876 die is goed voor maximaal 480 pk en hij zal veel sneller spoelen als de grotere turbo’s denk ik.. tis maar een idee hoor, niet als aanvallen bedoeld :P
en tja dat spruitstuk. had een downpipe van tx op mn let, goed spul geen problemen mee gehad. mja ik heb zo een spruitstuk van friedrich, ze zeggen dat die ook nog wel eens willen scheuren mja, zie ik tegen die tijd dan wel. weet wel dat dp-engineering dikke spruitstukken kan maken, hebben ze mallen voor. maar die kosten volgens mij 7 0f 800 euro. maargoed dat is wel dikste van t dikste..
groetjes ram
iemand al ervaring met de GTX series van Garrett?
http://www.atpturbo.com/root/releases/release110101-1.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
geloof dat er ook al ombouw sets tekoop zijn.
13 november 2011 om 10:45 #17940806GTX :wors
Ik ga zelf een spruitstuk maken voor mijn project, waarom ? Omdat ik dan alle maten zelf kan bepalen en ik niet zo veel geld te besteden heb.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.