Garmin Navigatie in Corsa D

Forumindex Forums Modellen Corsa Garmin Navigatie in Corsa D

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Jos

Ben van plan een nieuwe Corsa te kopen.
      Ik ben inderdaad nieuw op dit forum.
      Bij de dealer hebben ze de mogelijkheid om een Garmin navigatiesysteem bovenop het display in te bouwen.
      Hebben jullie ervaring hiermee en wat zijn jullie bevindingen?
      Welke Garmin is het?
      Alvast dank voor de reacties.
      Jos

johanhummer9
      Deelnemer

je kunt in de nieuwe corsa d (dus de corsa d 2 met die andere koplampen en voorbumper) een ingebouwd navigatie systeem kiezen waar ook de radio inzit.
        plus aux en usb aansluiting. kaarten staan op een micro sd kaartje. ik heb dat ding al vollop gezien in in vind het een fijn apperaat. en het is mooier dan zon garmin of tomtom boven op het dashbord te plakken

foto:
        http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://d.imagehost.org/0251/2011-opel-corsa-linea-pack-01.jpg&imgrefurl=http://www.downloadsstuff.com/tag/corsa/&usg=__9emqrBk2MokQgwrPRhXxLcPKIWI=&h=2000&w=3000&sz=1121&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=bnZ77YAlPy-rkM:&tbnh=139&tbnw=186&ei=wxUGToGGD8SUOoy5xNIN&prev=/search%3Fq%3Dcorsa%2Bd%2Btouch%2Band%2Bconnect%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26rlz%3D1R2ASUT_nlNL423%26biw%3D1366%26bih%3D587%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=234&page=1&ndsp=18&ved=1t:429,r:16,s:0&tx=86&ty=71″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Jos

Dank voor de reactie.
          Nadeel van dat navigatiesysteem is dat dan de automatische airco komt te vervallen. Die twee kunnen blijkbaar niet samen.
          Ik had het over dit systeem : http://www.navintegration.eu/solutions/Opel_Agila_Garmin/Con_2_Pager.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

johanhummer9
          Deelnemer
            Jos

Dank voor je reactie.
              Topic is van juni 2006 dus weet niet of dit heden nog mogelijk is.
              Kan ook niet zien of dit de Electronic Climate Control is of gewoon airco.

Brinx

gewoon een kenwood dubbel-din erin…die werken ook met garmin…Heb ik ook, werkt super :D

Albert Gerrits

Hallo
                  Ik heb afgelopen donderdag navigatie in (op) laten bouwen op het dashboard
                  Het betreft hier een garmin 715 die aangesloten wordt op de radio.
                  Wat mij betreft werkt het allemaal perfect en is het voor mij een uitkomst,
                  Geen draden meer over het dashboard en mijn telefoon werkt er ook perfect op.
                  Verder zitten er ook nog leuke gadgets op de Garmin zoals oa.
                  MP3 – FM – fotoalbum – trip computer
                  Heb flitspalen er inmiddels ook opgezet.
                  +-punten
                  + punten hierboven al genoemd
                  – punt is dat bij iedere melding v.d. navigatie de radio zacht gezet wordt.
                  Het kan zijn dat ik nog niet ontdekt heb hoe dit veranderd kan worden
                  :wtf
                  Gr,
                  Albert

Jos

Inmiddels nu ruim een week mijn Corsa in mijn bezit.
                    En zoals ik van plan was het Garminsysteem op laten bouwen. Bij mij is het de 765 geworden.
                    Het is even wennen want ik had Tomtom (op mijn mobieltje) en dan is Garmin toch wel iets anders.
                    Geluid inderdaad via de speakers van de auto. Radio gaat dus automatisch uit als Garmin iets te melden heeft.
                    Fijn is de bluetooth zodat ik mijn telefoontje via Garmin over de boxen kan laten komen.
                    Jammer is alleen dat de Garmin dicht bij de voorruit zit en reflectie wel eens lastig is. Soms zelfs is het onmogelijk om Garmin te lezen.

@Albert Gerrits wrote:

Hallo
                    Ik heb afgelopen donderdag navigatie in (op) laten bouwen op het dashboard
                    Het betreft hier een garmin 715 die aangesloten wordt op de radio.
                    Wat mij betreft werkt het allemaal perfect en is het voor mij een uitkomst,
                    Geen draden meer over het dashboard en mijn telefoon werkt er ook perfect op.
                    Verder zitten er ook nog leuke gadgets op de Garmin zoals oa.
                    MP3 – FM – fotoalbum – trip computer
                    Heb flitspalen er inmiddels ook opgezet.
                    +-punten
                    + punten hierboven al genoemd
                    – punt is dat bij iedere melding v.d. navigatie de radio zacht gezet wordt.
                    Het kan zijn dat ik nog niet ontdekt heb hoe dit veranderd kan worden
                    :wtf
                    Gr,
                    Albert

silentkiller

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een opel corso van het werk met een garmin nuvi erin. Nu heb ik mijn mobiel eraan gekoppeld via bluetooth en dat werkt lekker. Toch even twee vragen:

1) Mijn geluid komt uit de interne speaker van de garmin. Dit zou ik ook graag over de auto boxen hebben. Nu had ik de optie ‘audio output’ gevonden maar ik kan alleen kiezen voor een FM frequentie of voor de interne Garmin speaker. Hier staat dus niet de optie om het over de auto boxen te laten lopen.

2) Hoe kan je de garmin demonteren? Als ik ergens op een openbare parking parkeer zou ik de GPS toch graag verwijderen uit het zicht..

Jos

Het geluid van de Garmin komt bij mijn Corsa uit de boxen.
                        Dat was zo ingesteld door de garage. Hoefde ik niets voor te doen.
                        Demonteren is eenvoudig. Er bovenop drukken en dan de bovenkant naar voren halen.

silentkiller

Jos,

Bedankt voor het antwoord! Ik heb hem er de eerste keer uitgekregen door met een schroevendraaier vanonder eens te duwen. Nu krijg ik hem er wel gewoon uit.

Na het updaten van de GPS naar de laatste versie komt het geluid nog steeds niet uit de boxen. Misschien dat er iets fout is aangesloten, ik weet het niet…

Alvast bedankt voor de hulp!

Stornie

Hebben jullie toevallig een foto hiervan?

Heb het nog nooit gezien, en het klinkt wel mooi zo’n Garmin navigatiesysteem.

Jos

Zo ziet er bij mijn uit.

http://www.wander.nl/aanbiedingsbericht.php?id=76″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Stornie

Dat ziet er wel netjes uit!
                                Kan helaas niet in de mijne zie ik al.

Peter Corsa

Hoi
                                  Ik wil wel even reageren op je bericht
                                  Ik ben in het bezit van een 1.3 ecoflex Edition waarop een automatische airco zit. Later is er een connect edition van gemaakt door een toutch en connect systeem in te bouwen.
                                  Nadeel hiervan blijkt te zijn dat het orginele knoppensetje dat zat op de plaats waar nu het nav sys is ingebouwd is komen te vervallen. Hierdoor kun je niet meer in het menu van het bovenste displkay komen (muv het menu voor de auto airco)
                                  Vervelende daarbij is dat je bv de tijd niet kunt instellen en ook niet in de andere menu’s kunt komen die gem verbruik en snelheid aangeven.
                                  Nu is dit misschien wel erg kort door de bocht maar er moet toch achter te komen zijn welke draden er door de originele knoppenset werden geschakeld om in het menu te komen. Als ik dat zou weten zou er dus in princiepe een extra schakelaar kunnen worden ingebouwd (op een nader plek) om het menu toch te kunnen benaderen en dus de huidige setting van auto airco icm toutch en connect te behouden en toch ook het menu van de boordcomputer te kunnen zien en bedienen.
                                  Ik hoor graag van je
                                  Groet

Peter

Spacejam
                                  Deelnemer

Ik vind die originele nieuwe navigatie behoorlijk irritant, je arm zit voor het display als je gewoon 2 handen aan het stuur hebt :wtf

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.