Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Garmin 2585TV all-in-one navigatie.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2013 om 23:31 #17255889
Gewoon even wat bevindingen….
http://www.youtube.com/watch?v=vTFmHDJYog8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Nu ik weer een eigen auto heb en al 5 jaar leasebakken met navigatie gewend ben wilde ik weer een navigatie hebben. Gezien ze al onder de 100 Euro te vinden zijn ook geen moeite maar toen zag ik bij de Conrad deze 2585TV wat naast navigatie ook een multimedia speler, een TV op Digitenne (free air zenders) en een bluetooth carkit aan bord heeft.
Met wat zoeken bleek die bij de Mediamarkt goedkoper en uiteindelijk bij Saturn in de afgelopen actieweek het goedkoopst.Maar ja, de 1e minpunt begon al met de update software, op een wat oudere PC vreet het heel veel recourses, vereist even een 10Gb vrije ruimte minimaal voor de kaart en de conversie ervan en liep telkens vast. Op een high end PC wel goed werken maar de procedure van een tussentijdse reboot voor de Navi weer de nodige nukken wat zelfs een reboot van de PC eiste. Uiteindelijk nu wel gelukt.
Meer mensen met dergelijke problemen?
Video (MPG, MPG4, DivX en soortgelijke) afspelen is geen probleem al lijkt het geluid iets achter te lopen. Digitenne doet het aardig op eigen antenne maar er zit ook een dual antenne bij waarmee de ontvangst optimaal te maken is. Met het rijden schiet het beeld van TV en mediaspeler in een beveiliging maar dat is uit te schakelen. MP3 loopt probleemloos.
Het apparaat bevat 2x bluetooth, 1 voor het koppelen van een telefoon en 1 voor het koppelen aan een radio met bluetooth ontvanger.De Sony Xperia-S telefoon koppelt zonder problemen en alle functies zijn direct oproepbaar.
Het interne geluid is redelijk krachtig maar een alleen duidelijk hoorbaar in een redelijk stille auto, ik kan een AUX op mijn CD30MP3 selecteren dus zit er over na te denken om de aux te realiseren, schijnt een eitje te zijn volgens de tekeningen die ik heb. De optie van de carkit ingang met schakelsignaal welke ik op basis van geluid zo zou kunnen maken is geen probleem, ik zag dat daarop ook stereo mogelijk is. Een kabelloze AUX middels een bluetooth ontvanger zou ook nog kunnen….
De Navigatie bevat ook aansluitingen voor video in en out dus zijn ook extra monitoren en een achteruit camera of dashcam aan te sluiten. De beelden zijn ook op te nemen als ook van TV. Voor media files is wel een extra SD kaart nodig.
Navigeren doet die redelijk snel en laat ook de precisie zien wat tot zover op 3 meter nauwkeurig is.
Levensduur op eigen accu is alleen erg kort dus voor thuisgebruik oid. is een simpele USB lader een aanbeveling.
De houder wordt aan het raam bevesigd, ik ben nog even aan het kijken of ik hem netjes tegen het dashboard kan klikken, scheelt zit en de kabels zijn makkelijker weg te werken.
Op de update software na wel een aanrader.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.