Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › GarField aka Marc
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2014 om 11:57 #17263055
Hallo,
Ik wil me even voorstellen voordat ik straks een vraag ga stellen :).
Ik ben Marc. 44 jaren jong. Nadat ik 16 jaar in een lease auto heb gereden, moet ik nu een eigen auto aanschaffen (ontslag).
Toen ik nog getrouwd was hadden we altijd een 2e auto ….. waarvan 3x een opel Corsa. Tussen door een Clio gehad (drama) en een Punto (Mwah) maar de Corsa beviel altijd prima. Dus mijn keus was snel gemaakt …. een Corsa.
In december ben ik het hele land doorgereden op zoek naar een Corsa uit 2001/2002/2003.
Pffffft …. dit viel me vies tegen. Ik heb in 6 weken tijd meer dan 10.000 km gereden …….Op de verschillende sites kijken …. uitzoeken …… bellen of de auto er nog is .. ziet hij er goed uit .. Ja? Ok ik kom eraan.
9 van de 10x zag de auto er niet uit ….. veel krassen, schades of echt onder de deukjes. Ook veel auto’s met vocht aan de binnenkant. Beetje is niet erg want ze staan stil, maar als ik de binnenkant echt heel erg nat is vetrouw ik het niet.
Er moet toch wel een corsa te vinden zijn die er goed uit ziet. (En een leuke kleur want zilvergrijs ben ik niet op af gegaan :D hahaha)
Als ik er dan 1 tegenkwam een proefrit gemaakt. Maar dan was er ook steeds wat … inhouden bij rijden, rammelen alsof er een knikker door de auto ging …..Uiteindelijk ben ik geslaagd. Het is een Corsa 1.2 sport geworden uit 2002. Mooie blauwe kleur. 93.000 km.
Het enige was een rammel tijdens het maken van een scherpe bocht ……. dit waren de lagers of hoes zodat geen vet genoeg ofzo … maar dat zou opgelost worden tijdens de nieuwe APK die erop komt.Rond 15 januari ga ik de auto halen ……..
3 januari 2014 om 13:18 #18204861Welkom.
Alvast veel plezier de 15de met ophalen.
Ik heb ook sinds twee weken een corsa en ben er ook ruim 2 weken mee bezig geweest en 7corsa’s bekeken. En de 7de heb ik uiteindelijk ook gekocht.
Maar als je met de verkoper overeen gekomen bent dat hij het gaat repareren moet je voet bij stuk houden de 15de. En anders gewoon weer opzoek naar de volgende corsa.
Gr. Jim
3 januari 2014 om 13:58 #18204862Welkom op het Opel-forum en veel plezier met je aankoop! Als je vragen hebt dan horen we het wel en ik ben benieuwd naar wat foto’s van de Corsa! (Zijn met bijvoorbeeld photobucket hier te plaatsen)
3 januari 2014 om 14:19 #18204863Bedankt.
Ik heb alleen de oude mp foto.
Maar hij zag er nog heel goed uit aan de buitenkant. Wel wat kleine gebruikers krasjes enzo, maar niks dieps.
Misschien dat ik hem nog kan polijsten ofzo, maar daar moet ik me eerst verder in verdiepen.
Eerst maar zorgen dat de auto hier is :).3 januari 2014 om 20:01 #18204864Ziet er netjes uit, mooie kleur en nette originele velgen! Voor poetstips kun je kijken in het wassen/poetsen/detailen gedeelte op het forum.
4 januari 2014 om 23:11 #18204865ook welkom hier :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.