Gare bak/druklager/wat anders?

Forumindex Forums Modellen Kadett Gare bak/druklager/wat anders?

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    coot

lijkt me dan ook de achteras als het begonnen is met inveren
      misschien iets wat is losgeschoten in je differentieel (weet niet precies hoe het in elkaar zit hoor)

maar je zegt dat het met remmen niet is, bedoel je dan remmen met de koppeling ingetrapt of niet ingetrapt?

Jurgen
      Deelnemer

afremmen op de motor, dus zonder de koppeling ingetrapt

coot

ik zou hem ook op bokjes zetten en dan laten draaien
          dan kun je beter kijken/luisteren waar het vandaan komt

succes!

Kadettgek
          Deelnemer

Ik sluit me aan in het rijtje om inderdaad de achteras eens aan een nader onderzoek te onderwerpen.

Je druklager is eigenlijk uitgesloten.
            de kans dat het je versnellingsbak is is ook tamelijk klein, omdat je beschrijft dat het ratelen alleen aanwezig is bij gewoon rijden.
            + dat je de versnellingsbak pas vervangen hebt en precies de zelfde klachten blijven bestaan.

Succes iig en laat graag even weten wat het geworden is.

Jurgen
            Deelnemer

Tja ik ga dat maar eens bekijken/vervangen. Als iemand nog een goede achteras voor een City/Caravan heeft, dan hoor ik het graag!

Jurgen
              Deelnemer

Even een upje, heb nog geen as of iets dergelijk vervangen. Gewoonweg nog geen zin gehad :puke Maar om er even op terug te komen, kan je tussenas bewegen als je de auto op de grond hebt staan en in de versnelling? en uit de versnelling? Als ie in de versnelling staat, kan ik m heel iets heen en weer draaien. Als ie er uit staat nog iets meer. Weet niet of dit normaal is of dat er dus ergens speling op zit in de achteras.

Jurgen
                Deelnemer

Zo, dit topic maar even een rotschop geven, heb vandaag na ruim een half jaar van stilstaan de Kadett weer eens aangeslingerd. Was m een tijdje zat en heb een Corsa A voor dagelijks vervoer, dus steeds geen zin gehad om er mee bezig te gaan. Vanmiddag weer de accu opgeladen en even oliedruk gedraaid zonder bougies, daarna bougies erin en 1 tikje en lopen :P Alleen het geratel is er helaas niet uitgekropen in dat half jaar, dus zit er nog steeds. Ik heb even aan het luisteren geweest, hangend uit de auto en nu lijkt het geluid toch van de achteras te komen. Ik haal vanavond even m’n bokjes weer op uit de beunschuur en zal m daar eens opzetten en luisteren. Maar nu even de vraag, ik heb er net even onder gelegen en kan mijn tussenas vrij veel heen en weer bewegen in dat rubber achteraan (hanglager?) Hoort dit zo of zou dit minimaal moeten zijn? En is dit los te vervangen dan of is dit 1 met de as?

Willy Vansant
                  Deelnemer

Heb hetzelfde probleem gehad met mijne Ascona B met 5 Getrag 240-bak en Manta GSI achteras.Dacht eerst ook dat het geluid ui de bak kwam. (4x andere bak gestoken zonder resultaat)Zat tenslotte in de achteras,wagen op pootjes gezet,motor aan,in versnelling en koppeling los,dan de handrem zachtjes aan trekken zodat de achteras belast wordt en dan luisteren met een schroevendraaier tegen uw oor.Zo is het geluid makkelijk te lokaliseren.Je moet wel met 2 zijn om dit te proberen.Andere as gestoken en probleem opgelost.

Jurgen
                    Deelnemer

ok, denk dus dat ik maar op zoek ga naar een andere as. Iemand nog een 1.2 as voor een city/caravan liggen voor een schappelijke prijs?:P

2000
                      Moderator

Ik zal er helemaal naast zitten, maar is het niet je aandrijfas? Want anders kan ik het inveren verhaal niet verklaren?

jojonopel
                        Deelnemer

Denk dat de kruiskoppeling in de aandrijfas grippeerd !
                          Heb het met een Ascona A 1.2 gehad.

Aapje

Er zit een kogellager in de donut van het staartstuk. Deze zou prima kapot kunnen zijn… Spuit er eens een hoop kruipolie op de lager mss dat ´t geluid beetje veranderd, dan kan je ´m altijd even vervangen…

Jurgen
                            Deelnemer

Vrijdag ga ik m even op 2 bokken zetten en er mee rijden, dan heb ik pas weer tijd ( ideaal goede vrijdag :P ) Alvast bedankt voor de tips allemaal, ik ga alle dingen even checken!

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.