garage of monteur gezocht

Forumindex Forums Modellen Omega garage of monteur gezocht

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    rudd

Vanochtend mijn Omega laten keuren. Waren wat afkeurpuntjes (oa wiellager achter) en ik zoek nu iemand die mij daar voor een schappelijke prijs bij kan helpen. Mijn Omega is inmiddels 14jaar oud en met ruim 300000 op de klok mag het allemaal niet meer zo veel kosten. Wie weet er iemand in de regio Leiden?

soepkiepe
      Deelnemer

k denk dat waneer jij het hele lijstje hier ff post er al meer reageren.
        en om het voor de geageerders wat makkelijker te maken is het handig als je ff je plaatsnaam er bij zet, zodat niet iemand uit groningen gaat reageren als je bijvoorbeeld uit zeeland komt

oja, en als je nieuw op een forum komt met zo vraag als dit is het misschien ook wel leuk dat je je ff voorsteld :P
        vind dit echt zo overkomen van.. “ik heb 2 linker handen en weinig kennissen met verstand van autos dus ik maak ff snel een naam aan op het forum”

rudd

Even voorstellen dan maar:

Kom uit Leiden, getrouwd , zoontje en heb al lange tijd een Omega. En ja, je had gelijk ik dacht dat post ik effe snel. Linkerhanden heb ik niet. Kan veel zelf, heb dat vroeger ook erg veel gedaan. Heb alleen geen sleutelruimte tot mijn beschikking en heb weinig tijd (en geld…). Ook mijn gereedschap heb ik niet hier. Heb een tweede huis in het buitenland en daar zit het geld dus in. En daarom dus nog die Omega. Is trouwens een fijne auto en er zit alles op wat je nodig hebt (caravan auto airco 2.5td).

De andere klussen aan de auto zijn kleiner en als het nodig is dan doe ik die eventueel zelf. Stuurkogel (trekker heb ik maar ook weer niet hier) maar met twee flinke hamers en wat woede gaan ze ook meestal wel los. Verder handrem (denk dat de kabels vervangen moeten worden), lastig wanneer je niet makkelijk onder de auto kunt. Koplampen vervangen, eenvoudig maar wellicht dat de bumper eraf moet. Dat is eigenlijk alles. Wiellager is dus de grootste klus. Heb ik meerdere malen gedaan maar nog niet bij een Omega. Pers heb ik niet, maar de naaf heet stoken en met wat creativiteit (bussen met draadeinden, of oude lager en flinke hamer) lukt het meestal wel.

Ik zoek dus iemand die me nu even uit de brand kan helpen. Anders moet ik eerst terug naar mijn andere huis (oude bouwval in Polen, voor men denkt dat ik veel geld heb). Auto maken en weer terugkomen voor de APK.

Vega
          Deelnemer

neem even contact op met RAL

rudd

De Omega is gelukkig weer gemaakt en door de apk. Had een vriend bereid gevonden om voor ‘old time’s sake’ weer eens samen te sleutelen. Viel niet mee, om de achterdraagarm eraf te halen, moest het subframe ook zakken. Op een brug geen probleem maar als je op de grond werkt best vervelend. Ook de asflens zat muurvast. Maar al met al toch weer gelukt.

Handremkabels zaten vast. Zitten weer (beetje) los, moet ik dus eigenlijk nog vervangen. 43euro ex btw per kabel bij de Brezan vond ik wel erg veel. Dat regel ik in Polen wel ergens, daar maken ze wel een kabeltje voor de helft of minder.

Koplampen gaven te weinig licht. De ene is weer mooi de ander wat minder (moet ik nog wat verder aan werken). Gewoon polijsten met een doek en wat spulletjes uit het keukenkastje. Uurtje werk en paar honderd euro bespaard.

Stuurkogel was appeltje eitje. Twee hamers beetje WD40. 10min en klaar.

Ben dus weer blij dat het allemaal gelukt is. Van je vrienden moet je het dus duidelijk hebben.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.