Garage ervaringen Enschede en Glanerbrug

Forumindex Forums Modellen Astra Garage ervaringen Enschede en Glanerbrug

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232719
    Hans van Dijk
      Lid sinds:
      4 February 2011

      Ik ben benieuwd naar jullie garage ervaringen in Enschede en Glanerbrug.
      Persoonlijk ga ik altijd naar Garage Damhuis in Glanerbrug, omdat ze niet al te duur zijn, en goed werk leveren.
      Maar ik ben zoals gezegd benieuwd naar overige ervaringen.

      Misschien zijn een aantal zaken wel prima zelf te doen, of kent er iemand een goede monteur die aan huis wil bijklussen,
      en een goede staat van dienst / reputatie heeft.
      Ik kan bijvoorbeeld diverse onderdelen zelf bestellen bij mijn grossier.nl,
      maar weet eigenlijk niet of dit wel het voordeligste adres is.
      Ik kan er via mijn buurman 25% korting krijgen, maar een andere kennis zegt dat juist de Twimva weer veel voordeliger is, en ook Geevers in Almelo prijs technisch interessant zou zijn.

      Afijn, hoe besparen anderen op hun auto onkosten, dat is eigenlijk de kern van de vraag.

      Groeten Hans :)

      #17816521
      Famempeters
        Lid sinds:
        8 March 2008

        Hans op je gekraak al gereageerd .

        hoe ik en mijn klanten besparen is simpel ik ben na 43 jaar uit het werk jaren in de auto wereld service manager geweest en doe wat onderhoud voor wat mensen .

        kijk ik onderhoud met de nadruk op BEHOUD dat doet namelijk geen enkele garage een paar liter olie in dat blok mikken kan elke jan …

        dus als al gezegd zo bespaar ik en mijn klanten ik heb een met een behoorlijk km pecentage een diesel die komt op 100€ normaal onderhoud buiten banden apk om . en die doet 30-40.000 km op jaar basis ,,heeft alleen pech gehad 2 x de brandstof ecu stuk gehad a 1e 450 € 2e 600€ ivm zoek kosten eikeld bij Vod niet willen luisteren heb gezegd hij doet het zelfde als de eerste maal .

        Bert

        #17816522
        Hans van Dijk
          Lid sinds:
          4 February 2011

          Ik moet deze week een afspraak maken voor de grote beurt, en dan zal ik eens posten wat de rekening vermeld.
          Ik weet dat de garage die ik bezoek me het vel niet over de oren trekt, maar ook zij willen natuurlijk geen droog brood eten.
          Met andere woorden, het zal altijd goedkoper kunnen, mits je zelf de juiste kennis hebt, of de juiste mensen kent.

          Ik moet dagelijks 144 km met het dieseltje tuffen op en neer naar mijn werkgever in Doetinchem,
          deels door Duitsland is de enkele reis 72 Kilometer.
          Gelukkig carpool ik met een collega die ook in Enschede woont, dus zo kunnen we de kosten enigszins drukken.
          Maar ik heb dus minimaal 2 weken per maand dat ik voor woon en werk verkeer 1440 kilometer afleg,
          met privé kilometers erbij rijd ik gemiddeld 2000 km per maand.
          Komt ongeveer neer op 24.000 kilometer per jaar.
          In april heb ik de Astra precies 6 jaar, en staat er 313.000 km op de teller, ik kocht hem met 154.000 op de teller.
          In die 6 jaar heb ik dus 159.000 kilometer gereden, oftewel 26.500 km gemiddeld per jaar.

          Ik wil er maar mee zeggen dat ik dus behoorlijk afhankelijk ben van de auto,
          en dat is precies de reden dat ik er zelf nog niet te veel aan durf te sleutelen.
          Ik heb geen auto technische opleiding gevolgd, en dus niet bij machte om gecompliceerde reparaties uit te voeren.
          Als ik ergens aan zou beginnen, en gaande weg blijkt dat het veel te hoog gegrepen is, dan werk ik me behoorlijk in de nesten.
          Daar staat tegenover dat de economische omstandigheden het geregelde garage bezoek er ook steeds moeilijker op maken, en ik dus eigenlijk wil proberen mijn auto kennis op te vijzelen, immers wat je zelf kunt bespaar je uit.

          Ik denk dat ik eerst maar eens in een vraagbaak van een Astra G moet gaan investeren, die zul je ongetwijfeld ergens aan kunnen schaffen, of down loaden.

          #17816523
          bjornspiering
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 August 2009

            Heej hans!

            ik zelf ga nooit naar bleeker heen omdat ik geen nieuwe auto heb anders ging mijn auto wel naar auto bleeker toe mijn voorkeur gaat daar uit naar oldenzaal dan omdat mijn vader daar een goede klant is. en het zijn daar gewoon stuk voor stuk aardige mensen.
            mijn ecu was laatst kapot duur grapje die heb ik daar toevallig wel laten maken en dit koste mij 1500 euro.
            zelf voor een apk of grote beurt rij ik altijd naar losser naar garage poorthuis.
            hier heb ik mijn cilinderkop vorig jaar laten afpersen en vlakken of hoe ze het precies noemen en hier was ik toen volgens mij uit mijn hoofd 1200 euro kwijt.
            maar dit weet ik niet meer zeker heb de rekening niet precies bij de hand.
            maar ik ben zeer te spreken over deze garage en hij gaat mijn auto binnenkort in juni weer voor de apk krijgen en voor een grote beurt.
            voor een grote beurt was ik vorige jaar iets van 300 nog wat kwijt.

            misschien weer wat tips voor jou hans.!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.