Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › gaat niet harder dan 90
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 maart 2016 om 12:44 #17275999
hoi
ik heb pas geleden een opel agila van 2006 gekocht [Z1.0XEP]
in het begin als ik de auto start rijd hij snel weg dan is deze koud
maar als ik de snelweg op wil dan krijg ik de auto niet harder dan 90 [is de motor warm]
ik heb hem laten uitlezen
de garage kwam met het oordeel dat er ze niks gevonden hadden [ koste wel 100 euro bij de opel garage ]
ze zijden wel dat het maar een 3 cilinder was , maar dat wist ik
de garage zij wel als ze het moesten uitzoeken ,dat dit wel eens 500 euro zou kunnen gaan kosten
en gaven geen garantie ze het zouden vindenwie zou mij hierbij kunnen helpen met suggesties om dit op te lossen
want 90 op de snelweg vindt ik wat gevaarlijk29 maart 2016 om 16:48 #18314947Meestal is de Luchtmassameter hiervan de oorzaak.
Maar omdat zijn waarden nog binnen bereik liggen geeft deze geen storing.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
29 maart 2016 om 17:02 #18314948Brandstof filter ook een optie. Hoeveel km heeft de auto?
29 maart 2016 om 17:08 #18314949de auto heeft 90.000 kilometer gelopen
29 maart 2016 om 17:10 #18314950@wim-v6 wrote:
Meestal is de Luchtmassameter hiervan de oorzaak.
Maar omdat zijn waarden nog binnen bereik liggen geeft deze geen storing.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
is deze makkelijk te vervangen of moet dit in de garage gebeuren
ben niet zo monteur als het gaat om auto’s
29 maart 2016 om 17:12 #18314951Luchtmassameter kun je je zelf vervangen ( wel een originele) en zit na de luchtfilter…
29 maart 2016 om 17:22 #18314952@liviu2004 wrote:
Brandstof filter ook een optie. Hoeveel km heeft de auto?
als het brandstof filter zou zijn zou de auto dan niet stotteren en dat doet hij niet
hij start in 1 keer en heeft het pas als de auto warm is29 maart 2016 om 17:24 #18314953Een brandstoffilter laat dan minder benzine door.. De stroom is dan wel constant maar minder dan zou moeten… Dus dan heb je minder vermogen maar zal niet snel stotteren.. Stotteren komt vaak voor bij kapotte bobines
29 maart 2016 om 20:49 #18314954Hij gaat met brandstof te kort merkbaar inhouden ondat de brandstofdruk wegvalt.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
30 maart 2016 om 07:32 #18314955allemaal bedankt voor het meedenken
ga dit is nader bekijken of dit het is
in de garage zij een andere monteur dat het ook aan de uitlaat[katalysator] zou kunnen liggen als deze niet goed is?30 maart 2016 om 10:30 #18314956Hoi, Jetway
Als ik een advies mag geven, zoals anderen ook vermelden, zou ik toch eerst even de brandstoffilter vervangen, dit kan nooit geen kwaad.
Is het probleem niet verholpen, kan je verder zien.
Je hoeft de drie rood aan gecirkelde punten los te maken, dit is makkelijk zelf te doen.
Vergeet niet de leiding dicht te knijpen.30 maart 2016 om 10:35 #18314957Ik zou sowieso niet weer naar die dealer gaan. 100 euro voor uitlezen slaat nergens op.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
4 april 2016 om 08:27 #18314958@wim-v6 wrote:
Meestal is de Luchtmassameter hiervan de oorzaak.
Maar omdat zijn waarden nog binnen bereik liggen geeft deze geen storing.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
nu zie ik verschillende luchtmassameters staan van verschillende merken maar ook los element van pierburg
welke zou ik het beste kunnen nemen want er is nog veel prijsverschil in4 april 2016 om 10:39 #18314959Luchtmassameter van siemens vermoed ik.. Wat staat er op je huidige lmm??
4 april 2016 om 10:46 #18314960er zit een bosch in zag ik op de luchtmassameter staan
4 april 2016 om 10:57 #18314961@jetway wrote:
er zit een bosch in zag ik op de luchtmassameter staan
Dan vervangen met een exemplaar van bosch
25 april 2016 om 09:08 #18314962ik heb inmiddels de lmm vervangen maar dit heeft geen resultaat op geleverd
aanstaande donderdag gaat hij naar de garage om te kijken waar het mogelijk aan zou kunnen liggen
de garagehouder zij dat de wagen makkelijk boven de 120 moet kunnen halen29 april 2016 om 09:34 #18314963de auto is in de garage geweest en daar blijkt hij een storing te geven op de gasklep sensor
en het gaat op de 2e sensor [ foutcode p1122 ]
nu konden ze niet zien of het aan de sensor /bekabeling/ of ecu lag
nu ga ik hem maar doorlaten meten bij een garage die dat wel kan
hopelijk vinden ze het29 april 2016 om 09:43 #18314964Of door zakhooiTM of liviu2004 uit laten lezen.. Die kunnen je dan zo vertellen of je sensor kapot is of de ecu
29 april 2016 om 09:45 #18314965hier in de stad zit ook een garage die dat doet car diagnose.bv
29 april 2016 om 10:19 #18314966@jetway wrote:
de auto is in de garage geweest en daar blijkt hij een storing te geven op de gasklep sensor
en het gaat op de 2e sensor [ foutcode p1122 ]
nu konden ze niet zien of het aan de sensor /bekabeling/ of ecu lag
nu ga ik hem maar doorlaten meten bij een garage die dat wel kan
hopelijk vinden ze hetz10xep ecu fout voor P1122. Auto is gestart met accu booster, daarom ecu is beschadigd.
29 april 2016 om 10:23 #18314967wat zou mij dat gaan kosten
want ik zie verschillende prijzen
ik heb er zelf totaal geen verstand van29 april 2016 om 10:28 #18314968ik hoorde net van de garage dat er teveel spanning op de sensor stond
wat dat inhoud weet ik ook niet29 april 2016 om 10:55 #18314969je accu is een buffer voor je ecu dus met andere woorden zonder die buffer ( lege of defecte accu) gaat je ecu kapot..
30 april 2016 om 14:49 #18314970Dat zou een beetje zielig zijn, denk eerder te hoge spanning
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.