Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › ga jullie alweer verlaten , vec is ingeruild op een astra SW
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 december 2010 om 12:07 #17782909
De dempers zijn 1,5 jaar oud, die heb ik meteen laten vervangen. Maar ik vind de achterkant vrij instabiel. Als deze dempers op zijn (gezien de GTS verhalen kan dit nooit lang duren) dan vervang ik ze rondom voor een billstein set
31 december 2010 om 13:06 #17782910[rquote=1827693&tid=139359&author=crossagek]vanmorgen zelf even op onderzoek geweest en de olie komt achter het blok vandaan uit de buurt van de stuurstangen en het soort van pompje wat aan de stuurkruiskoppeling ( weet niet precies wat het is ) zit .
olie lekt idd op de uitlaat wat de stank verklaard .
alleen wat me meer zorgen baart is het feit dat ik sludge aan de peilstok heb :o
rijd normaal korte stukjes , maar gister nog 200 kilometer gereden , dus sludge van korte stukjes zou dan weg moeten zijn ??[/rquote]
Die sludge had ik ook bij mijn GTS gewoon een paar keer goed warm stoken en het is weg.
Gr Jan
31 december 2010 om 13:27 #177829112000@ om op onderhoudskosten te gaan besparen moet je echt een audi of bmw gaan rijden, de buurman van mijn zwager heeft 6000 euro onderhoud gehad in 2 jaar tijd aan zijn bmw 3 serie terwijl hij ongeveer 12000 per jaar rijd, nee en vooral niet weg doen want het is een bmw:o:mad:sukkel komt bij dat hij het eigenlijk niet kan betalen
31 december 2010 om 14:30 #17782912ik bedoel niet echt onderhouds kosten, want die zijn van bmw nog hoger. Daar staat wel tegenover dat de kwaliteit beter is. Als ik kijk naar de kwaaltjes die mijn GTS heeft, da’s gewoon belachelijk. En het ergste is dat mijn GTS ze daadwerkelijk ook zowat ALLEMAAL heeft. Maar zoals ik al eerder zei: ik vind ‘m prachtig, en hij gaat de komende jaren echt nog niet weg!!!!
31 december 2010 om 15:05 #17782913[rquote=1827745&tid=139359&author=McLambo][/rquote]
Huh?? Kud wegligging? Ik vind hem echt super. Als een tank ligt ie op de weg! Ik kan met snelheiden door bochten heen dat passagiers in hun broek scheiten.
Ik zou eens je GTS op een schokbrekerbank zetten. Achterschokbrekers (heb ik ook een rekeningetje van :cry zijn een zwak punt, en als die versleten zijn wordt het een stuk belabberder rijden.[/rquote]
de wegligging vind ik wel tegenvallen voor een GTS.
het punt dat de auto onderstuurt doordat je te hard door een bocht gaat is erg moeilijk in te schatten waardoor het wel eens mis kan gaan!het ”gevoel” is gewoon minder
ga maar eens sportief rijden in een astra H en stap daarna in je GTS en rij hetzelfde rondje nog eens,dan weet je wat je mist.
verder rijdt ie heerlijk:wors
31 december 2010 om 15:44 #17782914wegligging vind ik zelf ook tegenvallen ( vooral als ik dan weer even in mijn 9cm verlaagde a corsa TR gereden heb )
, maar voor de rest is het een heerlijke auto om te rijden .ik begin te twijfelen omdat ik de olie op een krant opgevangen heb en het lijkt me meer motorolie dan stuurbekr. olie :hmmz
volgende week gaat ze waarschijnlijk een dagje bij de VOD op de brug om hun oordeel te vragen :(
31 december 2010 om 17:52 #17782915[rquote=1827740&tid=139359&author=2000]Maar ik vind de GTS prachtig, rijd lekker (wegligging wel enigzins K.U.T. )[/rquote]
Kan ik beamen, wegligging van een Golfje of een Seat Leon van het nieuwe type is gewoonweg stukken stabieler. Ben er ook achter gekomen dat Vredestein banden en een Vectra simpelweg niet samen gaan. Ding trok van links naar recht en vise versa.
Nu een paar Maxxis banden voorop laten leggen en dat stuurt al stukken beter..De Vredesteins waren nog lang niet op maar er was gewoonweg niet mee te rijden.
31 december 2010 om 22:06 #17782916[rquote=1827891&tid=139359&author=gts power][rquote=1827745&tid=139359&author=McLambo][/rquote]
Huh?? Kud wegligging? Ik vind hem echt super. Als een tank ligt ie op de weg! Ik kan met snelheiden door bochten heen dat passagiers in hun broek scheiten.
Ik zou eens je GTS op een schokbrekerbank zetten. Achterschokbrekers (heb ik ook een rekeningetje van :cry zijn een zwak punt, en als die versleten zijn wordt het een stuk belabberder rijden.[/rquote]
het punt dat de auto onderstuurt doordat je te hard door een bocht gaat is erg moeilijk in te schatten waardoor het wel eens mis kan gaan!het ”gevoel” is gewoon minder
ga maar eens sportief rijden in een astra H en stap daarna in je GTS en rij hetzelfde rondje nog eens,dan weet je wat je mist.
verder rijdt ie heerlijk:wors[/rquote]
Toevallig heb ik eens 2 dagen een Astra H op uitleen gehad toen mijn Vectra gerepareerd werd. Een Astra heeft een kortere en smallere wielbasis, en het resultaat was er ook naar. Veel zenuwachtiger, en niet zo vast als een huis als mijn GTS in de bochten. Ik was blij joh dat ik mijn GTS weer terug had. Dat stuurt echt stukken beter. Maar.. misschien zijn jullie allemaal wel verwend, en weet ik van niks buiten de Vectra
31 december 2010 om 22:06 #17782917[rquote=1827891&tid=139359&author=gts power][rquote=1827745&tid=139359&author=McLambo][/rquote]
Toevallig heb ik eens 2 dagen een Astra H op uitleen gehad toen mijn Vectra gerepareerd werd. Een Astra heeft een kortere en smallere wielbasis, en het resultaat was er ook naar. Veel zenuwachtiger, en niet zo vast als een huis als mijn GTS in de bochten. Ik was blij joh dat ik mijn GTS weer terug had. Dat stuurt echt stukken beter. Maar.. misschien zijn jullie allemaal wel verwend, en weet ik van niks buiten de Vectra
31 december 2010 om 22:30 #17782918[rquote=1828133&tid=139359&author=McLambo][rquote=1827891&tid=139359&author=gts power][rquote=1827745&tid=139359&author=McLambo][/rquote]
Toevallig heb ik eens 2 dagen een Astra H op uitleen gehad toen mijn Vectra gerepareerd werd. Een Astra heeft een kortere en smallere wielbasis, en het resultaat was er ook naar. Veel zenuwachtiger, en niet zo vast als een huis als mijn GTS in de bochten. Ik was blij joh dat ik mijn GTS weer terug had. Dat stuurt echt stukken beter. Maar.. misschien zijn jullie allemaal wel verwend, en weet ik van niks buiten de Vectra :-)[/rquote]
ik heb zelf hiervoor 2x een astra F gehad maar die lagen beter op de weg dan men vec:hmmz
ik ben zelf echt geen expert op dat gebied maar het valt me wel op.
het is verder echt een heerlijke wagen om in te rijden:wors
31 december 2010 om 22:34 #17782919GTS die Maxxis banden gebruik ik hier op een handels auto ivm de prijs staat fris en fruitig .maar ik denk dat die op de Vectra geen lang leven hebben.ik zeg niks over prijs en kwaliteit maar ik zou is op de Vectra een paar bridstone potensa ,s monteren en dan rond om denk dat je niet weet wat je overkomt .
stil en zeer goede weg ligging .of een set Semperits speed life is ook een topper van conti ,goed slijtvast top wegligging en veel grip past heel goed bij het karakter van de Vectra niet elke band past zo maar ff bij een auto .en muis stil geen Vredestijn herrie
nogmaals Maxxis is een leuke opfrisser maar geen echte km treffer hoor .
kijk en vergelijk is op http://www.autobandenmarkt.nl
Bert
31 december 2010 om 22:40 #17782920Heb zoiets helaas met een Omega B1 pre-facelift 3.0 ook gehad dergelijke ervaringen. Letterlijk scheppen geld erin, in korte periode, en probleempjes bleven zich aandienen.
Wel jammer, zijn bijzonder fijne auto’s als het rijdt, zeker met een V6, en ze blijven fraaie om te zien.
Toch zou ik ‘t nog wel weer is willen proberen in de toekomst, maar ff nog niet. In mijn geval denk wel een gevalletje achterstallig onderhoud ook, maar goed. dat is altijd achteraf.Verschillende Astra’s F gehad, in meer dan 10 jaar, nooit noemens waardige problemen mee gehad.
Als ik dan een puntje van kritiek dan toch mag hebben; roest… Maar ja, dat doet niets af aan de bedrijfszekerheid.31 december 2010 om 23:48 #17782921@Famepeters, nee dat weet ik. Maar ik was die klote Vredesteins zo vreselijk zat met dat rottige stuurgedrag dat ik maar voor een stelletje budget banden ben gegaan. Voor de Vredesteins lagen er Bridgestone Potenza onder en daarmee stuurde hij ook wel goed, alleen die krengen zijn zo stug als de neten. Totaal geen comfort meer…
Ik heb me eens laten vertellen dat de Vectra een echte Michelin auto is maar wat daar van waar is weet ik ook niet..
1 januari 2011 om 02:00 #17782922mij is verteld sat de vectra juist een bridgestone auto is :)
1 januari 2011 om 10:47 #17782923De Gts is naar mijn mening een dunlop of michelin auto:)
Gr. Gts32v6
1 januari 2011 om 11:01 #17782924persoonlijk heb ik leiver een wat stugere band en dat je voelt wat je wagen doet en dito slijtgedrag.
als een dunlop die erg zacht is en over Micheling praat ik niet is belachelijk duur en komt tegen woordig ook uit Azie dus ???het blijft mazzelen ..
er is een alternatief op de michelin dat is de goodride band ziet er goed uit doet het zelfde als de michelin en kost helemaal geen drol maar oooo wee de levens duur je haalt bij normaal rijden de 10.000km niet maar is zeker 4x zo goedkoop dus ???wat wil je doet het perfect op de Vectra hoor voor zeg is 35€ per band top hoor
je kan ook de kleefband Nankang of Yokohama monteren een dijk van een wegligging en met 8000km kaal ??voor elk wat wils
waar om zet VW veel van de nieuwe wagens op de stuge Conti zeker de stations ze gaan lekker lang mee en duurzaam en stuurt strak en je hebt de wagen goed in de hand
de Semperit uit de zelfde fabriek is iets zachter dus voor op de Vectra of Astra een heel goed alternatief en ziet er ook best stoer uit (absoluut top band al vele jaren ervaring op div auto,s en de caravan de transporter band heb ik daar op ).,dat heb je met de bridstone ook .je hebt wat meer levensduur.
en zoek je ze op via autobanden markt valt de prijs ook nog wel mee .
1 januari 2011 om 11:34 #17782925[rquote=1828228&tid=139359&author=Gts32v6]De Gts is naar mijn mening een dunlop of michelin auto:)
Gr. Gts32v6[/rquote]
Ik ga van het voorjaar het Bridgestone avontuur aan! Waarschijnlijk Turanza’s. Die komen zelfs nog iets beter uit de test dan de Potenza’s. Heb nu Falkens gehad, en die waren niet bijzonder negatief of positief. Toen ik de auto kocht zaten er goodyear eagle F1’s op. Een band met een zeer stugge wang. Alhoewel dit lekker bochtengedrag opleverde; trok de auto ook erg in sporen, en elk klein steentje voel je. En als je 500 km per week rijdt, wordt je dat snel beu!
1 januari 2011 om 11:50 #17782926Ik blijf er bij dat je met een auto gewoon een beetje geluk moet hebben en hopen dat je geen maandagochtendauto hebt.
Greetz Roel met een C.
1 januari 2011 om 12:22 #17782927… Blijkbaar werd de eerste serie GTS’jes alleen op maandag geproduceerd. :jerry
1 januari 2011 om 20:53 #17782928[rquote=1828273&tid=139359&author=McLambo]… Blijkbaar werd de eerste serie GTS’jes alleen op maandag geproduceerd. :jerry[/rquote]
:jerry:jerry2 januari 2011 om 13:41 #17782929mbt de banden iemand ervaring met 225 45 17 banden maat onder een gts
2 januari 2011 om 15:05 #17782930[rquote=1829187&tid=139359&author=henry.kummeling]mbt de banden iemand ervaring met 225 45 17 banden maat onder een gts [/rquote]
Heb ik er nu 2 maanden onder, merk geen verschil, rijd goed.
Deze maat is ook later op de GTSsen geleverd, dus eigenlijk originele maat (en bij mij scheelde het 6 tientjes per band)7 januari 2011 om 13:27 #17782931vectra gaat weg :cry
heb er in te korte tijd teveel ellende mee gehad , dus mijn vertrouwen in de auto is weg .
tevens is de stap van een corsa naar een vectra iets te groot geweest ( schaam schaam ) en heb ik me verkeken op alle kosten .
Ik ben nu op zoek naar een andere auto in de dezelfde prijscatogorie als de gts , waarschijnlijk een astra H of zo uit 2004 .
7 januari 2011 om 14:09 #17782932Gaat hij weg voor “loop of sloop” prijs of toch wat duurder? inruilen kan ook, dan zit een ander d’r mee. ;)
7 januari 2011 om 15:54 #17782933[rquote=1829187&tid=139359&author=henry.kummeling]mbt de banden iemand ervaring met 225 45 17 banden maat onder een gts [/rquote]
Zit standaard onder mijn Vectra, in het begin hebben ze een iets andere bandenmaat gehad maar niet veel later zijn het de 225-45-17 geworden, kun je zonder problemen onder een C1 smijten hoor..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.