Ga effe ergens anders treuzelen joh!

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Ga effe ergens anders treuzelen joh!

  • Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 51 tot 74 (van in totaal 74)
  • Auteur
    Berichten
  • #17991979
    champo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2006

      Een collega is ook een beetje een popiejopie stresskip.. Gister bewees hij dat maar weer eens. Ik rijd achter een busje die blijkbaar moeite heeft om het juiste huisnummer te vinden langs een 80 weg en rijdt rond de 70kmh. Ik had nog zat tijd en hield ruim afstand om hem niet op te jagen. Ondertussen zie ik in mijn binnenspiegel een zwarte peugeot aankomen en wist meteen wie het was. En ja hoor… eerst bij mij op de bumper en dan mij even inhalen in een klein gaatje. Daarna stressen achter een andere auto en we kwamen allebei tegelijk aan het werk.
      Wat ik wel ergerlijk vind is dat je soms bijna 70 waar 50mag moet rijden om een reeks verkeerslichten op groen te kunnen pakken… Of die stomme matrix borden die soms voor niets m 80 springen op de snelweg.

      #17991980
      Christian-tsx
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 May 2008

        @arjontje wrote:

        @Christian-tsx wrote:

        @Fct_blondi wrote:

        @Christian-tsx wrote:

        het is en blijft een MAXIMALE snelheid, je hoeft het dus niet te rijden.
        ik rijd smorgens ook eerst 50 of 60 waar je 80 mag omdat de auto nog koud is.

        als er iemand aan het bumperkleven is bij mij dan ga ik expres langzamer rijden. daar hek wel zo’n hekel aan

        ja, ik trap ook niet op een koud blok, maar 80 rijden in zn 5 is denk ik toch netjes in de toeren?? :P king:

        tja, en als je geen 5e versnelling hebt dan? :jerry

        maarja, veel mensen denken dat je de max. snelheid MOET rijden, maar dat is dus niet zo.
        je mag zelf weten hoe hard je rijdt, behalve op een autoweg of autosnelweg, daar geldt een minimale snelheid.

        Ja dat klopt. Maar een beetje meegaan met het verkeer scheelt een hele hoop ergernis.
        Maar op de snelweg waar je minimaal 60 moet halen is eigenlijk levensgevaarlijk.

        dat ben ik uiteraard helemaal met je eens, rij normaal ook altijd mooi mee, maar niet vaak te hard. maar met de d kadett 1.8 is de verleiding wel groot.

        #17991981
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          als je geen 5e gang hebt, dan heb je er vast zo’n oldskool onverwoestbare motor in liggen….

          Tenmisnte alle ouwe kneut die ik heb gereden hadden echt geen moeite met 140 rijden bij een koude motor, zijn er tenminste nooit slechter op geworden….

          Mijn broer heeft dik 150.000km op een 12SC motortje erbij getrapt op deze manier, is in tussen nooit een drup meer olie gaan verbruiken…

          Het meest kan ik me iriteren aan heel langzaam, ja hun moeten wel hun koppeling lang laten slippen bij het wegrijden, ik kan m bij stationair (550 toeren / V6) niet eens volledig los laten op dat moment / wel goeie handel voor koppeling fabrikanten, wegrijden bij bijvoorbeeld stoplichten.

          ik heb dit bij een bepaald stoplicht zelfs met de combo met een F15 CR 3,74bak erin (stationair 760 toeren), daar is het dan ook nog iets heuvelop gloeiende….

          en dan nog het massaal links rijden op de snelwegen, rechts zeeën van ruimte, allemaal links op een kluitje ergens tussen de 90 e 115km in schommelen, dan ga ik meestal maar rechts achter een vrachtwagen rijden op de Cruise… lekker zuinig (+/- 6 a 6,5l 100km / 3.0 V6)

          Of dat provoceren..

          als ik dan lekker vlot (140 a 150 (foei wim) aan kom rijden gauw naar links om de auto voor hun met 2 a 4 km verschil in te gaan halen, dat ze willen zeggen Klojo, je mag hier maar 120km/u daar kan ik me echt KWAAADDDD om maken…

          Als ik lekker 140 wil Cruisen bepaal ik dat zelf wel, zo ook zijn de gevolgen voor mezelf…

          Wat ook wel vervelend is (in mijn beroep als Vrachtwagen Chauffeur is, dat ik altijd de Cruise op 83km/u zet), er dan Collega chauffeurs zijn die een paar meter achter me gaan lopen duwen, van ga nou 90 rijden joh… (ja mijn truckje haalt de 92 wel, maar heb geen zin in bekeuringen van me werk, kom daar om geld te verdienen, niet weg te geven)

          Of personen auto’s die op de rechterbaan ergens schommelen tussen de 70 en 90 voor je….

          Willem
          Willem

          #17991982
          usbstick
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 February 2012

            helemaal met willem eens… veel mensen vergeten ook dat ze spiegels hebben..kijk er regelmatig erin dan zie je dat er iemand achter je zit of aan komt terwijl er ruimte zat is,en als je dan na 15 minuten na zo’n maloot zit en je haalt rechts in kijken ze je nog zo aan alsof je de grootste crimineel bent..

            #17991983
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              @usbstick wrote:

              helemaal met willem eens… veel mensen vergeten ook dat ze spiegels hebben..kijk er regelmatig erin dan zie je dat er iemand achter je zit of aan komt terwijl er ruimte zat is,en als je dan na 15 minuten na zo’n maloot zit en je haalt rechts in kijken ze je nog zo aan alsof je de grootste crimineel bent..

              Ik zeg dan altijd als je er rechts voor bij kan. dan was er ruimte om naar rechts te gaan.
              Maar als ze meerdere auto’s willen in halen kan ik me voor stellen dat ze ff links blijven.
              Maar als er dan een redelijk gat rechts is ga dan ff naar rechts.

              En dan idd die fijne mensen die hun auto er voor gooien.
              Kijk voor dat je inhaalt dan even 2 keer in de achteruitkijk speigel.
              Dan kan je zien hoe snel een auto nadert. en of het voor de dorstroom beter is om ff gas los te laten.
              Dan hoeft het helemaal nog niet dat de gene die er aan komt met een te hoge snelheid rijd.

              #17991985
              brobbel1
                Lid sinds:
                8 June 2008

                http://www.youtube.com/watch?v=1FfRkeN198U” onclick=”window.open(this.href);return false;
                en dan mag je nog inhalen.
                heb er zo’n hekel aan he

                #17991986
                astraTD
                  Lid sinds:
                  9 March 2009

                  @brobbel1 wrote:

                  http://www.youtube.com/watch?v=1FfRkeN198U
                  en dan mag je nog inhalen.
                  heb er zo’n hekel aan he

                  Hopeloos, ik rij ook wel een vaker rond de 90 op de rechter rijstrook, maar ik laat het niet zo ver komen, dat een vrachtenwagen mij moet passeren, dan geef ik wel 4km meer gas.

                  Als ik jou was had ik eens heel hard op die hoorn geduwd :jerry

                  #17991987
                  iquick
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 July 2011

                    of tegen z’n bumper aanrijden

                    #17991984
                    brobbel1
                      Lid sinds:
                      8 June 2008

                      @iquick wrote:

                      of tegen z’n bumper aanrijden

                      hahaha dat geeft zo’n rotzooi.
                      en er wordt verwacht dat we ons proffesioneel op stellen.
                      vandaag had ik er weer 1 met 80 op de snelweg met een inhaal verbod :fy1

                      #17991988
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Haha ik ken het willem, De vrachtwagens bij de C1000 zijn allemaal begrenst op 85 km :swear. Ik heb vaak mij tomtom aanstaan die geeft aan 83/84km :sleeping En dat word door menig collega niet in dank afgenomen. Wij kunnen helaas niet anders. En dat er dan sommige dicht achter gaan rijden ach ze doen maar ik word er niet meer anders van. Ik kan er ook wel inkomen met dank aan de rij en rusttijden wet. dat menig internationaal chauffeur wil/moet opschieten omdat hij anders over zijn rijtijd heen gaat en jawel 1 minuut kan je al een boete opleveren :vertag :swear

                        @wim-v6 wrote:

                        als je geen 5e gang hebt, dan heb je er vast zo’n oldskool onverwoestbare motor in liggen….

                        Tenmisnte alle ouwe kneut die ik heb gereden hadden echt geen moeite met 140 rijden bij een koude motor, zijn er tenminste nooit slechter op geworden….

                        Mijn broer heeft dik 150.000km op een 12SC motortje erbij getrapt op deze manier, is in tussen nooit een drup meer olie gaan verbruiken…

                        Het meest kan ik me iriteren aan heel langzaam, ja hun moeten wel hun koppeling lang laten slippen bij het wegrijden, ik kan m bij stationair (550 toeren / V6) niet eens volledig los laten op dat moment / wel goeie handel voor koppeling fabrikanten, wegrijden bij bijvoorbeeld stoplichten.

                        ik heb dit bij een bepaald stoplicht zelfs met de combo met een F15 CR 3,74bak erin (stationair 760 toeren), daar is het dan ook nog iets heuvelop gloeiende….

                        en dan nog het massaal links rijden op de snelwegen, rechts zeeën van ruimte, allemaal links op een kluitje ergens tussen de 90 e 115km in schommelen, dan ga ik meestal maar rechts achter een vrachtwagen rijden op de Cruise… lekker zuinig (+/- 6 a 6,5l 100km / 3.0 V6)

                        Of dat provoceren..

                        als ik dan lekker vlot (140 a 150 (foei wim) aan kom rijden gauw naar links om de auto voor hun met 2 a 4 km verschil in te gaan halen, dat ze willen zeggen Klojo, je mag hier maar 120km/u daar kan ik me echt KWAAADDDD om maken…

                        Als ik lekker 140 wil Cruisen bepaal ik dat zelf wel, zo ook zijn de gevolgen voor mezelf…

                        Wat ook wel vervelend is (in mijn beroep als Vrachtwagen Chauffeur is, dat ik altijd de Cruise op 83km/u zet), er dan Collega chauffeurs zijn die een paar meter achter me gaan lopen duwen, van ga nou 90 rijden joh… (ja mijn truckje haalt de 92 wel, maar heb geen zin in bekeuringen van me werk, kom daar om geld te verdienen, niet weg te geven)

                        Of personen auto’s die op de rechterbaan ergens schommelen tussen de 70 en 90 voor je….

                        Willem
                        Willem

                        #17991989
                        iquick
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 July 2011

                          Midden in de nacht zijn er pas mensen die zich associaal gedragen niet normaal meer. Gister haalde een BMW 530I mij (bijna in) op een weg waar je niet mag inhalen dubbeldoorgetrokken streep plus inhaalverbod met bijna 140km/h op de teller :wtf. Zag em aankomen maar liet em niet voorbijrijden. Hij begon meteen met zn groot licht te schijnen en reed opeens langzaam 60 ofzo waar je 80 mag :wtf Bij stoplichten stapte hij uit en zegt tegen mij “je hoeft je niet zo associaal te gedragen”. Mijn reactie “moet jij zonodig zeggen waar je NIET mag inhalen en dat ook nog met 140km/h”. Ja blablabla je doet gevaarlijk er is niemand op de weg wat is jou probleem. Mijn reactie “de weg is leeg idd, het is midden in de nacht 2 uur maar het is en blijft hier een DONKERE gevaarlijk weg en dan wil je inhalen met 140km/h, stel ik had jou niet gezien, ik schrik, en ik maak ongeluk en dan wie is er verantwoordelijk? Ze hebben niets voor niets dubbeldoorgetrokkenstreep geschilderd op de weg. Goede voorbeeld ben je ook voor je kinderen in de auto” Mopperend liep die weg. Heb ik het nou goed of slecht gedaan aan jullie de vraag :sleeping

                          #17991990
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Jou reactie is wel te begrijpen. Alleen wek je zoals jij gemerkt heb agressie uit. Ik laat andere hun ding doen in het verkeer als ze mij niet hinderen of in gevaar brengen doen ze maar. Uit eindelijk schieten we hier toch niks mee op. Jij bent nu deze ‘gek’ tegen gekomen en een volgende keer weer iemand anders. Wees scherp en alert in het verkeer. Wegmisbruikers zijn er nu eenmaal en zullen er ook altijd zijn

                            #17991991
                            iquick
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 July 2011

                              Ik was nogal rustig hoor :thumbup

                              Edit: Ja maar hij wist dat hij fout zat daarom kon hij ook niks zeggen. Ik kon hem zijn gang laten gaan maar goed wilde deze persoon iets duidelijk maken. En het kon op deze weg anders deed ik het ook niet. Eergister was er ook zo een alleen dan op een dijk waar je zestig mag met alleen maar bochten. Audi rijder haalde in voor de bocht toen had ik ook zoiets van okey weetje doe je ding als je de macht verliest ben jij dood niet ik. Ligt aan de situatie natuurlijk

                              #17991992
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                ha oke dat bedoel ik niet. De tegenpartij. Iemand in dit geval de bmw rijden en vele andere die zo rijden zijn op de 1 of andere manier opgefolk de ‘gezonde’ mens doet dit soort idiote niet. En dat bedoel ik met agressie. Ik heb wel afgeleerd om op zulk rijgedrag te reageren. Ik ben veel op de weg en ben heel veel van dit soort gekken tegen gekomen en nog dagelijks. in het verleden reageerde ik daar veel op. bv bumper kleven even de rem aantikken en dan vervolgens halen ze in en stoppen en komen verhaal halen. Of word ingehaald met zeer hoge snelheid ik knipper een keer met groot licht en vervolgens mag ik het ontgelden met van die idiote remacties. Ze hadden toch zo’n haast en dan hebben ze ineens wel tijd om te kloten :wtf. Vandaag aan de dag geniet ik er van. Ze vliegen mij zo gezegt links en rechts voorbij. En vervolgens kom ik ze wel weer tegen bij stoplichten kruispunten enz. Zwaai dan of steek mijn duim op :thumb :lol:

                                #17991993
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Wat ook leuk is Nederlanders op de Autobahn, en dan die die denken dat zij een snelle auto hebben, en Opeltjes ALTIJD langzaam zijn….

                                  Die komen vaak bedrogen uit, en dat doet Pijn, dat merk je aan hun rijgedrag, express zorgen dat je er niet voorbij kan enzo haha…

                                  had een jaartje of anderhalf terug in de zomer, lekker toeren naar de bahn. kom ik een NL kenteken Corrado tegen, die haalt mij kort voor de grens in, rustig over de grens heen, met m mee gereden, ik had m al door natuurlijk, effe de VR6 uitproberen op de bahn, ik sjokte erachteraan met het idee, van haha, mooi, jij bent van mij haha…

                                  Grens eenmaal over, Gas erop, Corrado kan zowiezo niet wegkomen bij mij….

                                  De Originele Corrado kan je niet te lang op volvermogen houden, deze heeft een te kleine oliekoeler (te weinig capaciteit), ik heb m zolang op lopen jagen tot er rook uit kwam, toen van het gas af, en afwachten maar op een iets grotere afstand, die was echt kapot..

                                  Ik heb wel vaker met ”liefhebbers” meegereden op de autobahn, maar die laten zich niet zover drijven dat ze hun motor kapot draaien…

                                  maar bij de meeste van deze jongens is het zo in hun gedachte, VR6 = snel = sneller als welke opel dan ook… (de Opel haat bij VW / deze jongens lopen allemaal tegen elkaar verhalen op te hangen van, aahhh die opel zoekgereden en die en dat en zoeen… tot ze er zo een tegen komen en met de feiten op de neus gedrukt worden.. / ze hitsen elkaar op…),

                                  ik heb het oo kal vaak zat moeten afleggen, nou dan krijgen ze een duimpje van mij hoor, en let wel, een omhoog :thumbup , knap werk….

                                  Willem

                                  #17991994
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    Haha dat zijn de mooie dingen onderweg. Ook van die toppers met van die brulpotten der onder vaak alleen einddemper denken ook snel te zijn. Meer geluid dan power staan ze naast me bij de stoplichten, lichtjes op groen een hoop lawaai en der gebeurt niks :lol: opel power

                                    #17991995
                                    iquick
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 July 2011

                                      Hahaha dat had ik dus met een bumperklevende duitser op de autobahn met een Golf 6 GTI alleen die was zo opgefockt en zat zo te kleven en te seinen achter mij waardoor ik hem langsliet en ging achter hem aan. Kwamen dus bij een helling waar auto’s gingen inhalen, baan vrij gas er op wil hem inhalen, zijn golfje trok langzaam de helling op maar ik was iets sneller, hij trapte ineens vol op de rem. Ik dus ook vol in de rem terwijl we 150km/h reden, slingerde zowat naar de rechterbaan, dan gaat die naar rechts en kijkt die me aan van wat doe jij nou met zijn hoofdschuddend. Nou was zo pissig stak geen duim :fy1 Dan heb ik zo van waarom trap je op de rem? Terwijl de baan leeg is ga dan rechts ofzo rijden :thumbdown Het leukste was wel een nederlandse insignia opjagen :thumbup

                                      En ohja heb wel gemerkt dat de auto niet verder wilde na 230km/h, alsof ik vermogenverlies had. Steeds als ik 230km/h raakte ging die terug naar 200km/h terwijl ik de pedaal diep had ingetrapt.

                                      #17991996
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        En dat is alleen maar vernederend iquick al helemaal vermogens verlies en het dan moeten verliezen van een golf :wtf dat mag niet gebeuren haha

                                        #17991997
                                        iquick
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 July 2011

                                          hahaha vernederd zijn kan ik wel hebben hoor zolang het maar veilig gebeurd, mijn bedoeling op de autobahn is effe al de viezigheid eruit trappen. Maar goed vond het opeens vreemd dat de auto inhield en terugdeinsde alsof ik al het vermogen verloren was :(

                                          #17991998
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            Ja dat is idd vreemd. geen idee wat het kan zijn :hmmz vast iemand hier dat wel een idee kan hebben

                                            #17991999
                                            iquick
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 July 2011

                                              Ja daarom maar vind het nu onnodig om een topic daarover te openen omdat ik de sportknop wil inbouwen dus moet zoiezo terug naar EDS mischien levert dat wel iets op :(

                                              #17992000
                                              Anoniem
                                                Lid sinds:
                                                1 January 1970

                                                eds heeft ongetwijfelt de kennis in huis om ook jou probleem op te helderen

                                                #17992001
                                                iquick
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 July 2011

                                                  Idd ik maak me er niet al te druk om er is altijd een oplossing.

                                                  #17991929
                                                  Vinci
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 August 2009

                                                    @kaneelschep wrote:

                                                    Nog ff over het 70 waar je 80 mag :) hahaha.. jaja!
                                                    Om de een of andere reden ben je asociaal en achterlijk en gevaarlijk als je 10 km te hard rijdt. Maar als je 10 km te zacht rijdt, wat ook gewoon niet de bedoeling is, moet iedereen achter je maar ff wachten? En dat vindt je wel sociaal om voor al die mensen te moeten bepalen?! :) Gewoon omdat je daar zin in hebt? De term Dikke schijt aan anderen komt in me op…. Ik wil niet 70 rijden omdat jij dat bepaald. Ik mag daar namelijk van de regering 80 rijden ;)

                                                    Hoe je het ook wendt of keert, wat je er ook van vindt: Iedereen weet dat te langzaam rijden inhalen en daarbij ook vaak agressie uit lokt. En inhalen is nog best gevaarlijk op de Nederlandse 80 wegen door het donkere regenachtige weer, de vele vluchtheuvels en de aangeleerde onwil van Nederlanders om mensen er tussen te laten.

                                                    Als je je niet zeker of sociaal genoeg voelt om gewoon samen met de rest de 30 of 50 of 80 of 100 of 120 te rijden waar we dat hebben afgesproken, dan moet je gewoon een mooie ov-chipkaart regelen. Hoef je helemaal nergens zorgen over te maken, kan je prima de omgeving bekijken en kom je altijd gegarandeerd iets later als de rest thuis! :P :jerry

                                                    Helemaal mee eens, sommige mensen zie je er gewoon van genieten om je opzettelijk met hun geslak op te schepen. Dan rijden ze nog even vlot voor je uit waar je ze had kunnen inhalen en waar je geen kant op kan trekken ze hun voet van het gaspedaal en gaan ze grijnzend in hun achteruitkijkspiegel steeds langzamer rijden, dwingen je om mee te doen anders zit je binnen een seconde bij ze achterop geplakt. En dat soort loopt dan te klagen over bumperklevers! :puke

                                                  24 berichten aan het bekijken - 51 tot 74 (van in totaal 74)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.