Forumindex › Forums › Modellen › Astra › G3 inbouwen Astra Z22s
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2013 om 05:13 #18097815
Ben je er inmiddels al uit welke LPG installatie het gaat worden?
3 februari 2013 om 17:39 #18097816Hoi richardw,
Ik denk dat ik ga voor het Prins VSI 2 systeem à €1900.
Indien ik auto in de prak rijd en/of andere auto neem willen ze het systeem overzetten voor circa €1000 (mits onderdelen nog bruikbaar zijn uiteraard)
+ 3 jaar garantie,..Eind feb. een afspraak voor inbouw dus ik heb nog even bedenktijd.
4 februari 2013 om 01:36 #18097817Indien je het systeem wil laten overbouwen kan je de computer, verdamper, injectoren en de lpg afsluiters in ieder geval hergebruiken.
Tank mag bij inbouw maximaal 10 jaar oud zijn, maar denk niet dat je nog zolang met deze auto zal doen.Is dat bedrijf een VSI specialist?
5 februari 2013 om 19:11 #18097818Dank voor de info richardw. Het is inderdaad een VSI Specialist, welbekend Agit in Rijssen.
5 februari 2013 om 19:13 #18097819Als technisch niet bijster hoogbegaafd m.b.t. auto’s blijf ik het een moeilijke keuze vinden om een bedrag te investeren dat hoger is dan de dagwaarde van de auto zelf. Dus zit ik met een aantal vragen, of eigenlijk 1.
Is mijn astra uit 2001 met een dagwaarde van rond de 1500, het waard om een gasinstallatie van 1900 in te laten bouwen?
Ik snap, zekerheid heb je nooit, maar zou zo graag een bepaalde test willen laten uitvoeren ofzo waaruit blijkt dat het de investering waard is.De auto is gekocht van eerste eigenaar, niet garage onderhouden, althans het stempelboekje is leeg. Ik heb hem gekocht met 73000 km op de teller, hij heeft het motorserienummer voor het distributiekettingdebakel (dit blijkt niet zoveel uit te maken heb ik begrepen) Ik ververs Valvoline Synpower 5w40 elke 10.000km en hou het pijl hoog. (laatste verversing was leerzaam ivm plastic oliefilterdop ;))
Als leek zeg ik, hij rijdt als een trein, geen rare geluiden en na z’n laastste olie verversing echt ongekend gesmeerd, ding loopt als een trein en over het algemeen rijd ik er alleen maar rustig mee en veel snelweg op cc. Ik zit nu 7,6 op 100km verbruik (gemeten over ongeveer 5000km, zegt display)
Ik rijd ongeveer 30000km per jaar dus zo’n gasinstallatie zal ik er wel wel uitrijden. Verder zit er dit jaar een trip naar Noorwegen aan te komen (heen en terug rond de 4000km).Is er iemand op dit forum die mij wil helpen om te kijken of deze auto het waard is een dergelijke investering te doen? (hoeft niet voor niets) Heb ik een opcom nodig? Zou graag dat beetje extra zekerheid willen krijgen van iemand met verstand van zaken.
Bij voorbaat dank,..
5 februari 2013 om 20:13 #18097820Het blijft natuurlijk een auto van 12 jaar oud, dus uitsluiten dat er iets kapot gaat kan je natuurlijk nooit.
Het belangrijkste bij deze motor is volgens mij de distributieketting. Die willen nog weleens breken en dan heb je een probleem.
Er is een modificatie geweest voor de kettingspanner en de oliesproeier, vanaf maart 2002 is deze af fabriek toegepast.
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek/technische%20documentatie/tis/Technical%20Service%20Bulletin%20(Field%20Remedies)/Engine%20and%20Engine%20Aggregates/0001532-Engine%20-%20Broken%20Timing%20Chain.pdf
Bij de dealer kunnen ze zien of deze toegepast is bij jou auto.Zodra de ketting continu geluid maakt is er iets mis, als het alleen bij koude motor is kan het niet zoveel kwaad.
Naast de distributie controleren zou ik de auto ook laten uitlezen op foutcodes en of de meetwaardes van de sensoren kloppen.
Heb je de kmstand ook al gecheckt bij NAP?5 februari 2013 om 20:27 #18097821met die kilometers per jaar kan je ook kijken voor een diesel..
deze zul je goed kunnen verkopen vanwege zijn kilomterstand, en de diesels zijn geen zak waard.5 februari 2013 om 20:59 #18097822Diesel rijd een stuk duurder als op LPG.
5 februari 2013 om 21:05 #18097823lpg is duurder in wegenbelasting als diesel. plus met diesel kom je 2x zo ver mee als op gas
5 februari 2013 om 21:08 #18097824Dat heb je verkeerd, diesel is een stuk duurder in wegenbelasting als LPG.
En ondanks het meerverbruik een stuk goedkoper als een diesel auto.5 februari 2013 om 23:00 #18097825Andere auto is niet echt een optie, heb nu iets goeds en een andere gaat altijd meer geld kosten.
Het is een oude wasmachine, ik weet het, maar heb er nu 81000 op staan en hij rijdt als een trein, geen roest, geen schade, ik wil hem helemaal oprijden, het is een fijn ding, maar gezien de km’s die ik maak en de benzinekosten (en dat verschilt echt geen drol met een 1600 motor) wil ik graag op gas rijden. Ik heb al gechecked bij de opel dealer of de modificatie mbt de distributieketting bij mijn auto is uitgevoerd, ze konden er niets over terugvinden dus blijkbaar niet. Over die distributieketting maak ik me niet zoveel zorgen meer, dat zit wel goed zolang ik de olie huishouding goed onderhoud. Dat doe ik. (dank dit forum voor expertise)Ik vind diesels bizar in de wegenbelasting, dan doet het bijna zeer als ie een dag voor de deur stil staat. Als ik op gas ga rijden komt er qua wegenbelasting voor mij 19 euro p/m bij en iets van 4 euro verzekering. Meerverbruik aan gas is 10% dat is niet te vergelijken met een diesel (ook al gaan die langer mee onderhoud wordt ook duurder)
Met die 30.000 km/j haal ik die gastank er dit jaar nog uit (voordat LPG 7 cent duurder wordt)Vraag is en blijft alleen, is de motor goed genoeg, wat moet ik checken, wie kan hem lezen.
Kortom wie kan een objectief oordeel geven over deze motor?
Wil graag iemand die even met me mee kijkt of die 1900 euro aan gasinstallatie welbesteed is bij deze oude wasmachine,..6 februari 2013 om 02:15 #18097826Er is een topic waarin je kan vragen aan iemand met een opcom om je auto uit te lezen.
Post daar even je vraag.Weet je wel zeker dat de km stand klopt? (kan je checken op de site van de NAP)
Denk dat je je iets te druk maakt, het zal wel loslopen.6 februari 2013 om 06:54 #18097827Als er geen storingen zijn, valt er weinig uit te lezen..
Willem
6 februari 2013 om 12:58 #18097828NAP check gedaan en krijg daar een mooie groene vink terug dus dat klopt, thanks voor de tip richardw
Er zijn inderdaad geen storingen wimv6, onderbuik zegt dat het wel goed zit met dat ding,..
6 februari 2013 om 15:42 #18097829Geregeld piept er iets bij mijn achterwielen, soms de ene kant, dan weer de andere kant. Gebeurt compleet random, soms als ik hard rijd soms als ik stapvoets rijd. Klote piep piep zit er al vanaf dat ik hem kocht. En daarna is het weer tijden vertrokken, nee het zit niet in m’n hoofd,..
Misschien een stukje steen tussen de schijf en remblokken ofzo,.. (Stukje steen moet gezien zijn levensduur dan wel een diamant zijn ;)
Toch nog maar even langs de kwitfit gereden.
Voor die 19 euro lijkt het me een goed idee hem APK te laten keuren voor ik gas in laat bouwen,..
Dan komen er misschien nog punten aan het licht die aandacht behoeven.Op zoek naar wat zekerheid, wil ik zoveel mogelijk weten voor ik er 1900 tegenaan smijt.
Goed idee of niet?6 februari 2013 om 15:53 #18097830De kwikfit vindt altijd wel wat om te repareren dus daar kun je beter niet heen gaan :jerry
Het zit wel snor met je auto als ik het zo allemaal lees. Niet te veel zorgen maken. :thumb
6 februari 2013 om 23:12 #18097831Je kan ook een goedkopere LPG installatie nemen dan hou je meer geld over voor onderhoud. (zijn er vanaf ongeveer €1500,-)
BRC heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding en de onderdelen zijn daar niet zo duur van, Prins is duurder in aanschaf en de onderdelen zijn dat ook. (originele tenminste)Eerder dan nodig een APK doen is nergens voor nodig, dat bied namelijk geen enkele zekerheid omdat dat een moment opname is. (daarbij is de kwikfit over het algemeen een afrader.)
Je auto gewoon goed onderhouden geeft meer zekerheid.7 februari 2013 om 00:15 #18097832Oke duidelijk,..
Kwikfit is idd een momentopname.
Denk toch dat ik voor prins ga gezien de mogelijk dat de installatie dan voor een aangename prijs in een andere auto overgezet kan worden.Dank allen voor de reacties.
19 februari 2013 om 00:36 #18097833Er zijn meerdere merken die universele LPG installaties leveren.
Een daarvan is GFI. (EZ lijn)
Deze heeft LPG installaties in meerdere prijsklassen.19 februari 2013 om 08:09 #18097790Toch kan je beter gaan voor een goede gas installatie, goedkoop is in de meeste gevallen miskoop, ik geef liever iets meer geld uit zodat ik zekerheid en kwaliteit heb.
Galaxy Nexus Tapatalk
19 februari 2013 om 13:27 #18097834Er zijn eigenlijk geen slechte gas installaties meer, de werking staat vooral met de kwaliteit van de inbouw.
GFI geeft net als Prins 3 jaar garantie op hun LPG installaties.27 februari 2013 om 15:30 #18097835Ik rijd nu ongeveer een weekje met m’n gasstel. Het valt me niets tegen, de auto rijdt eigenlijk hetzelfde als op benzine. Iets minder fel misschien maar echt verwaarloosbaar.
In mijn tank kan netto 48 Liter, die zit vol met 35 euro woehoe! Daar rijd ik sowieso 500 km op. Maar dit gaat waarschijnlijk op iets meer uitkomen gezien mijn gepruts met het gaspedaal tbv het testen :)
Ik moet nog even precies gaan bijhouden wat het verbruik bij een aantal volle gastanks.
Ik ben er heel erg blij mee!Ben qua rij stijl wel meteen een stuk voorzichtiger geworden, gezien het bedrag wat ik er in gestoken heb
Mijn nieuwe kenteken krijg ik over een week of 2. Moet ik dan pas mijn verzekering en wegenbelasting op de hoogte stellen?
Of moet eea nu al en rijd ik potentieel onverzekerd rond? (ben even vergeten hiernaar te informeren)Groet!
27 februari 2013 om 18:21 #18097836Wegenbelasting hoef je niet zelf door te geven, dit word vanzelf aangepast bij het veranderen van het kenteken.
In sommige gevallen moet je extra premie gaan betalen als je de LPG installatie meeverzekerd, dus dan moet je kijken of het wel opweegt tegen wat je er voor terugkrijgt. LPG installatie is na 3 jaar namelijk volledig afgeschreven!Is de lpg installatie netjes ingebouwd en de kofferbakvloer goed afgewerkt? (heb je misschien foto’s?)
28 februari 2013 om 08:43 #18097837@richardw wrote:
Is de lpg installatie netjes ingebouwd en de kofferbakvloer goed afgewerkt? (heb je misschien foto’s?)
Ik wilde een grote tank dus deze steekt iets uit boven de kofferbakvloer. Mijn keuze, Ik zou er een stuk op maat gezaagd hout omheen kunnen leggen om de vloer vlak te krijgen. Maar ik vind het prima zo.
Er was geen ruimte bij mijn benzine dop voor de gasvuller dus deze zit in de tupperware daaronder, netjes met afsluitdop.
Volgens mij zit de pomp links voorin bij de motor en de verdamper en injectoren uiteraard bij de cylinders. Ik vind het netjes ingebouwd. En het werkt allemaal netjes en perfect.Ik heb geen foto’s, zal eens kijken als ik tijd heb dan plak ik die hier,..
Groet!
28 februari 2013 om 11:35 #18097838Is de vloer die op de tank zelf ligt wel vlak?
Het was mooier geweest als ze de gasvuller achter onder auto gemaakt hadden, dan kan je er beter bij met het tanken en alles blijft origineel.
Ze hebben de gasvuller toch niet in het plaatwerk gemaakt? (zo ja, dan is de kans erg groot dat het daaromheen gaat roesten.) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.