G Sport stoel probleem…

Forumindex Forums Modellen Astra G Sport stoel probleem…

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    inactief-lid

Hallo opel fans,

Ik heb een probleem met mijn stoel aan de passagierskant,

Hij wil niet meer in de ontgrendel stand dat ie naar voren klapt zodat er iemand in kan stappen, (3 deurs auto).
      Nu heb ik vandaag de stoel uit mijn auto gehaald en alles even goed bekeken wat er aan de hand is,
      na veel gepeuter om de stoel beetje los te halen, blijkt er 1 staalkabel gebroken te zijn (zie foto’s).

Nu is mijn vraag, is dit zelf makkelijk te vervangen?,
      En zoja:, misschien bestel nr. van de kabel? en eventueel een how to?, :hmmz
      Durf het eigenlijk niet echt aan om de stoel verder te gaan strippen zonder uitleg/ervaringen. ;)

Groetjes mark,

okkie-001
      Deelnemer

Die kabel er uit halen en naar de dealer er mee er zijn 3 types en kost iets van 15 euro

Michel

Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e met Tapatalk

inactief-lid

oke,

alleen zou iemand mij meer tips kunnen geven met het verder demonteren van de stoel?,
          heb geen idee waar ik moet beginnen

Blue-Dragon
          Deelnemer
            kaasaanfiets
            Deelnemer

Ik heb even gezocht, en ik zit met hetzelfde probleem. Mijn stoelen willen ook niet naar voren.
              Opel kwaaltje gok ik? Ik heb het op de sloop namelijk ook al bij diverse stoelen gezien.

Hoe demonteer ik die zooi en moet de hele stoel er uit als je die kabel vervangt?

Den the Man
              Deelnemer

Ik heb VDW hier ook een topic over gemaakt(jammer dat ik deze topic niet eerder heb gevonden). Ik ben al ietsjes verder, maar helaas nog niet klaar…
                viewtopic.php?f=5&t=185247

Stoel hoeft er niet uit(kunt op je gemak op de achterbank zitten ;) )
                Eerste onderaan achterzijde zetel “plastic latje” lostrekken/draaien(latje wat aan je bekleding gestikt zit)
                Dan komen de latjes van de bijde zijkanten bloot te leggen. Ook los trekken/draaien.
                De stalen ringetjes verwijderen waarmee het het middenvlak gespannen zit aan de zetel.
                Nu kun je de achterzijde van de bekleding grotendeels omhoogklappen
                Links en rechts aan de binnenzijde stoel 2 borg dingetjes van de betreffende kabel lostrekken, en je kunt de kabeluiteinde nu ook losmaken

De stalen ringetjes kan je denk ik niet hergebruiken(die van mij ieder geval niet ;) ) maar kost iets van 20 cent de stuk en met 8 stuks red je het volgens mij wel. Tiewraps zou ook kunnen…

Nu moet boven aan de bediening van de kabel losgemaakt worden maar daar ben ik nog niet uit en kan ik dus nog wat hulp bij gebruiken.

Den the Man
                Deelnemer

Gelukt! Hoe ik dat voor elkaar heb gekregen kun je vinden in de topic die ik heb aangemaakt.
                  viewtopic.php?f=5&t=185247

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.