G: Geluid condensator / koelvin airco

Forumindex Forums Modellen Astra G: Geluid condensator / koelvin airco

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Astra_DLS
    Deelnemer

Als ik mijn Airco aanzet, gaat de vin van tijd tot tijd draaien om de boel weer te koelen (gebeurt ook zelden als ik in de file staat, maar dan om motor zelf te koelen).

Nu valt het me op dat ik het in de pedalen en het stuur voel trillen als dat vin aanslaat en stopt met trillen als ie weer stopt. Hij reageert er zeer sterk op. Is dat normaal of ben ik de enige met zo’n resonantie..

wim-v6
      Deelnemer

Onbalans in de koelventilator, kan ie oud mee worden, anders zou je eens een andere erop moeten zetten.

Kijk eens of er speling op 1 van de 2 koelvinnen zit, en of alle wieken er nog aan zitten..

haal zowiezo de vin tussen de bumper en airco verdamper eens los van tijd tot tijd, dit om ophoping van vuil erachter te voorkomen.

dat is het grootste probleem veroorzaker van lekke airco condensors (oxideren door vocht wat blijft hangen in het vuil).

je kan hier een kleine aanpassing op maken, zidat er aan de onderzijde ruimte is voor het vuil om eruit te vallen..

dan boven een paar ringen er tussen zodat de vent niet meer stijf op de condensor zit.

Willem

Astra_DLS
        Deelnemer

Gaan we is naar kijken. Volgens mij zitten wel alle bladen erop, maar ik kan wel eens kijken naar dat vuil. Ik heb em zelf nu 3 jr / 100.000 km en ik heb dat vuil nog nooit weggehaald.

Astra_DLS
          Deelnemer

Vandaag eindelijk tijd gevonden / gemaakt om naar de vin te kijken. ER miste inderdaad 1 blad. Heb de hele vin er nu uitgehaald en ga morgen een andere halen bij de lokale sloop.

wim-v6
            Deelnemer

komt wel vaker voor, kan zijn van een eerdere aanrijding waarbij bij het vervangen van de radiateur nooit verder is gekeken dan de neus lang is.

Willem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.