Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Fusseekogels Rekord C – verschil?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 mei 2015 om 10:27 #17272056
Ik ben een vooras aan het opknappen.
Hier komen allemaal nieuwe bussen en kogels in.Nu zit er verschil in fusseekogels, zowel boven als onder.
De auto zelf is uit 66.
Ik weet niet uit welk jaar de as is die ik los heb liggen.De bovenste fusseekogels:
BOVEN LINKS + RECHTS
REKORD C t/m 7/1969
OPEL NR: 310805
BOVEN LINKS + RECHTSREKORD C v/a 8/1969
OPEL NUMMER: 310809
Waar zit daar het verschil?
Ook de onderste zijn leverbaar in twee types, Hier zat verschil in lengte in?
Desnoods bestel ik ze allebei want de prijzen vallen wel mee.24 mei 2015 om 18:24 #18285482waarschijnlijk zit het verschil in de diameter van het conische gedeelte
ook gehad met de commo daar zit veel verschil in onderling24 mei 2015 om 22:16 #18285483Dan bestel ik ze beide wel, misschien passen de andere wel in mijn caravan.
zit enkel nog te twijfelen tussen pu 80 of 90 shore of gewoon de normale rubber bussen weer terug.
Het design van de pu bussen staat me niet aan want ze hebben te veel vlees op het uiteinde van de stalen busjes. wat resulteert in een te strak bewegende draagarm, terwijl die gewoon vrij bewegen moet.De huidige rubbers zijn uitgedroogd.
Ik wil geen stug onderstel hebben dus denk maar gewoon simpel om er weer rubber voor terug te plaatsen.25 mei 2015 om 06:16 #18285484Waar bestel je die stuurkogels en rubbers? Ik zoek er ook voor mijn record, maar die zijn nergens fatsoenlijk te krijgen dus hopelijk passen er van andere modellen.
25 mei 2015 om 11:04 #18285485Het standaard rubber spul:
http://www.pr-auto.de/Opel-Oldtimer/c167586_u7341_zbd052f00-166f-48cc-ba67-e6dc6825b80b/” onclick=”window.open(this.href);return false;
De pu bussen:
http://www.ps-autoteile.de/sislist.php?artgrp1=200053″ onclick=”window.open(this.href);return false;De pu bussen zijn gewoon recht afgewerk, net zoals je bij powerflex bussen vaak ziet.
Dat hoort in mijn ogen niet, het buisje binnen in moet goed vastgebout worden, en vervolgens moet het rubber daar om heen kunnen draaien. Zodat de draagarmen goed gangbaar kunnen bewegen.
Dat red je nooit als de bussen niet schuin afgedraaid zijn. Nu klem je de bussen ook vast, waardoor de draagarm niet vrij bewegen kan.
Strak is leuk….maar het comfort is dan weg.28 mei 2015 om 19:21 #18285486Zie hier het verschil….
Nauwelijks zichtbaar maar er zit iets verschil in:Let goed op de vertanding.
Verder zijn de diameters gelijk, ook van de fuseepin.
Ik vermoed dat het niet veel uit zal maken wat er weer in komt.
Maar ik zal gewoon goed kijken wat ik er uit pers bij de revisie van de vooras. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.