Fusee kogels vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Fusee kogels vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    peterp
    Deelnemer

Geachte Opel rijders, wie kan me een tip geven .Ik rij een Opel Astra 1.4 2005 station maar nu maakt het lawaai als ik over klinkers rij en blijkt er ruimte op de fuseekogels te zitten en zou deze graag vervangen maar volgens mij zitten deze vastgeklonken kan ik deze klinknagels wegslijpen en nieuwe fusee kogels met bouten en moeren vastzetten ? Of moet ik ook de draagarm vervangen? .
      Volgende vraag , is het mogelijk om de auto wat meer pk te geven en hoe.
      Alle tips zijn welkom en alvast thx
      PS wie weet in de buurt van Groningen (Grunn)een goed adres om de auto te repareren.

bart-gsi
      Deelnemer

popnagels uitboren en dan bij de nieuwe fusee zitten nieuwe bouten en moeren bij( 3 per kant) en dat is best zelf te doen op een goede zaterdag middag.. stelt geen drol voor..
        moer achter de naaf losdraaien en aan het eind laten zitten zodat je er met een hamer tegen kan slaan om `m los te krijgen

kaneelschep
        Deelnemer

Het stelt niet veel voor nee. Tenzij die moer niet van de kogel af wilt omdat deze meedraait. Of de kogel tering vast in de fusee blijft zitten. Hoe hard je er ook op mept.
          Dat gebeurt mij iig elke keer weer met kogels en oude auto’s. :D

Alhoewel ik dit persoonlijk zeker zelf zou doen, is dit nou net wel zo’n klusje wat bijv. een dhz garage makkelijk in een uurtje voor je gefixed heeft. terwijl het je zelf een hoop ellende en tijd kan kosten als het tegenzit.
          Zeker als het allemaal vrij nieuw is voor je.

Oh en kogel trekkers zijn hooguit 20 euro. Scheelt een hele hoop frustratie. ;)

peterp
          Deelnemer

Bedankt voor de info ,had al ff gekeken maar lijkt me allemaal niet zo spannend alleen ik maakte me zorgen omdat hier de fusee kogel met 3 klinken vast zit en ik dacht dat ik dan ook zijn draagarm moest vervangen. Maar ga de klinknagels uit boren en bij de nieuwe sets zitten 3 schroeven en bouten dus dat zou goed moeten komen .FF filmpje gekeken op internet van dit type auto hoe ze het doen en als ik dat zie dan moet het me wel lukken.No problemo.
            In iedergeval bedankt voor je reactie.
            Gr peter

Fearless
            Deelnemer

Voordat je je fusseekogels gaat vervangen voor Jan met de korte achternaam…..Voel eerst eens aan je stabalisatorstangen.
              Zou zonde van je tijd en geld zijn als het zoiets simpels zou zijn.
              Je ziet snel genoeg of er speling op je fusseekogels zit als je de wielen omhoog hebt

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.