Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Functioneren boordcomputer na verwijderen CD30 MP3?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2010 om 20:06 #17216756
Hallo,
Zeer binnenkort ben ik van plan om te starten met het upgraden van mijn audio-apparatuur die nu in mijn Opel Corsa D uit 2007zit. Om extra versterkers middels gescheiden RCA te kunnen gebruiken , ben ik voornemens om de originele CD30 MP3 te vervangen door een Pioneer DEH-P7100BT.
Een aantal zaken die daarbij geregeld moeten worden zijn de stuurbediening, het dashboard display en de boordcomputer. Voor de stuurbediening heb ik inmiddels dePioneer CA-R-PI-152 aangeschaft en ik heb gelezen dat het display aangestuurd kan worden via de IP-bus van de radio.
Blijft over de boordcomputer. De vraag is nu: Blijft de boordcomputer functioneren wanneer de CD30 MP3 wordt verwijderd en er een Pioneer radio wordt aangesloten? De boordcomputer laat zijn data op mijn instrumentenpaneel bij de km-stand zien en niet op het grote display in het midden van het dashboard. Heb al heel wat tijd zoekend op het Internet doorgebracht, maar lees op de ene site dat het wel werkt en op de andere site weer van niet.
Nu zullen jullie wel zeggen: Trek de CD30 MP3 eraf en kijk wat die doet. Goed idee, ware het niet dat ik bij het kopen van de auto (tweedehands) niet de CD30 MP3 activatiecode heb ontvangen… Is natuurlijk ook wel op te lossen, maar kost weer extra tijd en geld en betekend geen radio totdat dit is gedaan!
Is er iemand die kennis of ervaring heeft met deze ingreep en mij vooraf kan vertellen of de boordcomputer blijft functioneren?
Alvast bedankt voor de reactie.
Voor de geïnteresseerden onder jullie hieronder een opsomming van de in te bouwen audio-apparatuur:
Radio: Pioneer DEH-P7100BT + aangesloten IPod 160GB;
Versterker voorspeakers: Infinity REF7521a;
Voorspeakers: Infinity Kappa 60.9cs;
Versterker achterspeakers: Nog niet gekocht;
Achterspeakers: Infinity Kappa 42.7i;
Versterker subwoofer: Infinity REF1600i;
Subwoofer: Infinity Kappa Perfect 12.1 in gesloten kist.Met vriendelijke groet.
Erwin
28 januari 2010 om 06:19 #17600660Heb je al eens gespeeld met die 7100???
Ik ben pioneer fan,maar dat toestel heeft een irritant menu,vind ik
Je kan je toestel gewoon eruit halen hoor, hij herkent de auto
29 januari 2010 om 06:33 #17600661Nee, ik heb nog geen ervaring met de menustructuur van cd DEH-P7100BT. Ik heb hem puur geselecteerd op basis van de specificaties, waarbij de aansluitmogelijkheden (BT Carkit, aansluiten Ipod en gescheiden RCA outlets) het belangrijkste voor mij zijn. Aan een menustructuur moet ik dan maar wennen. Ik heb tot nu toe altijd kunnen wennen aan de bediening van al mijn Pioneer radio’s.
Ben wel blij te horen dat de CD30 MP3 zonder problemen losgekoppeld en weer aangekoppeld kan worden. Als het weer een beetje meezit, dan ga ik dit weekend al aan de slag.
Enig idee of de boordcomputer blijft werken na verwijderen van de CD30 MP3?
Met vriendelijke groet.
Erwin
6 februari 2010 om 15:08 #17600662Vandaag aan de slag gegaan met het vervangen van de CD30 MP3. Na aansluiten van mijn nieuwe Pioneer DEH-P7100BT, blijken mijn boordcomputer en dashbord scherm gewoon nog te functioneren. Zelfs de stuurbediening op het stuur blijft na aansluiten met een CA-R-PI.152 ook gewoon te werken.
Enige rare van de DEH-P7100BT is de meegeleverde microfoon: Deze wordt geleverd met een houder die je op de zonneklep moet monteren. Deze heb ik in eerste instantie ook daar geplaatst, maar bij het gebruiken van de zonneklep verdwijnt de microfoon tussen de klep en de voorruit of zijruit. Niet handig dus. Met een beetje prutsen zit hij nu naast mijn binnenverlichting.
Zodra het mooi weer is zijn de speakers aan de beurt om vervangen te worden.
Erwin
6 februari 2010 om 16:03 #17600663er zit ook een plakkertje bij en een houdertje zodat je hem gewoon kunt plakken
dat gekke ding gebruik ik nooit
30 juli 2011 om 08:57 #17600664met welke schroevendraaier of pinnetjes, heb jij je cd30 eruit gehaald?
kun je die ergens kopen of bestellen? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.