Forumindex › Forums › Modellen › Antara, Frontera, Monterey, Campo, (offroads) › Frontera aanschaf advies gevraagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2014 om 19:17 #17267352
hallo allemaal,
Heb me net aangemeld op dit forum in de hoop hier wat “inside” informatie te kunnen vinden.
We willen waarschijnlijk een frontera aanschaffen.
Nu heb ik wel eens gelezen dat er een probleem zou zijn mbt roest.
Nu ben ik natuurlijk benieuwd op welke plekken ik speciaal moet letten als ik een kandidaat auto ga bekijken, maar helaas
kom ik weinig tegen als ik google op “frontera roest”Ik neem sowiezo aan dat de wielkast randen bekeken moeten worden.
Maar zijn er nog meer plekken dit speciaal aandacht vereisen?De auto die we momenteel op het oog hebben is een
2004 frontera / met een 3.2L benzine motor./ automaat
Zijn er voor dit bouwjaar of dit type motor nog speciale punten die ik zou moeten bekijken?Hoor graag wat jullie kunnen adviseren.
groetjes Rogier
7 augustus 2014 om 11:34 #18246613Denk het belangrijker is chassis na te kijken carroserie heb ik niet heel vaak roest vernomen bij de Frontera.
De 3.2-V6 is een Isuzu motor, die zijn wel betrouwbaar
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
7 augustus 2014 om 20:38 #18246614Sowieso is heel de auto eigenlijk een Isuzu die op een aantal details “geOPELiseerd” is.
Wat specifieke aandachtspunten zijn weet ik helaas niet.8 augustus 2014 om 07:54 #18246615oke,
well thxs anyway, wellicht zijn er gewoon weinig problemen met dit type auto.
Met google vind ik ook haast niks.
Ik eens op isuzu rodeo problemen zoeken, missschien komt er dan meer naar vorenvr gr
8 augustus 2014 om 08:39 #18246616Lekkage van olie op de deferentielen, tussenbak en versnellingsbak.
Olie lekken van de motor op klepdeksel pakkingen
Olie lekkage op krukas keerringen.
Roest chassis en carroserie.
Er wil wel eens een tussenbak sneuvelen.verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
8 augustus 2014 om 09:15 #18246617nou ik heb 3 frontera’s gehad (wel andere motors) en die waren allemaal rampen was altijd weer iets anders kapot vooral de 2,2dti motor was een ramp
8 augustus 2014 om 09:41 #18246618AnoniemLid sinds:
1 January 1970@opelpower89 wrote:
nou ik heb 3 frontera’s gehad (wel andere motors) en die waren allemaal rampen was altijd weer iets anders kapot vooral de 2,2dti motor was een ramp
De Frontera staat niet bekend voor zijn degelijkheid….en dat is zacht uitgedrukt (mijn vader reed twee van die “rotdingen-2.2dti “en ik kan bovenstaande stelling beamen, altijd wat met dat rotding. Het tweede exemplaar werd zelf door de dealer terug ingeruild op een Omega…met gesloten beurs!!!!)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.