Frontera 2.2 Sport 2002 electronica problemen

Forumindex Forums Modellen Antara, Frontera, Monterey, Campo, (offroads) Frontera 2.2 Sport 2002 electronica problemen

• Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Purper

Hi @ll,

Ik ben sinds een jaar eigenaar van een Frontera Sport 2.2 uit 2002. Wilde er al jaren een hebben dus was blij tegen een mooi exemplaar aan te lopen…
      Helaas bleek ie al snel een (zegt men) veelvoorkomend probleem te hebben, de electronica. D.w.z. dat de toerenteller, snelheidsmeter etc. pas werken als ik de verlichting aanzet. Als ik de dimmer van de dashboardverlichting in een andere stand zet, gaat de toerenteller mee. Erg raar… Zo af en toe gaan er lampjes branden (oa. motormanagement) maar is er niks aan de hand. Heb natuurlijk al een paar keer alles uit laten lezen, maar storingen worden dan niet zichtbaar.
      Afgelopen week een nieuw probleem erbij: Toerenteller staat nu standaard op 2000 toeren en in geparkeerde stand rij ik volgens de meter nog steeds 120 km/uur.
      Komt iemand dit alles bekend voor? En… Is er een eenvoudige (lees betaalbare) oplossing voor deze problemen? Mijn garage kon me niet echt helpen.

Alvast bedankt, Peter

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.