Forumindex › Forums › Modellen › Antara, Frontera, Monterey, Campo, (offroads) › Frontera 2.2 DTH DTi 16v Limited Technische vraagjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2013 om 20:57 #17259893
Hoi,
Ik heb sinds 2 dagen een Frontera 2.2 DTH DTi 16v Limited gekocht. Er waren enkele defecten aan, maar niets van ernstige aard.
Er waren 2 minpuntjes, nl:
1) De tellergroep die niet meer werkt, enkel bij het opzetten van de lichten, waarbij de snelheidsmeter nog steeds niet werkt.
2) Erg moeilijk starten na een nachtjeEn over punt 2 heb ik enkele vragen.
Als hij s’ochtends na herhaaldelijk proberen, start, dan heb ik heel de dag geen problemen meer. Het moeilijk starten gebeurd steeds na een nacht.
Weet iemand waaraan dit kan liggen? Volgens de vorige eigenaar kan dit aan een vacuumslang liggen, maar moet hij dan niet altijd moeilijk starten?In ieder geval, alvast bedankt voor het meedenken!
10 augustus 2013 om 21:36 #18166138Het moeilijke starten na een nacht komt omdat de dieesel terug zakt vanwege de retourleidingen die poreus zijn. (Uitgedroogd).
Vervang deze voor nieuwe orginele met de t-stukjes.
10 augustus 2013 om 21:42 #18166139Hoi,
Bedankt voor de reactie. Heb je misschien een afbeelding waarop die leidingen te zien zijn?
Het is mijn eerste Frontera en alles is nog nieuw voor mij.Mvg
11 augustus 2013 om 08:02 #18166140Bei de y22dth en dtr is dat een bekent probleem, eerst de retourleidingen vervangen mocht het probleem dan niet opgelost zijn moet je de traversendichtringen vervangen. Die zitten boven op de verstuivers. Bei behoefte ook voor anderen heb hier in duitsland een leverancier die levert daarvoor een kompleet pakkingset inkl. Retourleidingen voor 165euro inkl. Versend kosten
Gesendet von meinem GT-I9100 mit Tapatalk 2
11 augustus 2013 om 08:24 #18166141Wat zijn de traversendichtringen?
11 augustus 2013 om 08:32 #18166142Bij deze motoren zitten de verstuiverleidingen niet direkt op de verstuivers, der zit een tussenstuk (traverse) tussen en die zit met een o ring over de verstuiver. En die gaan ook wel eens kapot beginnen te lekken, als de auto dan meestal meer als 8 uurtjes staat loopt er olie en lucht de verstuivers in, kan zo erg worden dat ie niet meer start behalve door aanslepen
Gesendet von meinem GT-I9100 mit Tapatalk 2
11 augustus 2013 om 11:14 #18166143Het viel mij ook op dat het symbool van het voorgloeien niet aan gaat. Ik weet echter niet of het lampje stuk is.
11 augustus 2013 om 11:32 #18166144Nee dan is het buiten warm zatof de zekering stuk
Gesendet von meinem GT-I9100 mit Tapatalk 2
11 augustus 2013 om 13:09 #18166145De 2,2 DTH doet alleen voorgloeien onder de 5 graden.
11 augustus 2013 om 14:50 #18166146@stefanDTI wrote:
De 2,2 DTH doet alleen voorgloeien onder de 5 graden.
Ah, ok ik dacht dat hij niet werkte. :thumb
Als ik nu nog het moeilijk starten na een nacht kan oplossen, ben ik blij.
11 augustus 2013 om 15:49 #18166147Alle vacuumslangen controleren. Of gelijk alles maar vervangen.
ik ben een tijd geleden ook met een frontera diesel bezig geweest. Ding had de raarste storingen.
Alle vacuumslangen vernieuwd, de helft had droogtescheuren.Tevens de brandstofleidingen goed controleren, als daar iets een lekje in zit en je krijgt er lucht in vind ik het niet gek dat ie de volgende dag niet starten wil.
11 augustus 2013 om 15:51 #18166148Probeer eerst maar de retour leidingen tussen de verstuivers en naar de
Gesendet von meinem GT-I9100 mit Tapatalk 2
11 augustus 2013 om 20:27 #18166149Ik heb ook geprobeerd om de cover van de reservewiel los te krijgen, maar ik krijg er geen beweging in.
Is hier een trukje voor?
Kan ik deze los maken zonder sleutel om een ander slot te plaatsen?12 augustus 2013 om 07:24 #18166150Heeft iemand misschien een foto waarop de retourleidingen zijn terug te vinden? :wtf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.